[elektro] 24V vagy 12V akkutöltő

potyo potyo.ada at gmail.com
Fri Apr 24 00:40:35 CEST 2009


A 62A-t a Kadetten mértem, 2x140W fényszóró, hátsóablak-fűtés,
fűtésventilátor, meg még nemtudom, miket bekapcsolva, és egy annyira
lemerült 75Ah-s akkut betéve, ami nem volt képes megmozdítani az
indítómotort (egy hétig égett a csomagtartóban a lámpa). Az akku kb. 15A-t
vett fett fel ekkor, a többit az említett cuccok nyelték be. Mondjuk ebben
is a gyári kábelezés elég ócska volt, kapott tőlem 8-8mm2 vezetéket mind a
plusz, mind a minusz ágba az akku és a generátor közé (a gyári is maradt),
illetve külön 4-4mm2 vezetéket a tompított fény/fényszóró számára a
generátor kapcsairól. Így már elég kultúrált marad a terhelés hatására a
feszültségesés az akkun.

Át lett nézve az Astraban minden, egyszerűen ennyit tudott a gyári kábelezés
és 14V-ot adott a generátor "üresjáratban". Áramokat nem mértem rajta, akkor
még nem volt meg a lakatfogóm. Ha az enyém lenne, már megkapta volna
ugyanazt, mint a Kadett, de a tulaja minden kis szirszarért szakszervízbe
viszi, aztán meg csodálkozik, hogy sokat kell fizetnie...

Amúgy az izzók teljesítménye tudtommal 14V feszültségre van megadva, nem
12V-ra, tehát a 110W-nyi izzó az 7,85A-t jelent.

2009/4/24 Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>

> potyo wrote:
> > Az Astra nem az enyém, haveré. Az akkun mértem ezeket, a generátoron
> ettől
> > stabilabb volt a feszültség, tehát a vezetékezésen is elég szépen esett.
> Nem
> > hiszem, hogy spéci akkuhoz lett volna tervezve, a gyári akku is sima
> savas
> > akku volt benne.
>
> Akármennyi is jön a generátorról, a fesz.esés túl nagy, meg kéne nézni a
> generátor rögzítő csavarjait, a kimeneti csavart, valamint az akku
> testkábel
> motorblokkon lévő földelési pontját.
>
> --
> ((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
> ((( Skype: moczik )))
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list