[elektro] ve'rzo" hutoszekreny
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Jan 15 01:52:34 CET 2008
Moczik Gabor wrote:
> De miert maradna a folyadek a kondenzatorban?
> A kompresszor szivja a kozeget, az nem lehet hogy a folyadek csak ugy
> ott marad. Mi van az elparologtatoban akkor?
Ott is gáz van, mindenütt lehet kb 10 fokos közeg. A kondenzátorban
zömmel 10 fokos folyadék, ami ott párolog el, a kompresszorban mindig
gáz van, a párologtatóba is csak gáz jut, nem hűt.
Aztán lehet, hogy ez baromság, de nem tudok mást nagyon elképzelni. Az
igazolná az elképzelésemet, ha ezt a nem működő hűtőt valaki
bekapcsolná, és nézné hátul, hogy mi történik. Ha az történne, hogy a
hátsó hőleadó felület egy része elég hideg, hidegebb, mint a környezet,
egy másik része melegebb, akkor kb az történne, amit írtam.
> Megjegyzem, a klimakban es nagyobb hutogepekben kulon tartaly is van a
> kondenzator utan hogy direkt elferjen a teljes toltet folyadek
> allapotban.
És hol van ez a külön tartály? Én nem láttam, amikor belenéztem. Van a
kompresszor tartálya, aztán semmi más, csak csövek meg egyszem szelep,
ami váltja, hogy hűtés vagy fűtés legyen-e.
> Ezt arra hasznaljak, hogy le lehessen szivni az
> elparologtatobol a kozeget a kompresszorral (van egy magnes-szelep az
> expanzios szelep elott).
Ezt a szelepet nem találom, és ha van, akkor biztos ezt is kéne tudni
valaminek vezérelni, de nincs ilyen kanóc. Az elpárologtatóból hűtés
üzemmódban lehet leszívni a töltetet, Valahog úgy, hogy a folyadék
oldali sarokszelepet elzárom, ezzel megszűnik az utánpótlás, ekkor a
kompresszor amit csak bír, ki fog szívni, és ha beállt az állandósult
állapot, akkor elzárom a gázoldali sarokszelepet is. Ezzel a beltéri
akár le is csatlakoztatható gázveszteség nélkül.
Pontosabban inkább ekkor még nem kéne szétszedni, inkább kikapcsolni, és
várni egy csomó időt, aztán visszaengedni a gázt a beltéribe a vastag
csövön, nehogy véletlenül levegőt szívjon. Inkább jöjjön ki egy kis gáz.
Csak az olajra kell vigyázni, pontosabban valahogy kikergetni a beltéri
rendszerből, és megmérni, kb mennyi is az, és újratöltésnél ügyesen
pótolni. Na erre kell valami szerkezet, mert a levegőt kapott olaj sok
vizet bevehet idővel. De nincs akadálya a szétkapott kötéseket azonnal
lezárni azokkal a műanyag dugókkal... amiket a beüzemelés előtt
eltávolítottunk. Így a rendszerben maradhat az olaj is, a veszteség nem
lesz sok.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list