[elektro] kinai
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Jun 21 22:53:01 CEST 2008
charles hoss wrote:
>> És erről szó volt? Mondta bárki is, hogy nincs szükség ellenőrzésre?
> igen . amikor az antsz-t leepitettek , amikor az inside eu forgalommal
Leépítették? Ma már nincs antsz? És semmi nincs is helyette?
Amúgy nem így értettem, hanem hogy itt a listán mondta valaki, hogy nem
kell ellenőrzés?
Szerintem amúgy manapság jóval drasztikusabb ellenőrzések vannak, mint
valaha voltak. Legalábbis az élelmiszerek és gyerekjátékok terén. Az
valszeg nincs, hogy valami technikai cumó, pl egy fúrógép milyen jó és
tartós.
Szerintem ez régebben se volt, de a 80-as években elképesztő árai voltak
a kéziszerszámgépeknek.
> nem kezdunk vele semmit - ha jol emlekszem az eu ket eve megkerte a
> kinaiakat hogy 25% alatti mertekben noveljek az eu-ba iranyulo
> exportjukat - epp akkor nyult ki tole fel europa konnyuipara - abban
> az evben a kinaiak 40%-al noveltek a kereskedelmuket felenk . vallat
> vontak es tovabb nyomjak le az eu-t azzal hogy naluk nincs egy csomo
Én ezt értem, de rajtunk is múlik, mi az ábra. Nem hiszem, hogy sok
olyan ember van, aki azonos funkció esetén bármiért az akár 3-szoros árú
holmit választja, holott nem jobb jottányival sem.
De ez egy átmeneti állapot. A kínaiak is nem nagyon hosszú idő múlva
(legalábbis történelmileg) felzárkóznak bérben, igényszintben pl
európához, és akkor egyáltalán nem biztos, hogy az onnan jövő holmik
olyan olcsók lesznek. A szállítás is számítani fog.
Most nem ez van, de ez sem indokolja a nacionalista hozzáállást. Főleg,
hogy a derék magyar inkább vesz kínai ruhát meg akármit, meg a derék
amerikai és német is. Akkor meg?
> koltsegnovelo tenyezo hozzank kepest . mennyi lehet naluk a benzin
> literje ? de ebbol az alkalombol lathattuk hogy az eu eleg impotens
> hozza hogy vamokat tudjon bevezetni vagy akar csak a kornyezetvedelmi
> hozzajarulast bevezessek a kinai cuccokra .
Valszleg azért van így, mert az ellenkező irány is problémássá válhat.
Na meg hát kínában nem csak kínai termelés folyik, sőt, alapvetően nem
az, hanem pl amerikai és európai cégek vállalatai vannak ott. Akkor most
kit kellene vámmal sújtani?
>> aránylunk hozzá, mint zsebkutya az elefánthoz.)
>
> szendioxid termelesben , olajfogyasztasban stb - es bennuk nem el az
> eu-s onkorlatozo hajlam - no a letszamuk , no a fogyasztasuk - es ha
Ez marhára nem igaz. Egyedül a világon kínában van a legvadabb
önkorlátozás: létszámban. Ilyet európában lehetetlen lenne
keresztülvinni, de amerikában is vagy sok más helyen is.
Nő a fogyasztásuk, mint a fene, de még marhára nincs azon a szinten, ami
nálunk akár természetes. De marha sokan vannak, ekkora létszámnál a
növekedés abszolút értékben óriási. Erre vonatkozott a zsebkutya-elefánt
hasonlat.
> kell nekik egy kis terulet akkor gatlas nelkul felszabaditjak (lasd
> tibet)
Ez most marhára nem ide tartozik. Ha mi is elég erősek lennénk,
mondhatnám morvai krisztinásan, hogy "a tifajtátok" simán felszabadítaná
Erdélyt, Kárpátalját, a felvidéket, a Vajdaságot, de valszleg a tengerig
is eljutnánk. Még így is rengeteg autó van, amiken annak ellenére virít
az árpádsávos nagymagyarország térkép, hogy a szomszédainkhoz járkálnak.
Nem lepne meg, ha szlovák rendszámú autón is lenne bőven ilyen. Szóval
csak hátrább az agarakkal.
More information about the Elektro
mailing list