[elektro] Klima v2.0
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 30 10:12:12 CEST 2008
Riba Zoltán wrote:
> Melegebb nem nagyon lehet ott, mint a rendszerben és ha nem bírja a
> kupak a rendszer nyomását, akkor ott bajok vannak.
Valamit nem értettél meg.
Több okból is változhat a hőmérséklet a sarokszelepen, vele a kupak
alatti térben.
Ha hűtés van, akkor jéghideg az egész, és van folyadék is pl a vékony
cső oldalán. Ez átjuthat a sarokszelep száránál, és bejuthat ide, és
folyadékként meg is állhat.
Aztán szünetidőben a környezeti hőmérséklettől gyorsan fel is
melegedhet, és már dobja is le a kupakot, mert nem tud ilyen gyorsan
annyi gáz visszaszivárogni.
Annál erősebb minden kupak, hogy az üzemi nyomástól dobná el magát. Ezt
mutatja az is, hogy nem azonnal történt, és nem minden ketyerén. Van,
amelyiknél még mindig ép a kupak, holott már 5 éve üzemel hűtés-fűtés
üzemmódban egyaránt a ketyeréje.
Amelyiknél ledobta a kupakot, ott az olaj is megjelent, ami mutatja,
hogy eresztett a sarokszelep tömítése. És mivel nem egyből dobta le,
csakis ezt a verziót lehet elképzelni, hogy folyadékként kondenzálódott
össze a lé, és egy adott pillanatban, amikor épp felmelegedett, az
emiatti nyomástól robbant le a lokálisan zárt térben. Lehet, hogy a
szelep tömítése visszafelé nem engedett pl, mert az O gyűrű (ha az van
ott) be tud arrafelé valamiért szorulni, emerre meg valami felületi hiba
van, és nem tömít.
> Nem lehet, hogy túl lettek húzva és azért repedt meg az anyag, a
> sárga réz eléggé rideg.
Akkor nem 3 év múlva történik a dolog!
> A szívóoldalon vákuum is kialakulhat és ekkor bejuthat a víz.
Ha nincs ez a rész lezárva, talán. Nem tudom, mekkora a szívóoldali
nyomás, én nem venném biztosra, hogy messze a légköri alatt van. Ugyanis
légköri nyomáson ez a lé simán tud -40 fok alatti hőmérsékletet, a
klímák nem szoktak ennyire lefagyni. :-)
>> Ki van csukva, hogy emiatt. Ha zárlatba ment a motor a bejutott víz
>> miatt, akkor ott bizony telepítési hiba történt. Itt már 5 éve
> Ha te mondod, akkor biztos úgy is van :)
> Azért nem olyan zöldfülűek a szerelők, ha rájuk van bízva
> immár 8. éve egy 40 és egy 60kW-os klíma gép is itt az irodában.
> És azokkal is volt már egy s más érdekes történet.
Attól még lehetnek az alapvető folyamatokat tekintve tök tájékozatlanok!
Nézd, ha azt mondom, pl egy galvánosnak, hogy ha a gép kapcsain ott a
feszültség, akkor nem a gép tehet róla, hogy nincs áram, mert az ohm
törvényt még én se tudom áthágni, akkor is lehet így reagálni: hogy ha
te mondod :) - és gúnyos vigyor. Mert vannak, akik szerint az áramforrás
tehet róla, hogy "a kád nem veszi fel az áramot".
Tehát tök logikus dolognál kár ezt a vigyori kiszólást odarakni, mert
egy úgymond szakember mondta, aki már látott éjjeliőrt is nappal
meghalni.
> Az is lehet, hogy a SANYO klimák szarok, az első amit felszereltek,
Lehet, persze. Csak nem nagyon valószínű. Mintha a közelben látnék egy
középületen ilyen klímát, ami évek óta télen-nyáron megy. De lehet, hogy
rosszul emléxem a tipusra. A tipushiba persze nem kizárt, ilyen más
ketyerében is megesik, pl autóban is.
Azért a szerelési hiba jóval gyakoribb a klímáknál. Szerelőknél meg a
jóvanazúgy, basszukössze, azt menjünk már a picsába mentalitás. Esőben
szerelés például, ahogy aszfaltozni is simán tudnak esőben. Ja, hogy
szar lesz? Kit érdekel!?
More information about the Elektro
mailing list