[elektro] Nyák nyomtatás megint

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Apr 12 22:53:00 CEST 2009


Arpad írta:
> 2009. április 12. 22:03 Charles Hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
>   
>> Fuzesi Arnold írta:
>>     
>>> Opel megnyitott idehaza. Az osszes nemet ide jott ostort csattogtatni a
>>>       
>> fejunk
>>     
>>> felett. Minden ment is gyonyoruen, precizen.
>>> Addig odahaza a torok vendegmunkasok meg nemtomhanyszaz opel bölcso"t
>>> félrehegesztettek úgy h utana beepitve az autokba nem lehetett a
>>>       
>> futomuvet
>>     
>>> beallitani rendesen. Vissza kellett hivni ezeket a kocsikat...
>>>
>>> Mindenhol vannak ilyen sztorik sajna.
>>>
>>>       
>> ez gyartasi problema .
>> de ha a merci ugy csinalja meg a gepet hogy tiz patenttal lehet levenni
>> a hatso karpitot , alatta negy hatlapfejuvel a lampatestet , ahonna negy
>> torx tartja a lampa alaplapot , amibe nem szabvanyos izzokat epitenek be
>> ugy hogy ponthegesztett , nem cserelheto (nem mintha ilyen izzot
>> arakcsak eletemben egyszer lattam volna - a fogyasztasat meg a vezerlo
>> meri) , csak egyben rendlehteo gondolom az egesz hatso lampa , az nem
>> egy elszuras - az szandekos hulladek gyartas .
>>
>> egyszeruen kriminalis . de az egesz auto ilyenekkel volt tele .
>> jobban belegondolva ugy velem ha ezt elkezdenem szetszedtem szeruen
>> vegigfotozni , meg a vegen beperelne a gyarto .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>     
>
> Igen, de ez akkor nem silany szereles, hanem markaspecifikus termek.
> Egyebkent is a Benz modellek, a BMW es meg par ide tartozo marka premium,
> vagyis a gyarto ugy fogja fel, aki ilyen autot vesz, az tudja fizetni a
> javitast, alkatreszcseret, ami kell, ha osszetori vagy kieg az izzo vagy a
> fejegyseg tonkremegy stb. Egyebkent is, a legtobb autonal (akar Skoda vagy
> Opel, Audi stb) egy izzocserehez is kell a szerviz.
>   
ahol egy nyavajas izzot ugy csinalnak meg teljesen onceluan hogy ne 
lehessen javitani , az nem markaspecifikus termek hanem a vevo 
kiszolgaltatotta tetele a markaszervizeknek - es ha nem akarnak 
visszaelni vele , akkor a konstrukcio ilyen kialakitasa is meroben 
folosleges , karos , koltsegnovelo - hiszen nem lehet olcsobb ezeknek a 
speci izzoknak a gyartasa es az egesz lemezekbol osszeganyolt hatso 
lampabura egybe osszerakva es ponthegesztve .
ha ott hagyomanyos izzo lenne , akkor a szakszerviz ugyanugy tudna 
cserelni , a can vezerlo (amibol 67 darab volt a gepben , harom 
fuggetlen buszon - igy tizenot percnyi gyujtas raadas utan megeszi az 
akkut ha a motor nem jar) ugyanugy tudja merni a terheleset , tehat 
tudja hogy ki fog-e egni a kozeljovoben stb . semmilyen hatranyt nem 
jelentene a felhasznalonak - csak lehetoseget jelentene arra hogy ha 
mondjuk uton parizsba hegyeshalomnal elkezd az arcoba villogni a 
muszerfal a hibaval , akkor ne idegesitsen tizensok oran at , hacsak nem 
taborozol le , veszel ki egy szobat es keresel masnap merci szakszervizt 
(akar karacsonykor is , mert az autoklub aligha tart ebbol keszleten - 
hala a markaspecifikus alkatresznek) hanem bemesz egy kutra , kicsavarsz 
egy csavart , kibillineted , kicsereled es mesz tovabb . de ennel a 
rossz esetben is ot perces melonal jobb az ha villog a muszerfal az 
arcodba , mert veszhelyzet van - valamikor a kovetkezo tiz hetben lehet 
hogy kieg az izzo . huha!
> En a fentebbi leveledbol azt kovetkeztettem ki, hogy trehanyul szerelik, de
> amit most leirtal kicsit mas. Annyi a lenyege, hogy ha beszarik valami, csak
> a markaszervizbe vihessed. 
pontosan . ez nem trehanysag , es szandekos rosszindulat es teljes 
kiszolgaltatottsag a szerviznek .
a luminan egy patenttal zarodik a hatso lampa a helyere - ha csere van , 
akkor kibillented a hatso ablakot , kibillented a lampatestet (zsaneron 
van) kinyitod a bajonettzaras foglalatot , kicsereled es visszateszed 
ket perc alatt .

a trehanysag egy masik tema - az a melos es a minosegellenor kerdese - 
pl a bmw x5-osok kigyulladasa ujkorukban egy ilyennek volt koszonheto - 
de az egy olcso beszallito , trehany melos sara - nem kozvetlenul a ceg 
filozofiajaban szereplo rosszindulat . azert kellett bevezetni a gyors 
modellfrissitest hogy ne alakuljon ki utangyartott piac ezekre a vackokra ?
talan itt az ideje hogy egy kicsit csodbemenjenek . mert amit eddig 
tettek a kornyezetvedelmunkert es a szabadsagunkert erdekeink vedelmeben 
azt nem tudom elegge ertekelni .
> Hogy aztan ott mennyire huznak le, az fugg a
> gyartotol es a szerviztol is. Itthon nyilvan jobban, Europa nyugatabbik
> felen kevesbe, mert ott lenyeg talan az is, hogy ne csak azert jarj vissza,
> mert muszaj, hanem mert az korrekt(ebb) szerviz.
a rendszam megvilagito izzot nem kell szakszervizben cserelni ? vagy 
mondjuk a belsotervilagitast ? esetleg a hamutarto uriteset nem lehetne 
szinten szakszervizhez kotni ?
elvegre egy teli tal csikk utan a szevedot is jo lenne lemosni belulrol 
, de ezt mar csak a markaszerviz tudja elore , mert mindenki mas hulye . 
sot - talan jobb is lenne ha teli hamutal eseten letiltana az auto es 
megvarna amig trailerrel a markaszervizbe viszik .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list