[elektro] A technika o:rdo:ge

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue Dec 8 13:06:56 CET 2009



On 2009. 12. 08. 12:06, Charles Hoss wrote:
> L. Pásztor wrote:
>> Fuzesi Arnold írta:
>>   
>>> Automatanal is.
>>>
>>> Mint a trafonal az automatanal a nyomatekkonverter szepen a 7e-ren max 
>>> teljesitmenyen (kb itt a max 6-8e kozott benzineseknel) porgo motor 
>>> teljesitmenyet leteszi kisebb fordulatu nagyobb nyomateku formaban a kerekre.
>>>   
>>>     
>> Egyszeru"en elveszi a feelinget, - nem tudom miért.
>> Az eszem persze azt mondja .... de mégsem szeretem.
>> (Habár a kormányon a két kis szarvacska, lehet egyszer az lesz a vesztem :)
> mert elvesz egy lehetoseget a futomu manipulalasatol :
> nem lehet a sulyponttal jatszani - jeepnel ha esek bele egy kanyarba , 
> akkor pici gazelvetellel eldonthetem hogy mikor csusszon meg , aztan 
> pedig gazbol tartani - vagy pl a mikor a szilard hajtaslanc holtjatekait 
> hasznalod ki a megcsuszasra - gazel , gazvisszabol a holtjatek alatt 
> lenduletet gyujt a cucc es abbol dobja magat keresztbe .

"Automatanal" is vannak hasonlo trukkok. Mas jelleguek, de nem teljesen "buta" 
etekintetben. Pl kanyarban a kigyorsitas kellemesebb.
Megoszlik a ket kerek meg a valto kozott a nyomatek.

Manualisnal a valto feloli oldal fix teljesen (zart a hajtaslanc a difiig, 
jellemzoen az ember kanyarban nem csusztatja plane nem vegig a kuplungot) es a 
ket kerek differencial le eleg markansan ha sok a nyomatek.
Automatanal a valto fele is letud valamennyit.

A.



More information about the Elektro mailing list