[elektro] 2 akku, toltes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Apr 30 18:33:27 CEST 2009
Moczik Gabor wrote:
> Ok, ez legalább kapható is, nem kell vele semmit barkácsolni (mint a
> behúzómágnessel kéne...) Csak 2.5-ös kábelnél nagyobbat nehézkes
> belekrimpelni a saruba...
Saruja válogatja. Nekem vannak mindenféle 6-os saruim is, tehát rendes
szemes meg nyitott, meg csúszósaru (flasi) is. Ezekre a relékre ilyesmi
asszem 6,3-as csúszósaru dukál, nem? Kapható, szóval nem gond.
> Ezt csak azért nem akarnám, hogy addig ne alakuljon ki a kiegyenlítő
> áram a fő akksiról még be nem indult.
De hiszen pont azt írtam, hogy nem lesz semmiféle számottevő kiegyenlítő
áram. Próbáld ki, lehet, hogy csak pár amper lesz, de lehet, hogy az se.
Azért kapcsolnám először össze az aksikat, mert ha már van töltés, akkor
kötöd össze, akkor a relé sokkal jobban igénybe lesz véve. A bekapcsolási
prelltől össze tud olvadni az érintkező, ha netán az először behúzó
megkapja a töltőáramot, ami akár 50-60A is lehet.
> így leírás után belegondolva, akkor mégis pont jó ha már gyújtáskor
> párhuzamosan van, valamelyikben csak van elég szufla. :-)
Pont az a célod, hogy a sajátjában még legyen.
Amúgy rohadt alattomos dolog ez a "van benne szufla vagy nincs benne
szufla" téma. Ha az ember elég ritkán jár az autóval, akkor egy jól induló
autónál nem lehet észrevenni, hogy az aksi kapaca szépen konyul. Az előző
aksi pl 6,5Ah-ra lefogyott 60-ról, mire észrevettem. Valszleg az alacsony
feszen (nem állandóan közel gázképződési feszen) tartott aksi szépen
lassan elszulfátosodik. Az autó még mindig elindul 6,5Ah-tól, de csak
egyszer. Ha leállítom bármiért, és újra indítózok, akkor derül ki, hogy
már nudli.
El is határoztam, hogy valami külső töltést rakok rá, de nem csináltam
meg, szóval lehet, hogy megint már messze nem annyi az újabb aksi kapaca,
mint ami volt.
> Hát igen, 10A-eket zabál teljes terhelésen, épp ezért tenném külön
> akkura.
> A programom többnyire tökéletesen kiszámíthatatlan :-) bár általában
> csak félórákra, órára állok meg, de 5-10 perc is elég hogy bent 60
> fok legyen.
Ja, ez nem valószínű, hogy gond, csak ha mondjuk strandra mész
családostul, és 8-10 óra múlva mész vissza az autóhoz, akkor már döglött
lesz az aksi. Igaz, hogy addigra már hűvösebb lesz eleve. :-)
> Egyébként pont ilyen időzítős mókára gondoltam én is,
> esetleg valami hőérzékelést is lehetne bevonni a játékba, fene tudja,
> majd kísérletezek...
Ez nem rossz ötlet. Lehet, hogy elég kis bekapcs időaránnyal kapcsolná
csak be a ventit, ha nem valami irreálisan alacsony hőfokot állítasz be.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list