[elektro] kocsihuto vizkotlenites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon May 12 22:56:13 CEST 2008


Viktor Fuzesi wrote:

> Hogy a nyomas alatt levo 100fok feletti viz tobb hot von el mint a
> 90koruli? termobol sosem voltam csucson..:)

Nem tudom, mi a téma pontosan, de ez biztos így van. Minél forróbb a hot 
szállító közeg, annál nagyobb lesz a huto és a levego közti holépcso, 
tehát ugyanaz a huto annál több hot tud leadni.

A motor és a víz közti holépcso nem lesz jobb, vagy nem lényegesen. Ha a 
víz semmiképpen nem forr fel, akkor max az számít (de biztos 
jelentéktelen), hogy a forrób víz kisebb viszkozitású.

Azt viszont biztos jobban tudod, hogy a motornak mi a jobb. Ha forróbb 
üzem közben, vagy ha hidegebb. Nekem az jött be, ha a melegebbre 
szabályozó termosztátot rakom be, asszem 95 fokos, de valami szar van 
ebben az autóban mindig. Akármit csinálok, a víz biztosan jóval 
hidegebb. Aztán nyárra hagyom a francba, télire lenne jó, ha melegebb 
lenne, de akkor mindig el vagyok havazódva melóval, aztán jó eséllyel 
úgy marad. A termosztát vízbe rakását, mint ellenorzési módszert 
megcsináltam már több termosztáttal is, mind muxik, de az új mindig jobb 
eredményt ad - egy darabig. Aztán valahogy szép lassan elkezd lefelé 
vándorolni az üzemi homérséklet. Ki kéne elemezni az öntvényt, amiben 
van. Nem egyszeru, de mintha lenne benne valami söntjárat. A huto szinte 
együtt melegszik a motorral, akármit csinálok.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list