RE: ABS szignál ból TTL kimenet
Tóth Richárd
romeo_27 at freemail.hu
Sun Oct 7 19:13:51 CEST 2007
Köszönöm mindkét segítséget!
Közben megoldottam azon az úton amin elindultam. Csináltam a tranyó
bemenetére egy alul áteresztő szűrőt, így csak a hasznos változást erösítem
,stabilan müködik. De mindenképp kipróbálom a differenciál erősítös
elrendezést is, mert azt kulturáltabbnak érzem, mert nem igényel beállítást.
Köszi +1x, üdv
Ricsi
-----Original Message-----
From: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf
Of Skandar Graun
Sent: Sunday, October 07, 2007 5:27 PM
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: ABS szignál ból TTL kimenet
A jelet beviszed egy műv. erősítő bemeneteire. Az egyikre simán, a
másikra egy nagy időállandójú (1-2 sec) tagon keresztül. Így a vivő DC
szintet követed, a rajta levő változás meg kockajelet generál a
kimeneten. Abból meg már megy a TTL.
Benedek István <renyta at t-online.hu> írta, 2007.10.07.:
> És ha leosztod mindkét feszt pl. felére (13V és 13-0.3V-os jel) és egy
diff.
> OPA bemeneteire viszed őket? Aztán csinálsz belőle TTL-t.
>
> üdv: I.
> http://muszersarok.gportal.hu
>
>
>
>
>
> Kedves Kollegák!
>
> Szívok itt egy olyan dologgal, ami elég alap, mégis elment vele a
> délutánom, nem teljes eredménnyel...
> VW Golf V, 2006. Egy autós adatgyüjtőn dolgozunk, amit szokásosan a 3
> vezetékes sebesség jeladóra szoktam kötni, de az említett kocsi az ABS
> egységtől veszi a sebesség jelet. Idővel ha indokolt lesz, akkor csinálok
> egy interfészt ami a CAN buszról leolvassa a sebességet, de addig is
> gondoltam hogy analóg módon lecsatolom a kívánt jelet az ABS jeladóról.
> A jeladó 2 vezetékes, de ahogy mértem nem a szokásos induktív hanem valami
> más... egyik vezeték test, a másik közel akku fesz, de alatta változóan kb
1
> Volttal. Erre ül rá a kb -0.3 Voltos négyszög amit produkál a jeladó.
> Tehát a négyszögem pl. 13V és 12.7V között ugrál. Ebből kellene TTL
szintet
> csinálni. Ahogy számoltam a max freki amit fogadni kell kb 1.3 kHz ha jól
> számoltam (43 impulzus/ kerékfordulat, kerület kb 1.95m)
>
> Ameddig eljutottam, hogy vagy analóg erősítem a változást, vagy valami
> komparátorral figyelem. Ez utóbbihoz kérnék segítséget, mert az elsővel a
> következő a gondom.
> Egyszerüen lecsatolom a jelet egy 1nF kondival, ami megy tovább egy A
> osztályú munkapontba állított tranyóra, aminek kollektora 10k val Vcc-re.
> A kollektor 10k után a kontroller bemenetére. Paralel testre 1nF szürés.
> A kapcsolás müködik, ha a munkaponti előfeszítést megfelelően állítom be
de:
> Ha a kocsi indul, akkor fals jelek serege jelentkezik, pedig a jeladóhoz
> közel dolgozom, árnyékolt irányított kábel, stb... Gondoltam hogy
földhurok
> miatt csinálja, igy elvágtam a jeladótól jövő testet, csak mint árnyékolás
> maradt. Na így még rosszabb lett.
> Ha a tranyót annyira lezárom hogy megszünjön a zavar, akkor érzéketlen
lesz
> és elmaradnak impulzusok.... Ebből gondolom hogy rossz nyomon vagyok.
> Nincs nagy gyakorlatom a komparátor méretezésben sem, így gondoltam hátha
> lesz valami ötlet, megoldás. Köszönettel üdv
>
> Ricsi
> www.rigotech.hu
>
>
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
> --
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG Free Edition.
> Version: 7.5.488 / Virus Database: 269.14.1/1050 - Release Date:
2007.10.04.
> 17:03
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list