[elektro] Klima v2.0
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Jun 28 14:36:02 CEST 2008
Charles Hoss wrote:
> nem vagyok klimas - csak azon toprengtem hogy amig egynemu anyag van
> egy terben folyadek es gaz fazisban , addig a halmazallapot szabadon
> alakul oda-vissza a nyomas , homerseklet stb fuggvenyeben . pl eter
> vagy viz egy hocsoves rendszerben .
> ha mondjuk ket tartalyom lenne es mindkettoben van mondjuk fel liter
> anyag , a gozter pedig csak ugyanebbol van , akkor ahogy hot kozlok az
> egyik oldallal , a parolgas beindul - az energia reszecskerol
> reszecskere terjed - a masik oldalon pedig lecsapodik - ez nagyon
> gyors . ha mondjuk ezt a gozteret most elszennyezem egy idegen gazzal
> , akkor nem tud lecsapodni csak sokkal lassabban , mert az idegen gaz
> nem tud lecsapodni , a gozterben levo anyag diffuzioval terjed a
> gozterben terjedo energiahoz kepest - es ez lassabb .
aha, sejtem, merre akarsz kilyukadni. Tehát, ha kiszívom a levegőt,
akkor tiszta gőz tud keletkezni, amiből több keletkezhet, mert bár
ugyanannyi a parciális nyomása, de mivel csak ő van jelen, hát ki tudja
tölteni az egész gázteret.
> akkor nezzuk . a csoben lehet mondjuk egy deci levego - ennek kevesebb
> mint egy szazaleka lehet viz - ez a mennyiseg egy csopp alkoholban
> maradektalanul oldodna , ami elfer az olajban es nem emulziot kepez ,
> hanem egyszeruen eltunik ilyen kis anyagmennyisegnel .
Elfogadom. Sőt, mivel ki is lehet kergetni a levegőt a rendszerből, ez a
probléma sem áll fenn.
Csak akkor és azért szoktak vákuumozni, mert lehet folyadék formában is
ott víz, ami nem jön ki máshogy, csak ha elforralják, azt meg úgy lehet
megcsinálni anélkül, hogy bárhogy meg kéne melegíteni a rendszert, hogy
jól megszívják egy vákuumszivattyúval.
Állítólag (nem értek hozzá) a víznek azért nincs itt helye, mert
egyfajta katalizátorként szerepel. Valami sav keletkezik, ami kicsinálja
a motorban a szigetelést, de nem világos vegyileg, hogy a víz mennyisége
hogyan is számít. Tényleg csak katalizátort képez-e, mert akkor
előbb-utóbb minden klíma emiatt be kellene, hogy dögöljön. Ha meg részt
is vesz a folyamatban, tehát részben belőle keletkezik a sav, akkor
lehet, hogy egy nagyon kicsi mennyiség elmegy.
> igen. de ettol meg mukodik a dolog . pl nem kell egy teherauto
> sofornek megertenie azt hogy a turbo , hengerfej , szelepek stb
Ez igaz, de a szerelő azért nem baj, ha egy általa matatott, amúgy
bonyolult rendszer alapvető fizikáját érti. Persze nem akkor, ha csak
segéd a szaki mellett, és megcsinál minden kulimelót, amit az mond neki,
mert ilyenre is biztos szükség van, de aki hibaelhárításban jeleskedik,
vagy ilyesmi, főleg, ha életveszélyes is lehet a cumó, az jobb, ha ért
hozzá. Még biztos nem ez van, de ez egy jó tendencia lehetne. És akkor
megoldódna az a probléma is, hogy hovatovább a fiatalok több, mint fele
fog diplomázni, és mégse lehet mindenki főnök valahol, mert nincs,
akinek a főnöke lehetne. Itt is jó sokan vannak, akik diploma ide vagy
oda, bemásznak a trutyiba az autó alá, vagy bármit megszerelnek, szóval
kétkezi melót is szívesen csinálnak.
> talan ilyen legendak eredmenye ez a vizes dolog is .
Értem, mire gondolsz, de tényleg nem erről van szó, ez nem legenda.
Egyszer dolgoztam egy olyan cégnek, ami kompresszorokat javított
(hűtőkét). Mind ugyanazért szállt el, víz jutott a rendszerbe, és ez a
savképződés kicsinálta a motor tekercsét. (Szétvágták a házat,
megtekerték a motort, aztán összehegesztették azzal a készülékkel, amit
én csináltam hozzá. Ez csak egy függőleges tengelyű forgatócska volt,
aminek lehetett állítani a fordulatszámát, és az általuk megadot
kompresszorok talpainak a lyukainál ki voltak alakítva illesztőcsapok
úgy, hogy kb a szimmetriatengelyben forogjon.)
> nekem igy tunik hogy az irany az hogy beszelni is alig tudo iso
> szereloket kepeznek akik meg tudnak csinalni egy alkatresz cseret
> csati es csati kozott .
> olcsobb , buta emberek kellenek .
Hááát, ez inkább a gyártásra jellemző. Lehet, hogy a javítsánál is ez a
menő olcsóbb holmiknál, de a bonyolultabb, drágább ketyerék üzembe
helyezése általában kíván némi szakértelmet. Más kérdés, hogy vannak ott
a dolgokhoz nem sokat értők is, de van, amikor nincsenek, mert a
szakértő azt is megcsnálja.
More information about the Elektro
mailing list