[elektro] A technika o:rdo:ge

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Dec 8 14:46:52 CET 2009


Fuzesi Arnold wrote:
> On 2009. 12. 08. 12:06, Charles Hoss wrote:
>   
>> L. Pásztor wrote:
>>     
>>> Fuzesi Arnold írta:
>>>   
>>>       
>>>> Automatanal is.
>>>>
>>>> Mint a trafonal az automatanal a nyomatekkonverter szepen a 7e-ren max 
>>>> teljesitmenyen (kb itt a max 6-8e kozott benzineseknel) porgo motor 
>>>> teljesitmenyet leteszi kisebb fordulatu nagyobb nyomateku formaban a kerekre.
>>>>   
>>>>     
>>>>         
>>> Egyszeru"en elveszi a feelinget, - nem tudom miért.
>>> Az eszem persze azt mondja .... de mégsem szeretem.
>>> (Habár a kormányon a két kis szarvacska, lehet egyszer az lesz a vesztem :)
>>>       
>> mert elvesz egy lehetoseget a futomu manipulalasatol :
>> nem lehet a sulyponttal jatszani - jeepnel ha esek bele egy kanyarba , 
>> akkor pici gazelvetellel eldonthetem hogy mikor csusszon meg , aztan 
>> pedig gazbol tartani - vagy pl a mikor a szilard hajtaslanc holtjatekait 
>> hasznalod ki a megcsuszasra - gazel , gazvisszabol a holtjatek alatt 
>> lenduletet gyujt a cucc es abbol dobja magat keresztbe .
>>     
>
> "Automatanal" is vannak hasonlo trukkok. Mas jelleguek, de nem teljesen "buta" 
> etekintetben. Pl kanyarban a kigyorsitas kellemesebb.
> Megoszlik a ket kerek meg a valto kozott a nyomatek.
>
> Manualisnal a valto feloli oldal fix teljesen (zart a hajtaslanc a difiig, 
> jellemzoen az ember kanyarban nem csusztatja plane nem vegig a kuplungot) es a 
> ket kerek differencial le eleg markansan ha sok a nyomatek.
> Automatanal a valto fele is letud valamennyit.
>   

persze , de ez olyan minha lagyan vezetnek - nincs benne a lehetoseg 
hogy egy sodrodos kanyarban pumpalva a gazt aprankent , csuszva dobaljam 
el a mozgasi energiat - finnek jegen szoktak pumpalni a gazt nagy 
frekivel hogy a tapadast vissza-vissza nyerje es iranyithatova tegye az 
autot pillanatokra csuszas kozben . ezt oli meg a lassu elektromos 
gazpedal , a buta injektor . az anti-parkinson sw ami a fogyasztasra 
optimalizal . meg lehet jol is csinalni , de ahhoz olasz vagy angol kell 
- egy nemetnek hiaba probalod elmeselni hogy erezni akarod hogy mit 
csinal az autod .
500-as 600-as mergak , az sl szeria is olyan kiparnazott hogy szinte 
szedulok benne - unalmas .
jaguarban ultem ami jo volt , de kerdes hogy mi maradt belole mara ...
a tobbiek a-bol b-be jok szeriaban , de ennyi . sajnos az  uj euro 
szabalyok rengeteget olnek az autokon : pl kotelezo lesz az esp - abs 
mar az , ezutan siman elfelejthetnek autot tervezni a mernokok , mert 
eleg lesz az esp-t abs-t betenni es nem szamit mi a sulyelosztas , nem 
szamit hogy oszlanak meg a fekek , hogyan melegszenek a tarcsak , hogyan 
hangolja az auto elemi fizikaja a testet , mert leontik egy rozsaszin 
cukormazzal .


bye
dexter



More information about the Elektro mailing list