[elektro] kocsihuto vizkotlenites
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon May 12 22:56:13 CEST 2008
Viktor Fuzesi wrote:
> Hogy a nyomas alatt levo 100fok feletti viz tobb hot von el mint a
> 90koruli? termobol sosem voltam csucson..:)
Nem tudom, mi a téma pontosan, de ez biztos így van. Minél forróbb a hot
szállító közeg, annál nagyobb lesz a huto és a levego közti holépcso,
tehát ugyanaz a huto annál több hot tud leadni.
A motor és a víz közti holépcso nem lesz jobb, vagy nem lényegesen. Ha a
víz semmiképpen nem forr fel, akkor max az számít (de biztos
jelentéktelen), hogy a forrób víz kisebb viszkozitású.
Azt viszont biztos jobban tudod, hogy a motornak mi a jobb. Ha forróbb
üzem közben, vagy ha hidegebb. Nekem az jött be, ha a melegebbre
szabályozó termosztátot rakom be, asszem 95 fokos, de valami szar van
ebben az autóban mindig. Akármit csinálok, a víz biztosan jóval
hidegebb. Aztán nyárra hagyom a francba, télire lenne jó, ha melegebb
lenne, de akkor mindig el vagyok havazódva melóval, aztán jó eséllyel
úgy marad. A termosztát vízbe rakását, mint ellenorzési módszert
megcsináltam már több termosztáttal is, mind muxik, de az új mindig jobb
eredményt ad - egy darabig. Aztán valahogy szép lassan elkezd lefelé
vándorolni az üzemi homérséklet. Ki kéne elemezni az öntvényt, amiben
van. Nem egyszeru, de mintha lenne benne valami söntjárat. A huto szinte
együtt melegszik a motorral, akármit csinálok.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list