[elektro] IGBT - k párhuzamos kapcsolása
Csuvár Imre
icsuvar at t-online.hu
Fri Apr 3 15:27:12 CEST 2009
Hali,
meg nehany szempont.
A motorhoz nem kell tul nagy PWM freki,
tehat inkabb a kis feszultsegesesu,
mint villamgyors IGBT-k kozott nezelodnek
(pl.IRG4PC50FPBF 1,45V at 39A RET).
Kis frekin tobbet szamit a feszultsegeses,
mint a kapcsolasi veszteseg.
Ha nem teljes ill. felhidas lesz a meghajtas
inverz vedodioda sem fontos
(ha meg megis hid es parhuzamos kotes
ismet elojohet a kiegyenlitesi mumus,
de most a diodak miatt, esetleg 4 kulso
combos dioda lehet meg a megoldas).
Ha szaggatos a szabalyozo,
csak a motorra kell egy parhuzamos dioda (szep kover).
Erdemes lehet meg cycle by cycle aramkorlatot hasznalni,
ez minden peroidusban megnezi az aramot, es ha kell gyorsan tilt.
Buci nagy sont helyett aramvaltot hasznalni hozza.
Ez esetben nem kell nagyon tulmeretezni sem.
(3-4 db-al mar mernek kiserletezni.)
Udv:
Csuva'r Imre
From: "elight" <elight at zalaszam.hu>
Sziasztok,
köszi , kicsit már világosabb a kép...
Modjuk ugy 100A kellene,
ezek szerint könnyen megvalósítható
és árban mindenképp kedvezobb
ha két három darabot kötök párhuzamosan
mintha egy komplett 100 A -es modult
alkalmaznék .. Annak az ára sokszorosa..
De ekkora áramoknál a 2-3 V -s maradék feszültség
elég sok hot termel.. Ez a moduloknál tervezett, jól nevesített...
A jelenség nem lineáris..függ a vezérlofeszültség
jelalakjától.. stb. Pl. a modul mondjuk 300W teljesítményig
garantált, a határáramra megfelelo meghajtással azt nem lépi túl. ..
A fo problémám az , hogy hogyan alakul a hoterhelés
a PWM jelnél. Nyitott állapotban , ha dol az áram
még simán számolható, megmérheto.
De az átmenetek alatti terület gondolom függ pl a
kapcsolási sebességtol , jelmeredekségtol , meghajtófesztol stb.
Ez mennyire játszhat % -osan...
Tehár roviden arra gondolok,,,
hogy mondjuk 100A - hez nem biztos
hogy elég lehet 2 vagy 3 db 50A -es
típus párhuzamos kapcsolása..
De mennyit célszeru?
Minnél többet ,
annál komolyabb meghajtás is kellhet...
Üdv István
More information about the Elektro
mailing list