[elektro] ve'rzo" hutoszekreny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Jan 15 01:52:34 CET 2008


Moczik Gabor wrote:

> De miert maradna a folyadek a kondenzatorban?
> A kompresszor szivja a kozeget, az nem lehet hogy a folyadek csak ugy
> ott marad. Mi van az elparologtatoban akkor?

Ott is gáz van, mindenütt lehet kb 10 fokos közeg. A kondenzátorban 
zömmel 10 fokos folyadék, ami ott párolog el, a kompresszorban mindig 
gáz van, a párologtatóba is csak gáz jut, nem hűt.

Aztán lehet, hogy ez baromság, de nem tudok mást nagyon elképzelni. Az 
igazolná az elképzelésemet, ha ezt a nem működő hűtőt valaki 
bekapcsolná, és nézné hátul, hogy mi történik. Ha az történne, hogy a 
hátsó hőleadó felület egy része elég hideg, hidegebb, mint a környezet, 
egy másik része melegebb, akkor kb az történne, amit írtam.

> Megjegyzem, a klimakban es nagyobb hutogepekben kulon tartaly is van a
> kondenzator utan hogy direkt elferjen a teljes toltet folyadek
> allapotban.

És hol van ez a külön tartály? Én nem láttam, amikor belenéztem. Van a 
kompresszor tartálya, aztán semmi más, csak csövek meg egyszem szelep, 
ami váltja, hogy hűtés vagy fűtés legyen-e.

> Ezt arra hasznaljak, hogy le lehessen szivni az
> elparologtatobol a kozeget a kompresszorral (van egy magnes-szelep az
> expanzios szelep elott).

Ezt a szelepet nem találom, és ha van, akkor biztos ezt is kéne tudni 
valaminek vezérelni, de nincs ilyen kanóc. Az elpárologtatóból hűtés 
üzemmódban lehet leszívni a töltetet, Valahog úgy, hogy a folyadék 
oldali sarokszelepet elzárom, ezzel megszűnik az utánpótlás, ekkor a 
kompresszor amit csak bír, ki fog szívni, és ha beállt az állandósult 
állapot, akkor elzárom a gázoldali sarokszelepet is. Ezzel a beltéri 
akár le is csatlakoztatható gázveszteség nélkül.

Pontosabban inkább ekkor még nem kéne szétszedni, inkább kikapcsolni, és 
várni egy csomó időt, aztán visszaengedni a gázt a beltéribe a vastag 
csövön, nehogy véletlenül levegőt szívjon. Inkább jöjjön ki egy kis gáz.

Csak az olajra kell vigyázni, pontosabban valahogy kikergetni a beltéri 
rendszerből, és megmérni, kb mennyi is az, és újratöltésnél ügyesen 
pótolni. Na erre kell valami szerkezet, mert a levegőt kapott olaj sok 
vizet bevehet idővel. De nincs akadálya a szétkapott kötéseket azonnal 
lezárni azokkal a műanyag dugókkal... amiket a beüzemelés előtt 
eltávolítottunk. Így a rendszerben maradhat az olaj is, a veszteség nem 
lesz sok.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list