[elektro] ve'rzo" hutoszekreny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Jan 19 18:52:17 CET 2008


István wrote:

> Rohadtul érdekelne már a feladat valódi megoldása, mert amit ti
> írtatok azt csak
> valószinűsítem, de a megadott linken az R134a adatait nézegetve,
> nekem nem jött össze a megoldás.
> Persze lehet, hogy azokban a gépekben amik nem működnek, nem ez a gáz
> van.

Lehet, és engem is érdekel. Addig is fogadd el az én legutolsó 
megoldásomat. :-)

(Szerintem azért valószínű, amit írtam, mert ebben benne van az a 
konstrukciós tulajdonság is, ami kevésbé a közegen múlik, hogy adott a 
kapilláris, és a csökkent nyomású gőzben a kompresszor által szállított 
tömegáram lehet olyan kicsi, hogy a kapillárison folyadékkeletkezés 
nélkül átmegy. Egy másik gépen, amin a kompresszor szállít kicsit 
többet, ott azért kezd működni, a másikon meg talán kicsit szükebb az 
áteresztő képessége a kapillárisnak, ott azért kezd működni, a lényeg, 
hogy össze lehet hozni olyan rendszert, aminél határeset ez a 10 fok 
környéke.

Van egy öreg hűtőm, azon meg tudnám nézni, mit is csinálna hidegben, 
csak nincs szívem ezért lehűteni a műhelyt 10 fok alá. Kibombázni onnan, 
ahova be van rakva, nincs energiám. Amúgy érdekes lehet a kísérlet. Azt 
tenném, hogy bekapcs, hallom, hogy jár a kompresszor, de nem hűt. Várnék 
még egy darabig, közben nézném folyamatosan, hogy milyen meleg a 
kompresszor.

Vagy emelkedik a hőmérséklete, és akkor egyszercsak be fog röffenni, 
vagy rámelegítenék, és nézném, melyik az a hőmérséklet, aminél beröffen. 
Mert biztos vagyok benne, hogy beindul, ha mag a kompresszor 
szobahőmérsékletű.

Más: milyen paraméterei vannak a kapilláris csőnek? Relatíve vastag 
falú? Mert úgy is el lehetne indítani egy ilyet (mondjuk egy kidobásra 
ítéltet), hogy elkezdem laposra nyomással szűkíteni több helyen. Ettől 
persze lehet, hogy a motor nem bírja igazán, mert megnő a teljesítmény, 
cserébe a normál tér átmegy fagyasztóba. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list