[elektro] Felso oldali sontjel

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Sun Jan 20 00:51:40 CET 2008


jhidvegi wrote:
> Hát talán meg kéne nézni légmagosra. Mekkora az üzemi áram?

Kb. 10-15A csucsra meretezek, normal uzem kozben 4A korul.

> A légmagos 
> előnye, hogy nem telítődik. Ha ferritre tekered, akkor elég jól kéne 
> tudni a max áramot. Így csak azt, hogy milyen gyorsan tudsz beavatkozni, 
> és ezalatt a tekercs nem szállhat el termikusan. A tekercs toroid alakú 
> is lehet, ekkor nem szórja ki a nagy löket terét.

Muanyag vasmagra. :-) Az a baj, hogy legmagosan velhetoen eleg sok menet fog 
kijonni, de majd utanaszamolok.

De amugy a ferrithez tudhato a max aram is. Ha a soros ellenallast nullanak 
tekintjuk akkor a tapfeszbol es a tekercsbol adott a di/dt. Ha tudjuk hogy 
mondjuk max. 3us alatt le fog kapcsolni a vedelem, akkor tudhato hogy meddig 
fog novekedni az aram.

Mondjuk itt van meg egy nem elfelejtendo dolog: a kikapcsolasi fesztusket le 
kell vezetni par diodaval.

> mindegy, a motort meg kismegszakítóval meg lehet védeni. Természetesen 
> nem a motor oldalon, hanem valahol az egésznek a betáp oldalán.

Jogos.

>>Mindez szoftverfejlesztes kozben barmikor, eleg ha kiakad a PWM
>>valahol, nincs modulacio (DC megy ki), vagy durvan elterek az U(f)
>>gorbetol!!!
> 
> Ezt ne tedd, és kész. :-) Ha meg igen, akkor használja a dc oldalon 
> valami izzót vagy nemtommit, ami hidegen nem nagy ellenállás, és melegen 
> megnő, esetleg kiég.

Na ne varialjunk, tularamvedelem kell es kesz :-)

>>Fogalmam sincs mennyi ido alatt olvad ki egy bizti. Nincs erre valami
>>adat, mondjuk tulterheles %-ban megadva?
> 
> Gyorsbiztikre biztos van, de a bizti mindig valami marha nagy zárlati 
> áramtól olvad ki, ami már a vele egy súlycsoportban lévő (mármint 
> áramban) feteket, tranyókat simán kicsinálja. De tényleg létezhet az a 
> félvezető-kismegszakító páros, amik ebből a szempontból összeillenek.

Csak onnan gondoltam, hogy ha hid adatlapjaban meg van adva hogy 10us idore 
elbir 140A-t. Ha jol ertelmezem az adatlapot:
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/iramx20up60a.pdf
4. oldal kozepe.

>>Na jo, most mondtad hogy FET-et nem lehet megvedeni meg biztivel se.
> 
> Azzal, ami vele egy súlycsoporban van. Mondjuk egy olyan fetet, ami 
> elvisz annyi áramot 10ms-ig, amennyi a kismegszakító beépített 
> ellenállása miatti korlátozás hatására kialakul, mint független zárlati 
> áram, akkor lehet, hogy meg van védve.

10ms alatt old le egy gyors megszakito?

> A biztik mindig gázosak, mert úgyis megpatkolják őket, 

Na igen...

> van, és aki hibázik, az észreveszi magát. :-) Hibázás ellen nemigen 
> lehet védelmeket kiagyalni, mindig lesz olyan pont, ahol el lehet 
> cseszni a ketyerét.

Igen, szamos lehetoseg van kinyirni valamit, de azert nekem tovabbra is az a 
velemenyem hogy egy kimeneti vagy test rovidzarvedelem eleg alap igeny.

Hogy meg egy ervet mondjak, ez egy hosszabb atallas/fejlesztes lesz DC 
motorokrol AC-re, es ezzel a vezerlovel gondoltam meghajtani a DC motorokat 
is, ez csak szoftver kerdese, lenyeg hogy nem szeretnek kulon hardvert 
tervezni ehhez meg ahhoz. Ezeknel a motoroknal pedig eleg hamar osszejon a 
testzarlat ha elkopott 1-2 garnitura kefe (lerakodik belul a szenpor).

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro mailing list