[elektro] 2 akku, toltes
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Apr 30 20:48:32 CEST 2009
jhidvegi wrote:
> Saruja válogatja. Nekem vannak mindenféle 6-os saruim is, tehát rendes
> szemes meg nyitott, meg csúszósaru (flasi) is. Ezekre a relékre ilyesmi
> asszem 6,3-as csúszósaru dukál, nem? Kapható, szóval nem gond.
Szerintem 8-as, de ezen nem veszünk össze. :-)
Kapható reléfoglalatban gondolkodok mondjuk, meg vannak "egyéb" autóból
bontott fasza vízmentes relédobozaim is. :-)
> De hiszen pont azt írtam, hogy nem lesz semmiféle számottevő kiegyenlítő
> áram. Próbáld ki, lehet, hogy csak pár amper lesz, de lehet, hogy az se.
Megmérem, de amúgy biztos így van, labortápra téve se szokott megindulni
amég meg nem emelem rendesen a feszt, csak sose gondoltam így át...
> Pont az a célod, hogy a sajátjában még legyen.
> Amúgy rohadt alattomos dolog ez a "van benne szufla vagy nincs benne
> szufla" téma. Ha az ember elég ritkán jár az autóval, akkor egy jól induló
> autónál nem lehet észrevenni, hogy az aksi kapaca szépen konyul. Az előző
> aksi pl 6,5Ah-ra lefogyott 60-ról, mire észrevettem. Valszleg az alacsony
> feszen (nem állandóan közel gázképződési feszen) tartott aksi szépen
> lassan elszulfátosodik. Az autó még mindig elindul 6,5Ah-tól, de csak
> egyszer. Ha leállítom bármiért, és újra indítózok, akkor derül ki, hogy
> már nudli.
Nem autózok egész nap, de van mikor 5-10-szer is megállok valahol a
városban. Eddig bírta, nem vettem észre. Aztán egyik reggel a relé se
kattant. Feltettem töltőre 3-5 perc, 10A, simán beindult. Csere után
próbaképp felraktam töltőre, órák hosszat töltöttem, aztán levettem. Két nap
múlva 10V körülire esett a fesz rajta, de nem terhelhető, egy fűtésmotor meg
se mozdult róla.
Mitől megy így hirtelen tönkre?
> Ja, ez nem valószínű, hogy gond, csak ha mondjuk strandra mész
> családostul, és 8-10 óra múlva mész vissza az autóhoz, akkor már döglött
> lesz az aksi. Igaz, hogy addigra már hűvösebb lesz eleve. :-)
Na jó, de ezt meg lehet időzíteni. Egy órát vagy kettőt meg kibír
folyamatosan is...
Meg persze a gyári fűtésmotor előtétellenállás helyett lehetne PWM-et
használni, akkor hirtelen 50%-ról 95%-re nő a rendszer hatásfoka :-)
> Ez nem rossz ötlet. Lehet, hogy elég kis bekapcs időaránnyal kapcsolná
> csak be a ventit, ha nem valami irreálisan alacsony hőfokot állítasz be.
Mondjuk a kültéri hőmérsékletet veszi alapul, plusz mittudomén, 5 fok vagy
10... Ki kell kísérletezni mi tartható ésszerűen. Ha direktben besüt a nap,
elég valószínű hogy folyamatosan nyomatva is emelkedni fog a hőmérséklet.
(tervben van ám a motoros roló is az összes ablakra, de ez még a jövő zenéje
:-) )
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list