[elektro] Ólom akkumulátor kérdés
István
hobilobi at gmail.com
Sat Aug 9 02:00:34 CEST 2008
Kreutzer Antal írta:
>
> Üdv nagyérdemű!
>
> Adott egy 88Ah Bosch silver akkumulátor. Már néhány hete rakoncátlankodik. Hosszabb út alatt sem
> vesz fell annyi töltést, hogy másnak betudja indítani a járgányt.
Szerintem ez jó is, elég ha neked beindítja :)) Így akkor nem tudják ellopni :)))
(azért értem, de nem lehetett kihagyni)
Most a téli pótakkut tettem be helyette,
> a Bosch pedig felkerült töltőre.
>
> Kérdésem a következő volna.
> Ha egy kis fogyasztót ( 12V / 1A ) rákötve terhelem, akkor elméletileg 88h múlva kellene kilehelni a lelkét?
>
Elvileg nem. A kapacitást 1/10 vagy 1/20 terhelésre szokták megadni.
Vagyis a te akkudat 8.8 vagy 4.4 A-el kellene kisütni.
Így 10 vagy 20 óra múlva sülne ki, de akkor sem 0V-ra ! hanem kicsivel 12V alá.
Mi lenne egy reális állapotfelmérés a terhelő villán kívül?
Megterhelni 40-50A-el és mérni a feszültségesését.
> Terheletlen állapotban mennyi idő elteltével szabad a feszültségnek akár néhány 100mV-ot csökkenie?
> Töltőről levéve ( 13,8V ) a kapcsokon mérhető feszültség 12V alá esik. Hozzávetőlegesen 11,5V körül mérek,
> de szépen esik a feszültség, igaz néhány 10mV / perc.
> Valószínűsíthető a cellazárlat?
Nem, mert akkor 10V alá kellene esnie.
Ez tipikus szulfátosodási tünet. Vagy esetleg valamiért kevés a sav benne, de pótolni sajnos
nem tudod ha ez a baja. Ugyanis túlfolyó az van az akkukon, hogy ha szar a fesszabályzó, akkor
csak kifolyjon a sav, de ne feszítse szét a házát. Betölteni viszont nem lehet.
Szulfátos esetben töltéskor pl. 8-10A-el pillanatok alatt 15V vagy még feljebb megy a fesz.
Levéve meg hamar leesik. Terhelésre viszont rohamosan esik. Gyakorlatilag rettentően lecsökken
a kapacitása.
sajnos ez zárt cellás, sokat babrálni nem tudok rajta. Alig múlt 2 éves, nincs szívem
> kidobni.
Akkor szív nélkül dobd ki :))
>
> Tony
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
--
Szabados István
More information about the Elektro
mailing list