Slip

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Sat Nov 17 23:51:36 CET 2007


jhidvegi wrote:
> Ventillátornál nem káros, széles körben használják. Azért nem gáz, mert 
> a venti nyomatéka nem arányos a fordulatszámmal, hanem elég drasztikusan 
> változik, nem tudom, de valami négyzetes legalább. Tehát, ha felére esik 
> a fordulatszám, akkor negyedére vagy még kisebbre a nyomaték, így az 
> áram is, aminek a négyzetével arányos a tekercsveszteség, tehát az még 
> drasztikusabban csökken ahhoz az állapothoz képest, amikor a nyomaték (a 
> terhelés jellege miatt) megmarad, a forgórész vesztesége persze nem 
> ennyire csökken, de az is bőven a névleges alatt marad.

Na, kerdezek maskepp!

Tekintsunk el hogy milyen a terheles, valami van rajta. Ventit csak azert 
hoztam fel, mert ott alkalmazzak foleg ezt.

Arra lennek kivancsi, hogy a slip novekedesevel romlik-e a motor hatasfoka, 
tehat az egysegnyi bevitt energiabol tobb melegiti-e a motort.

Tehat, ha a nevleges feszultseg felevel uzemeltetem, es a megengedett 
maximalis teljesitmeny negyedevel terhelem, akkor leeghet-e a motor?
A fordulatszam ilyenkor a slip novekedese miatt esik vissza. Valami olyasmit 
olvastam, hogy a slip forditottan aranyos a feszultseg negyzetevel. Tehat ha 
jol gondolkodok, 4-szerese lesz. Csak ebbol meg nem vilagos, hogy akkor a 
fordulatszam mennyi lesz. Mondjuk ha 4% volt a slip, most lesz 16%, tehat 
pl. 2880 RPM helyett 2520 lesz a fordulatszam. Itt a teljesitmeny 1/4-et 
akarom kivenni, akkor a nevleges nyomatek 0.286-szorosaval terhelhetem.
Valamiert ugy erzem, ez igy nem jo... :-)

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro mailing list