[elektro] Klima v2.0

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 30 10:12:12 CEST 2008


Riba Zoltán wrote:

> Melegebb nem nagyon lehet ott, mint a rendszerben és ha nem bírja a
> kupak a rendszer nyomását, akkor ott bajok vannak.

Valamit nem értettél meg.

Több okból is változhat a hőmérséklet a sarokszelepen, vele a kupak 
alatti térben.

Ha hűtés van, akkor jéghideg az egész, és van folyadék is pl a vékony 
cső oldalán. Ez átjuthat a sarokszelep száránál, és bejuthat ide, és 
folyadékként meg is állhat.
Aztán szünetidőben a környezeti hőmérséklettől gyorsan fel is 
melegedhet, és már dobja is le a kupakot, mert nem tud ilyen gyorsan 
annyi gáz visszaszivárogni.

Annál erősebb minden kupak, hogy az üzemi nyomástól dobná el magát. Ezt 
mutatja az is, hogy nem azonnal történt, és nem minden ketyerén. Van, 
amelyiknél még mindig ép a kupak, holott már 5 éve üzemel hűtés-fűtés 
üzemmódban egyaránt a ketyeréje.
Amelyiknél ledobta a kupakot, ott az olaj is megjelent, ami mutatja, 
hogy eresztett a sarokszelep tömítése. És mivel nem egyből dobta le, 
csakis ezt a verziót lehet elképzelni, hogy folyadékként kondenzálódott 
össze a lé, és egy adott pillanatban, amikor épp felmelegedett, az 
emiatti nyomástól robbant le a lokálisan zárt térben. Lehet, hogy a 
szelep tömítése visszafelé nem engedett pl, mert az O gyűrű (ha az van 
ott) be tud arrafelé valamiért szorulni, emerre meg valami felületi hiba 
van, és nem tömít.

> Nem lehet, hogy túl lettek húzva és azért repedt meg az anyag, a
> sárga réz eléggé rideg.

Akkor nem 3 év múlva történik a dolog!

> A szívóoldalon vákuum is kialakulhat és ekkor bejuthat a víz.

Ha nincs ez a rész lezárva, talán. Nem tudom, mekkora a szívóoldali 
nyomás, én nem venném biztosra, hogy messze a légköri alatt van. Ugyanis 
légköri nyomáson ez a lé simán tud -40 fok alatti hőmérsékletet, a 
klímák nem szoktak ennyire lefagyni. :-)

>> Ki van csukva, hogy emiatt. Ha zárlatba ment a motor a bejutott víz
>> miatt, akkor ott bizony telepítési hiba történt. Itt már 5 éve

> Ha te mondod, akkor biztos úgy is van :)
> Azért nem olyan zöldfülűek a szerelők, ha rájuk van bízva
> immár 8. éve egy 40 és egy 60kW-os klíma gép is itt az irodában.
> És azokkal is volt már egy s más érdekes történet.

Attól még lehetnek az alapvető folyamatokat tekintve tök tájékozatlanok!

Nézd, ha azt mondom, pl egy galvánosnak, hogy ha a gép kapcsain ott a 
feszültség, akkor nem a gép tehet róla, hogy nincs áram, mert az ohm 
törvényt még én se tudom áthágni, akkor is lehet így reagálni: hogy ha 
te mondod :) - és gúnyos vigyor. Mert vannak, akik szerint az áramforrás 
tehet róla, hogy "a kád nem veszi fel az áramot".

Tehát tök logikus dolognál kár ezt a vigyori kiszólást odarakni, mert 
egy úgymond szakember mondta, aki már látott éjjeliőrt is nappal 
meghalni.

> Az is lehet, hogy a SANYO klimák szarok, az első amit felszereltek,

Lehet, persze. Csak nem nagyon valószínű. Mintha a közelben látnék egy 
középületen ilyen klímát, ami évek óta télen-nyáron megy. De lehet, hogy 
rosszul emléxem a tipusra. A tipushiba persze nem kizárt, ilyen más 
ketyerében is megesik, pl autóban is.

Azért a szerelési hiba jóval gyakoribb a klímáknál. Szerelőknél meg a 
jóvanazúgy, basszukössze, azt menjünk már a picsába mentalitás. Esőben 
szerelés például, ahogy aszfaltozni is simán tudnak esőben. Ja, hogy 
szar lesz? Kit érdekel!? 



More information about the Elektro mailing list