[elektro] ve'rzo" hutoszekreny
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Jan 19 18:52:17 CET 2008
István wrote:
> Rohadtul érdekelne már a feladat valódi megoldása, mert amit ti
> írtatok azt csak
> valószinűsítem, de a megadott linken az R134a adatait nézegetve,
> nekem nem jött össze a megoldás.
> Persze lehet, hogy azokban a gépekben amik nem működnek, nem ez a gáz
> van.
Lehet, és engem is érdekel. Addig is fogadd el az én legutolsó
megoldásomat. :-)
(Szerintem azért valószínű, amit írtam, mert ebben benne van az a
konstrukciós tulajdonság is, ami kevésbé a közegen múlik, hogy adott a
kapilláris, és a csökkent nyomású gőzben a kompresszor által szállított
tömegáram lehet olyan kicsi, hogy a kapillárison folyadékkeletkezés
nélkül átmegy. Egy másik gépen, amin a kompresszor szállít kicsit
többet, ott azért kezd működni, a másikon meg talán kicsit szükebb az
áteresztő képessége a kapillárisnak, ott azért kezd működni, a lényeg,
hogy össze lehet hozni olyan rendszert, aminél határeset ez a 10 fok
környéke.
Van egy öreg hűtőm, azon meg tudnám nézni, mit is csinálna hidegben,
csak nincs szívem ezért lehűteni a műhelyt 10 fok alá. Kibombázni onnan,
ahova be van rakva, nincs energiám. Amúgy érdekes lehet a kísérlet. Azt
tenném, hogy bekapcs, hallom, hogy jár a kompresszor, de nem hűt. Várnék
még egy darabig, közben nézném folyamatosan, hogy milyen meleg a
kompresszor.
Vagy emelkedik a hőmérséklete, és akkor egyszercsak be fog röffenni,
vagy rámelegítenék, és nézném, melyik az a hőmérséklet, aminél beröffen.
Mert biztos vagyok benne, hogy beindul, ha mag a kompresszor
szobahőmérsékletű.
Más: milyen paraméterei vannak a kapilláris csőnek? Relatíve vastag
falú? Mert úgy is el lehetne indítani egy ilyet (mondjuk egy kidobásra
ítéltet), hogy elkezdem laposra nyomással szűkíteni több helyen. Ettől
persze lehet, hogy a motor nem bírja igazán, mert megnő a teljesítmény,
cserébe a normál tér átmegy fagyasztóba. :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list