[elektro] 2 akku, toltes

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Thu Apr 30 19:24:21 CEST 2009


Moczik Gabor wrote:
> potyo wrote:
>> Nem tud ott olyan eszetlen nagy áram folyni, ha le is van merülve az
>> egyik akku. 75Ah totál lemerült akkunál mértem 25A-t járó motornál,
>> azt meg tudja
>
> De ezt nem a generátor limitálja? (belső ellenállása, legerjed,
> mittudomén) Terepjárósok szerint lehet csörlőzni járó motornál, az
> meg igencsak szippant mondjuk néhányszáz A-t, szóval a generátor
> biztosan áramkorlátos valahogyan.

Igen, áramkorlátos. Elfogy a gerjesztőáram, ahogy leterheled, nagyon 
ötletes.

>> egy dízel előizzító reléje is kapcsolni. Nem kell semmi bonyolult
>> elektronika, a generátor segéddiódahíd kimenetére kell kötni a relé
>
> Hmm, ez nem rossz, én hirtelen a fordulatszámjelet figyeltem volna.
> :-) Persze akár komparálhatnám a feszültségszintet is...

Meg ha a relét gyújtásra teszed... :)

> Hát nem tudom, mindig idegengedtem ettől a kasznis testeléstől, amikor
> mindenféle rozsdás összecsavarozásokon, ponthegesztéseken megy át az
> áram. A hátsó lámpát persze elviszi, de 50A-eket folyatni rajta, fene
> tudja... Persze biztos lehet "jó" pontot találni az alvázon, csak
> keresni kell...

Nem olyan sok az az 50 A, simán átviszi egy nyolcas saru. Az a lényeg, hogy 
kasztniba hegesztett anyába tekerd a csavart, attól lesz kontaktus. Ilyet 
azért lehet találni mindenhol.

Trebitsch 



More information about the Elektro mailing list