[elektro] Akksis fúró töltése

Jordán Gábor jordang.elektro at gmail.com
Thu Dec 31 13:04:15 CET 2009


Azért ez korántsem ennyire egyértelmű szerintem, versenyen sok területen 
más a helyzet. Pl. elektromos vitorlázót sem lipo viszi fel (ill. két 
éve voltam utoljára, akkor senki nem használt lipo-t, ma sem hiszem, bár 
lehet, hogy a szabályzat sem engedi meg). Meg a töltők nyilvánvalóan 
átkapcsolhatóak az akksinak megfelelően, sőt általában egy kémiára is 
többféle algoritmus létezik. A lipo/lion töltők már csak azért sem 
keverhetőek, mert ma már szinte kizárólag balanszeres töltővel érdemes 
tölteni ezeket.
Én a repcsikben lipo-t használom, ott nagyrészt kiszorította a többi 
akksi típust (ha azzal megy a repcsi, nem csak a vevőt és szervókat 
táplálja, de az más), de pl. az elektromos vitorlázók többnyire nem 
lipóval húznak fel.
A profi töltők nagyonis tudják a NiCd/NiMH cellákat és szerintem fogják 
is még jódarabig, de a lipo-ra egyre inkább dedikált balanceres töltőt 
használ mindenki. A nikkelesek nagyonis kellenek versenyen. A lipo töltő 
áramkörileg bonyolultabb, de kialakításban mégis egyszerűbb, nem kell 
kisütő nagy hűtőbordával pl.

Én azon gondolkodom, kellene csinálni egy jobb lipo töltőt mint a 
kaphatóak. Amit lehet kapni az többnyire 1 töltőáramkör és cellánként 
egy áramkör a balanszhoz, ami fesz túllépés esetén elvezeti a 
töltőáramot vagy egy részét. Kellenének kis leválasztott dc-dc modulok 
és cellánként megcsinálni a töltőelektronikát.

ÜDV JG



umnyo írta:
> Ne felejtsük el, hogy manapság modellezésnél általában Litium alapú aksiról beszélünk, ami teljesen más töltési algoritmust igényel, és nagyon sok szempontból nagyon máshogy viselkedik.
>
> Attila
>
> "Jordán Gábor" <jordang.elektro at gmail.com> írta:
>   
>> Szerintem a legprofibbak abban, hogy mit lehet egy akksiból kihozni, 
>> azok a modellező töltők. Én mondjuk repüléssel foglalkozom, de vam 
>> ismerős aki 1/10-es autókkal versenyez (ill. a fia versenyez, az apuka 
>> csak fia*2 köridőt megy) autóknál létkérdés, hogy mit hoz ki az akksiból 
>> a versenyen. Ilyen töltésről én nem hallottam, arról viszont nagyonis, 
>> hogy a nagy kisütőáramnak kitett akksikat nem szabad gyakran kis árammal 
>> tölteni, 0.5-2C-vel töltik minimum, hogy "ne lustuljon el". Néha elmegy, 
>> de be kell iktatni nagy áramú töltést is mindenképpen - mondják az autós 
>> modellezők.
>> ..............
>> ...........
>>  
>>     
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>   



More information about the Elektro mailing list