Slip
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Sat Nov 17 23:51:36 CET 2007
jhidvegi wrote:
> Ventillátornál nem káros, széles körben használják. Azért nem gáz, mert
> a venti nyomatéka nem arányos a fordulatszámmal, hanem elég drasztikusan
> változik, nem tudom, de valami négyzetes legalább. Tehát, ha felére esik
> a fordulatszám, akkor negyedére vagy még kisebbre a nyomaték, így az
> áram is, aminek a négyzetével arányos a tekercsveszteség, tehát az még
> drasztikusabban csökken ahhoz az állapothoz képest, amikor a nyomaték (a
> terhelés jellege miatt) megmarad, a forgórész vesztesége persze nem
> ennyire csökken, de az is bőven a névleges alatt marad.
Na, kerdezek maskepp!
Tekintsunk el hogy milyen a terheles, valami van rajta. Ventit csak azert
hoztam fel, mert ott alkalmazzak foleg ezt.
Arra lennek kivancsi, hogy a slip novekedesevel romlik-e a motor hatasfoka,
tehat az egysegnyi bevitt energiabol tobb melegiti-e a motort.
Tehat, ha a nevleges feszultseg felevel uzemeltetem, es a megengedett
maximalis teljesitmeny negyedevel terhelem, akkor leeghet-e a motor?
A fordulatszam ilyenkor a slip novekedese miatt esik vissza. Valami olyasmit
olvastam, hogy a slip forditottan aranyos a feszultseg negyzetevel. Tehat ha
jol gondolkodok, 4-szerese lesz. Csak ebbol meg nem vilagos, hogy akkor a
fordulatszam mennyi lesz. Mondjuk ha 4% volt a slip, most lesz 16%, tehat
pl. 2880 RPM helyett 2520 lesz a fordulatszam. Itt a teljesitmeny 1/4-et
akarom kivenni, akkor a nevleges nyomatek 0.286-szorosaval terhelhetem.
Valamiert ugy erzem, ez igy nem jo... :-)
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list