skoda kerdes masodszor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Oct 23 23:10:04 CEST 2007


Sandor wrote:

> na nekifutottam a skodának (120).
> akksi feltöltve, azt a pöcköt, amit felfelé lehetett nyomkodni a
> benzinpunpa alatt azt félpercig nyomkodva nem indul a kicsike. még
> pösszenést se.

Ez mit jelent? Meg se moccan a motor?
Ha így van, akkor azért az látszik, hogy az indítómotor jól beterhel? 
Leesik a fesz úgy, hogy látszik a műszerfal világításán pl? Ha nem, 
akkor nem kontaktál az indítómágnesnél, elkorrodált az érintkező vagy 
mechanikai baja van.

Ha láthatóan beterhel az indítómotor, de nem mozdul, akkor a 
Trebitsch-féle eljárás javasolt: 4-esbe rakod, és valahogy meg kell 
mozdítani az autót. Ilyenkor az áttétel olyan, hogy kézzel (tolva) is 
marha nagy nyomaték jön létre a motornál, szóval meg kell mozdulnia, át 
kell fordulnia a motornak. Ha van segítség vagy lejtő :-), még jobb.

Ha nem ezt értetted alatta, hanem forog a motor az indítómotortól, akkor 
két lényeges állapot lehet - feltételezve, hogy a gyújtás jó:
1. nem jutott még el a benzin a karburátorhoz,
2. jól megszívta magát.

Az előbbi ugye a pumpálással kellene, hogy megtörténjen. Asszem nem 
minden állapotban műxik, érezni lehet, hogy történik-e pumpálás. 
Lenyomod, és amikor felengeded, lejön az ujjadról a teher, és megint 
följebb "fog" a lenyomásra. Ha nem így van, odébb kell valahogy 
mozdítani a motort.

Ha megszívta magát, akkor szivató visszanyom, gáz tövig, és így tartva 
kell indítózni. Ettől már sokszor beröffent skoda, kispók... amikor akár 
az utcán láttam hölgyet köszörülni, és megszólítottam, hogy mit 
csináljon. Volt olyan, hogy előre tudtam, mi lesz, mert a kölkök átültek 
előre, és vezetést játszottak. Nna - gondoltam - telement ott benyával 
sokminden. Így is történt, mondtam ezt a szivató vissza + töviggáz 
módit, és hamar beröffent a moci.  Hát persze, a hengerek így ki tudnak 
szellőzni.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list