[elektro] A technika o:rdo:ge
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Dec 8 14:46:52 CET 2009
Fuzesi Arnold wrote:
> On 2009. 12. 08. 12:06, Charles Hoss wrote:
>
>> L. Pásztor wrote:
>>
>>> Fuzesi Arnold írta:
>>>
>>>
>>>> Automatanal is.
>>>>
>>>> Mint a trafonal az automatanal a nyomatekkonverter szepen a 7e-ren max
>>>> teljesitmenyen (kb itt a max 6-8e kozott benzineseknel) porgo motor
>>>> teljesitmenyet leteszi kisebb fordulatu nagyobb nyomateku formaban a kerekre.
>>>>
>>>>
>>>>
>>> Egyszeru"en elveszi a feelinget, - nem tudom miért.
>>> Az eszem persze azt mondja .... de mégsem szeretem.
>>> (Habár a kormányon a két kis szarvacska, lehet egyszer az lesz a vesztem :)
>>>
>> mert elvesz egy lehetoseget a futomu manipulalasatol :
>> nem lehet a sulyponttal jatszani - jeepnel ha esek bele egy kanyarba ,
>> akkor pici gazelvetellel eldonthetem hogy mikor csusszon meg , aztan
>> pedig gazbol tartani - vagy pl a mikor a szilard hajtaslanc holtjatekait
>> hasznalod ki a megcsuszasra - gazel , gazvisszabol a holtjatek alatt
>> lenduletet gyujt a cucc es abbol dobja magat keresztbe .
>>
>
> "Automatanal" is vannak hasonlo trukkok. Mas jelleguek, de nem teljesen "buta"
> etekintetben. Pl kanyarban a kigyorsitas kellemesebb.
> Megoszlik a ket kerek meg a valto kozott a nyomatek.
>
> Manualisnal a valto feloli oldal fix teljesen (zart a hajtaslanc a difiig,
> jellemzoen az ember kanyarban nem csusztatja plane nem vegig a kuplungot) es a
> ket kerek differencial le eleg markansan ha sok a nyomatek.
> Automatanal a valto fele is letud valamennyit.
>
persze , de ez olyan minha lagyan vezetnek - nincs benne a lehetoseg
hogy egy sodrodos kanyarban pumpalva a gazt aprankent , csuszva dobaljam
el a mozgasi energiat - finnek jegen szoktak pumpalni a gazt nagy
frekivel hogy a tapadast vissza-vissza nyerje es iranyithatova tegye az
autot pillanatokra csuszas kozben . ezt oli meg a lassu elektromos
gazpedal , a buta injektor . az anti-parkinson sw ami a fogyasztasra
optimalizal . meg lehet jol is csinalni , de ahhoz olasz vagy angol kell
- egy nemetnek hiaba probalod elmeselni hogy erezni akarod hogy mit
csinal az autod .
500-as 600-as mergak , az sl szeria is olyan kiparnazott hogy szinte
szedulok benne - unalmas .
jaguarban ultem ami jo volt , de kerdes hogy mi maradt belole mara ...
a tobbiek a-bol b-be jok szeriaban , de ennyi . sajnos az uj euro
szabalyok rengeteget olnek az autokon : pl kotelezo lesz az esp - abs
mar az , ezutan siman elfelejthetnek autot tervezni a mernokok , mert
eleg lesz az esp-t abs-t betenni es nem szamit mi a sulyelosztas , nem
szamit hogy oszlanak meg a fekek , hogyan melegszenek a tarcsak , hogyan
hangolja az auto elemi fizikaja a testet , mert leontik egy rozsaszin
cukormazzal .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list