Energomat csapagycsere
Tibike
csotibi at freemail.hu
Wed Nov 21 16:24:05 CET 2007
> lenni. Aztán a lúg kiürítése akár felhígítással is kezdődhet. Lúghűtés
> miatt meg is csinálják.
Nem akartam, de tényleg nem... :-)
Mármint belevau, meg ilyenek.
Kiragadván ezt a lúgvisszahűtést a sok okosságból, mint újmódi vívmányt:
Anno a 80-as évek elején futótűzként elterjedő Vjatka Poluavtomat 12
Sztyirálnoj Masíne volt talán az utsó, amelyik a forró mosólúgot csak úgy
rázúdította a csatornára, esetleg még az Energomat közvetlen ekkortájt
készült verziói. A későbbiek már bizony tudták mindezt, a nyugatról a 90-es
évek elején beáramló tuning-gépek pedig szintúgy.
A Vjatka egy 70-es évek végi olasz licence, az Energomat meg asszem valami
Bosch okosság az NDK-n keresztül beáramoltatva. Mint az U880D, meg ilyenek
félvezető ügyileg. Mindamellett ezek a gépek még _anyagból_ voltak, rendes
vasból készült az üst, nem bilivasból, estébé. Igaz, cserébe kellett a
hazafuvarhoz majd akkora apparátus, mint egy kisebb páncéltőkés zongorához
:-)
Vissza a lúgvisszahűtéshez. Célja kettős: egyrészt kerüli a hősokkot és a
forró lúg egyéb jótékony hatásait a lefolyórendszerben, csatornában,
másrészt szintén a hősokkot kerüli el a ruhák esetében, mikor bejön az első
adag öblítővíz, illetve a a gyűrődést is csökkenti, melyre a forró ruha
sokkal hajlamosabb, mint a hideg. Sőt, ha rendesen lehűtjük, akár még törni
is képes :-))
Azt nem mondom, hogy velem egyidős találmány, mert általánosságban bőven '58
után terjedt el, de azért nem is a legújabb vívmánya a területnek.
Amúgy egy Energomat felprocizva, ilyen huncutságokkal megtűzdelve, kicsit
tuningolva a felfüggesztésén... Na az kérem egy örök darab :-))
Tibike
More information about the Elektro
mailing list