[elektro] Ólom akkumulátor kérdés

Nemeth Tibor neti at starkingnet.hu
Sat Aug 9 22:20:32 CEST 2008


Kreutzer Antal wrote:

> 
>         Üdv nagyérdemű! 
> 
> Adott egy 88Ah Bosch silver akkumulátor. Már néhány hete rakoncátlankodik. Hosszabb út alatt sem 
> vesz fell annyi töltést, hogy másnak betudja indítani a járgányt. Most a téli pótakkut tettem be helyette,
> a Bosch pedig felkerült töltőre.

Hali !

Ha már így fogalmaztál, tényleg, mennyi töltést vesz fel, na jó nem 
útközben, azt nem tudhatod, de mondjuk töltőről, ott láthatod.

Én két éve egyszer elakadtam de városban. Séta a legközelebbi autós 
boltig, vettem új akkut és bikázó kábelt, mert nem volt hangulatom 
helyben beszerelni. Elsőre elindult, az új akkut a csomagtartóban vittem 
haza otthon beszereltem. Használtam egy hónapig, egyszer csak nem indul. 
Szerencsére itthon. Töltőm nincs, de labortáp van, akku be az asztalra, 
töltés. Nem hittem a szememnek, de kb. 17 Volt kellett, hogy vegyen fel 
áramot. Kételkedtem egy darabig, végül belenyomtam a megfelelő amperórát 
és vissza a kocsiba. Egy hónapig jó volt. Újra feltöltöttem 17V-on és 
megint jó volt egy hónapig. Azóta is folytathatnám talán, de meguntam és 
újra cseréltem.
Máig sem tudom az okát. Az, hogy a kocsiban lemerült logikus, mert ott a 
feszszabályozó nem engedte följebb, 14.4-en meg nem vett fel áramot.

Akkuban kissé művelt ismerősöm azt mondta, túladagolták a gyártáskor a 
kalciumot, attól lesz ilyen. Kisütéskor amúgy rendben volt, 12V körül 
lehetett terhelni tartósan. Volt rajta varázsszem(engem arra 
emlékeztet), az megfelelő zöld illetve fekete színeket mutatott 
feltöltve illetve kisütve.
Ha jól emlékszem können volt a gyártó neve vagy valami hasonló.
Jár már valaki hasonlóképpen?
Üdv.
       Németh Tibor



More information about the Elektro mailing list