ABS szignál ból TTL kimenet

Nya'ri Viktor office at flexelec.hu
Sun Oct 7 18:49:40 CEST 2007


A DC szintet érdemes legalább 0.1 V-al eltolni negativ irányba, és így 
kötni a komparátor bemenetére, hogy a másik bemenet tuti _felette_ és 
_alatta_ legyen mindig, és esetleges zavarokra is kevésbé legyen érzékeny.

Skandar Graun wrote:
> A jelet beviszed egy műv. erősítő bemeneteire. Az egyikre simán, a
> másikra egy nagy időállandójú (1-2 sec) tagon keresztül. Így a vivő DC
> szintet követed, a rajta levő változás meg kockajelet generál a
> kimeneten. Abból meg már megy a TTL.
> 
> Benedek István <renyta at t-online.hu> írta, 2007.10.07.:
> 
>>És ha leosztod mindkét feszt pl. felére (13V és 13-0.3V-os jel) és egy diff.
>>OPA bemeneteire viszed őket? Aztán csinálsz belőle TTL-t.
>>
>>üdv: I.
>>http://muszersarok.gportal.hu
>>
>>
>>
>>
>>
>> Kedves Kollegák!
>>
>> Szívok itt egy olyan dologgal, ami elég alap, mégis elment vele a
>>délutánom, nem teljes eredménnyel...
>>VW Golf V, 2006. Egy autós adatgyüjtőn dolgozunk, amit szokásosan a 3
>>vezetékes sebesség jeladóra szoktam kötni, de az említett kocsi az ABS
>>egységtől veszi a sebesség jelet. Idővel ha indokolt lesz, akkor csinálok
>>egy interfészt ami a CAN buszról leolvassa a sebességet, de addig is
>>gondoltam hogy analóg módon lecsatolom a kívánt jelet az ABS jeladóról.
>>A jeladó 2 vezetékes, de ahogy mértem nem a szokásos induktív hanem valami
>>más... egyik vezeték test, a másik közel akku fesz, de alatta változóan kb 1
>>Volttal. Erre ül rá a kb -0.3 Voltos négyszög amit produkál a jeladó.
>>Tehát a négyszögem pl. 13V és 12.7V között ugrál. Ebből kellene TTL szintet
>>csinálni. Ahogy számoltam a max freki amit fogadni kell kb 1.3 kHz ha jól
>>számoltam (43 impulzus/ kerékfordulat, kerület kb 1.95m)
>>
>>Ameddig eljutottam, hogy vagy analóg erősítem a változást, vagy valami
>>komparátorral figyelem. Ez utóbbihoz kérnék segítséget, mert az elsővel a
>>következő a gondom.
>>Egyszerüen lecsatolom a jelet egy 1nF kondival, ami megy tovább egy A
>>osztályú munkapontba állított tranyóra, aminek kollektora 10k val Vcc-re.
>>A kollektor 10k után a kontroller bemenetére. Paralel testre 1nF szürés.
>>A kapcsolás müködik, ha a munkaponti előfeszítést megfelelően állítom be de:
>>Ha a kocsi indul, akkor fals jelek serege jelentkezik, pedig a jeladóhoz
>>közel dolgozom, árnyékolt irányított kábel, stb... Gondoltam hogy földhurok
>>miatt csinálja, igy elvágtam a jeladótól jövő testet, csak mint árnyékolás
>>maradt. Na így még rosszabb lett.
>>Ha a tranyót annyira lezárom hogy megszünjön a zavar, akkor érzéketlen lesz
>>és elmaradnak impulzusok.... Ebből gondolom hogy rossz nyomon vagyok.
>>Nincs nagy gyakorlatom a komparátor méretezésben sem, így gondoltam hátha
>>lesz valami ötlet, megoldás. Köszönettel üdv
>>
>>Ricsi
>>www.rigotech.hu
>>
>>
>>
>>
>>
>>-----------------------------------------
>>         elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>--
>>No virus found in this incoming message.
>>Checked by AVG Free Edition.
>>Version: 7.5.488 / Virus Database: 269.14.1/1050 - Release Date: 2007.10.04.
>>17:03
>>
>>-----------------------------------------
>>         elektro[-flame|-etc]
>>
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> 




More information about the Elektro mailing list