Projektor izzo fejlemenyek :) Nr2
mpityu
elektrolista at freemail.hu
Tue Nov 13 17:51:12 CET 2007
Szia!
Van itthon autos xenon.. bele is tettem, de a 35W az 35W :) nem 250.. nappal
gyakorlatilag nem latszik...
A DC taplalas oka az, hogy lassan, villodzas mentesen indul, nem mint az utcai
nagynyomasuak..
A lampa nem mechanikai behatasra repedt el, hanem lejart az elettartama.. A
projektor szolt 2000 oranal, hogy csere... de volt meg fenye, lereseteltem, attol
nyilt ki,,,
Ma neztem, vannak E27 femhalogenek.. csak az AC.. a kacatok, amiket meg
hozza kell venni az kapasbol meg 10e Ft.. A lampa uveg burkolatat le lehet vagni,
es kapok egy ilyen csovecsket, mint ez.. azt meg kipufogo gyorjavito tapasszal
tokeletesen lehet rogziteni az eredeti helyere.. :)
CHM-150 femhalogen egyenlore a legszimpibb a celra.. de az is csak 150W
mitol megy tonkre? tudja az, aki gyartja :)
udv:mpityu
On 13 Nov 2007 at 17:11, jhidvegi wrote:
> mpityu wrote:
>
> > Csak hasonlit ra valami :) hatha latott valaki valahol valamiben
> > ilyet, ami olcso :)
>
> Hát hogy olcsó-e, nem tudom, de az autó kisülolámpák, asszem közkeletuen
> xenonlámpáknak hívják, kísértetiesen hasonlít. Egy lényeges eltérés van:
> azok nem dc-rol mennek, hanem van hozzájuk egy kis elotét (ballasztnak
> hívják, akik ezzel foglalkoznak), abban van egy párszáz (asszem 400)
> Hz-es inverter, ami 80-110V közötti feszt csinál, valszleg négyszöget,
> és benne van a nagyfesz gyújtó is.
>
> Másrészt ez csak 35W-os persze.
>
> Ellenben a GE-ben, annak is a váci úti gyárában láttam, hogy csinálnak
> ugyanilyeneket jóval nagyobb teljesítményre is, ezek repülogépekbe
> valók.
>
> Akárhogy is, ezek sehogyse olcsók, rém árakat láttam már a sima
> autólámpára is. Tán még a ballasztnál is drágább maga a lámpa. Cserébe
> (állítólag) az autó teljes élettartama alatt muködni fog, hacsaknem
> mechanikai behatás éri, mint ez a lámpa, ami a képen van. Mintha meg
> lenne repedve az üveg. Itt baromi nyomás van elvileg, szóval nem
> célszeru védoszemüveg nélkül foglalkozni a csupasz lámpával. Az
> autólámpákat még körülveszi egy üvegcso is, de úgy is veszélyes.
> Többszáz bar nyomás van benne, foleg üzem közben. Lehet, hogy tévedek,
> és "csak" 100 körüli, nem emléxem, mit mondtak, de nagyon tud
> száguldozni az üvegszilánk, ha baj van. Ebben a repedtben már valszleg
> nincs nyomás.
>
> A GE mintaboltban (a Király utcában Bp-en van talán még) mik vannak? Itt
> gondolom szempont lenne, hogy megmaradjon a DC táplálás. De ha ezt ki
> tudod loni, és valamelyik ballaszttal együtt megveheto, kisebb
> teljesítményu példány is megfelel úgy, hogy meg tudod táplálni 13,5V
> DC-vel, akkor meg is van oldva. Feltéve, hogy elég a 35W. (A fesz is
> szinte mindegy, 10-20V között simán muxik, pl a hella, sot, még magasabb
> feszen is, de 13,5-ön vizsgálják. És persze minél kisebb a betáp fesz,
> annál nagyobb az áram. A hella 6-6,5V-on már startol, de ott jó nagy
> áramot vesz fel. 3 gyújtást próbál, ha nincs ott a lámpa, vagy nem gyújt
> be, akkor abbahagyja. A valeo ezzel szemben addig nyomatja a szikrákat,
> míg szarrá nem megy a foglalat. :-) )
>
> Ez mind úgy van szabályozva, hogy amíg még hideg, állat áramot képes
> felvenni. Ha úgy kapcsolják rá a DC-t, akár 10A fölött is. A hideg
> lámpát megnyomja még 13,5V-nál is vagy 3-szoros árammal, amíg fel nem
> melegszik. Utána teljesítményre szabályoz.
>
> Az biztos, hogy a 250W-osnak a nyomába nem fog érni egyik sem. :-( És a
> DC betápnak is valszleg megvan az oka, pl hogy tök folyamatos legyen a
> fény, semmi villogás nem valószínu, hogy szóba jöhet. Az autólámpákat
> tutira nem lehet DC-vel hajtani. Simán el tudom képzelni, hogy a
> 800Hz-es villogás meglátszana a képen, hiába kicsik a szünetek, a
> polaritás-váltások idoi.
>
> De miért mennek ezek gyakran tönkre? Nem lehet, hogy a hutés marad ki?
> Ezek elvileg jószerivel örökéletuek.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list