[elektro] Akksis fúró töltése
Jordán Gábor
jordang.elektro at gmail.com
Thu Dec 31 13:04:15 CET 2009
Azért ez korántsem ennyire egyértelmű szerintem, versenyen sok területen
más a helyzet. Pl. elektromos vitorlázót sem lipo viszi fel (ill. két
éve voltam utoljára, akkor senki nem használt lipo-t, ma sem hiszem, bár
lehet, hogy a szabályzat sem engedi meg). Meg a töltők nyilvánvalóan
átkapcsolhatóak az akksinak megfelelően, sőt általában egy kémiára is
többféle algoritmus létezik. A lipo/lion töltők már csak azért sem
keverhetőek, mert ma már szinte kizárólag balanszeres töltővel érdemes
tölteni ezeket.
Én a repcsikben lipo-t használom, ott nagyrészt kiszorította a többi
akksi típust (ha azzal megy a repcsi, nem csak a vevőt és szervókat
táplálja, de az más), de pl. az elektromos vitorlázók többnyire nem
lipóval húznak fel.
A profi töltők nagyonis tudják a NiCd/NiMH cellákat és szerintem fogják
is még jódarabig, de a lipo-ra egyre inkább dedikált balanceres töltőt
használ mindenki. A nikkelesek nagyonis kellenek versenyen. A lipo töltő
áramkörileg bonyolultabb, de kialakításban mégis egyszerűbb, nem kell
kisütő nagy hűtőbordával pl.
Én azon gondolkodom, kellene csinálni egy jobb lipo töltőt mint a
kaphatóak. Amit lehet kapni az többnyire 1 töltőáramkör és cellánként
egy áramkör a balanszhoz, ami fesz túllépés esetén elvezeti a
töltőáramot vagy egy részét. Kellenének kis leválasztott dc-dc modulok
és cellánként megcsinálni a töltőelektronikát.
ÜDV JG
umnyo írta:
> Ne felejtsük el, hogy manapság modellezésnél általában Litium alapú aksiról beszélünk, ami teljesen más töltési algoritmust igényel, és nagyon sok szempontból nagyon máshogy viselkedik.
>
> Attila
>
> "Jordán Gábor" <jordang.elektro at gmail.com> írta:
>
>> Szerintem a legprofibbak abban, hogy mit lehet egy akksiból kihozni,
>> azok a modellező töltők. Én mondjuk repüléssel foglalkozom, de vam
>> ismerős aki 1/10-es autókkal versenyez (ill. a fia versenyez, az apuka
>> csak fia*2 köridőt megy) autóknál létkérdés, hogy mit hoz ki az akksiból
>> a versenyen. Ilyen töltésről én nem hallottam, arról viszont nagyonis,
>> hogy a nagy kisütőáramnak kitett akksikat nem szabad gyakran kis árammal
>> tölteni, 0.5-2C-vel töltik minimum, hogy "ne lustuljon el". Néha elmegy,
>> de be kell iktatni nagy áramú töltést is mindenképpen - mondják az autós
>> modellezők.
>> ..............
>> ...........
>>
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
More information about the Elektro
mailing list