[elektro] Ólom akkumulátor kérdés
Nemeth Tibor
neti at starkingnet.hu
Sat Aug 9 22:20:32 CEST 2008
Kreutzer Antal wrote:
>
> Üdv nagyérdemű!
>
> Adott egy 88Ah Bosch silver akkumulátor. Már néhány hete rakoncátlankodik. Hosszabb út alatt sem
> vesz fell annyi töltést, hogy másnak betudja indítani a járgányt. Most a téli pótakkut tettem be helyette,
> a Bosch pedig felkerült töltőre.
Hali !
Ha már így fogalmaztál, tényleg, mennyi töltést vesz fel, na jó nem
útközben, azt nem tudhatod, de mondjuk töltőről, ott láthatod.
Én két éve egyszer elakadtam de városban. Séta a legközelebbi autós
boltig, vettem új akkut és bikázó kábelt, mert nem volt hangulatom
helyben beszerelni. Elsőre elindult, az új akkut a csomagtartóban vittem
haza otthon beszereltem. Használtam egy hónapig, egyszer csak nem indul.
Szerencsére itthon. Töltőm nincs, de labortáp van, akku be az asztalra,
töltés. Nem hittem a szememnek, de kb. 17 Volt kellett, hogy vegyen fel
áramot. Kételkedtem egy darabig, végül belenyomtam a megfelelő amperórát
és vissza a kocsiba. Egy hónapig jó volt. Újra feltöltöttem 17V-on és
megint jó volt egy hónapig. Azóta is folytathatnám talán, de meguntam és
újra cseréltem.
Máig sem tudom az okát. Az, hogy a kocsiban lemerült logikus, mert ott a
feszszabályozó nem engedte följebb, 14.4-en meg nem vett fel áramot.
Akkuban kissé művelt ismerősöm azt mondta, túladagolták a gyártáskor a
kalciumot, attól lesz ilyen. Kisütéskor amúgy rendben volt, 12V körül
lehetett terhelni tartósan. Volt rajta varázsszem(engem arra
emlékeztet), az megfelelő zöld illetve fekete színeket mutatott
feltöltve illetve kisütve.
Ha jól emlékszem können volt a gyártó neve vagy valami hasonló.
Jár már valaki hasonlóképpen?
Üdv.
Németh Tibor
More information about the Elektro
mailing list