[elektro] Áramszolgáltató
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Feb 19 18:45:39 CET 2008
Azert egy ceg eseten ez nem tuti hogy igy van. Ha a termelesnek nagy az energiaigenye, akkor lehet hogy jobb lenne ha a dolgos honapokban nagy lenne a szamla, a pangos idoszakokban meg kicsi. Az idei fogyasztasnak meg esetleg semmi koze a tavalyihoz.
Erre mondja a szolgaltato, hogy ok, akkor diktalsz havonta, es az alapjan szamlazunk. Igenam, csak a diktalasra egy par napos ablak van megadva, es siman lehet hogy az alatt vegig elerhetetlenek sajat hibajukbol !!!
vajk
----- Original Message ----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 19 February, 2008 6:04:35 PM
Subject: Re: [elektro] Áramszolgáltató
L. Pásztor wrote:
>> Nem értem a problémát, nem csak neten, hanem telefonon is be lehet
>> jelenteni. Vagy nem elmű?
> Az ügyfélszolgálatuk gyakorlatilag elérhetetlen. Igaz, hajnal 3-kor
> még nem próbáltam.
Ahogy olvasom, ez démász, szóval az lehet, hogy másképp műk, mint itt az
elmű.
> A csoportos beszedést? Sem a cigánynak, sem a multinak. :)))
> Lóf...t nekik. Ennyi vót a fogyás, oszt ennyi legyen a számlán is,
Nem értelek. Itt nem kell többet fizetni, hanem csak a tavalyi alapján,
az akkori elfogyasztott energiának az 1/12-ed részét havonta, vagy
valahogy így, és az utolsónál meg elszámolás van. Ha idén többet
fogyasztasz, mint tavaly, akkor mindig kevesebbet fizetsz ugye, és év
végén (vagy az elszámolási hónapban, ami nem feltétlenül év vége) a
különbözetet fizeted, ami akár sokkal több is lehet, mint a havi
részletek. Tehát ekkor ők hiteleznek neked, de nem számolnak fel
kamatot. Az eltérés az év során befizetett összeghez képest
jelentéktelen, ha beállt egy állandósult állapot. Ráadásul a terhek is
egyenletesen jelentkeznek, nem pedig hol sok, hol kevés.
Persze lehet elvek mentén önmagunkat szivatni, de szerintem nem érdemes.
Írod is, hogy több időt vesztettél el, mint a vitatott összeg, szóval
szerintem ez nem éri meg. Én egyáltalán nem foglalkozom ezekkel a
befizetnivalókkal. Betanítottam a bankot a neten át, és mindent az
égvilágon szépen átutal a szükséges időpontokban. Ezek egy része
csoportos beszedési, de nem csak áram, hanem telefonok, biztosítások,
más közüzemi (víz, kuka) díjak, más részük, amik állandó összegek, azok
meg ún. állandó megbízások. Az a lényeg, hogy az idő is pénz, tehát a
tökölés, a tévesztés, az elfelejtés marad így ki.
Persze egy lényeges dolog van ezzel: mindig kell lenni elegendő pénznek
a számlákon ilyen célra.
És mivel ezt a rendszert jól üzemeltetik, nincs is vele probléma.
Nagynéha megesik, hogy valamiről jön a kivonat, hogy nullát emeltek le
(legutóbb az utánfutó biztosításáról). Ekkor van az, hogy a beállított
limit túl alacsony volt. Megváltoztatom értesítésre, és megkísérlik
mégegyszer, ez benne is volt az értesítésben, így is történt, le is
emelték, kész.
> Azzal nincs gond. Nem technikai gondom van velük. Morális.
> Számtalan zokogó nyugdíjas nénikét látni az ügyfélszolgálaton,
> akármikor is megyek oda, kezükben 40-50 ezres "becsült" számla,
> a 2 db 40W-os izzó, meg egy szem TV után.
Ez is valami ilyesmi miatt lehetett. A néni pedig lehet, hogy sokkal
jobban járt volna szintén a csoportossal. Havi párszáz vagy párezer Ft
egyenletesen, és semmi gond. A leolvasás, bediktálás meg úgyis néha
elfelejtődik, ekkor jönnek az ilyen anomáliák. Megéri bemenni, sort
állni, veszekedni, időt eltölteni?
> Az elmúlt években pontosan háromszor kellett civakodnom velük az
> igazam érdekében.
Hát ez az! Megérte? Nem magaddal csesztél ki?
De mindez csak az én véleményem, szabad máshogy csinálni! :-)
hjozsi
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
__________________________________________________________
Sent from Yahoo! Mail - a smarter inbox http://uk.mail.yahoo.com
More information about the Elektro
mailing list