[elektro] 2 akku, toltes

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Apr 30 20:48:32 CEST 2009


jhidvegi wrote:
> Saruja válogatja. Nekem vannak mindenféle 6-os saruim is, tehát rendes 
> szemes meg nyitott, meg csúszósaru (flasi) is. Ezekre a relékre ilyesmi 
> asszem 6,3-as csúszósaru dukál, nem? Kapható, szóval nem gond.

Szerintem 8-as, de ezen nem veszünk össze. :-)
Kapható reléfoglalatban gondolkodok mondjuk, meg vannak "egyéb" autóból 
bontott fasza vízmentes relédobozaim is. :-)

> De hiszen pont azt írtam, hogy nem lesz semmiféle számottevő kiegyenlítő 
> áram. Próbáld ki, lehet, hogy csak pár amper lesz, de lehet, hogy az se.

Megmérem, de amúgy biztos így van, labortápra téve se szokott megindulni 
amég meg nem emelem rendesen a feszt, csak sose gondoltam így át...

> Pont az a célod, hogy a sajátjában még legyen.
> Amúgy rohadt alattomos dolog ez a "van benne szufla vagy nincs benne 
> szufla" téma. Ha az ember elég ritkán jár az autóval, akkor egy jól induló 
> autónál nem lehet észrevenni, hogy az aksi kapaca szépen konyul. Az előző 
> aksi pl 6,5Ah-ra lefogyott 60-ról, mire észrevettem. Valszleg az alacsony 
> feszen (nem állandóan közel gázképződési feszen) tartott aksi szépen 
> lassan elszulfátosodik. Az autó még mindig elindul 6,5Ah-tól, de csak 
> egyszer. Ha leállítom bármiért, és újra indítózok, akkor derül ki, hogy 
> már nudli.

Nem autózok egész nap, de van mikor 5-10-szer is megállok valahol a 
városban. Eddig bírta, nem vettem észre. Aztán egyik reggel a relé se 
kattant. Feltettem töltőre 3-5 perc, 10A, simán beindult. Csere után 
próbaképp felraktam töltőre, órák hosszat töltöttem, aztán levettem. Két nap 
múlva 10V körülire esett a fesz rajta, de nem terhelhető, egy fűtésmotor meg 
se mozdult róla.

Mitől megy így hirtelen tönkre?

> Ja, ez nem valószínű, hogy gond, csak ha mondjuk strandra mész 
> családostul, és 8-10 óra múlva mész vissza az autóhoz, akkor már döglött 
> lesz az aksi. Igaz, hogy addigra már hűvösebb lesz eleve. :-)

Na jó, de ezt meg lehet időzíteni. Egy órát vagy kettőt meg kibír 
folyamatosan is...
Meg persze a gyári fűtésmotor előtétellenállás helyett lehetne PWM-et 
használni, akkor hirtelen 50%-ról 95%-re nő a rendszer hatásfoka :-)

> Ez nem rossz ötlet. Lehet, hogy elég kis bekapcs időaránnyal kapcsolná 
> csak be a ventit, ha nem valami irreálisan alacsony hőfokot állítasz be.

Mondjuk a kültéri hőmérsékletet veszi alapul, plusz mittudomén, 5 fok vagy 
10... Ki kell kísérletezni mi tartható ésszerűen. Ha direktben besüt a nap, 
elég valószínű hogy folyamatosan nyomatva is emelkedni fog a hőmérséklet.

(tervben van ám a motoros roló is az összes ablakra, de ez még a jövő zenéje 
:-) )

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro mailing list