Projektor izzo fejlemenyek :) Nr2

mpityu elektrolista at freemail.hu
Tue Nov 13 17:51:12 CET 2007


Szia!

Van itthon autos xenon.. bele is tettem, de a 35W az 35W :) nem 250.. nappal 
gyakorlatilag nem latszik...

A DC taplalas oka az, hogy lassan, villodzas mentesen indul, nem mint az utcai 
nagynyomasuak..

A lampa nem mechanikai behatasra repedt el, hanem lejart az elettartama.. A 
projektor szolt 2000 oranal, hogy csere... de volt meg fenye, lereseteltem, attol 
nyilt ki,,,

Ma neztem, vannak E27 femhalogenek.. csak az AC.. a kacatok, amiket meg 
hozza kell venni az kapasbol meg 10e Ft.. A lampa uveg burkolatat le lehet vagni, 
es kapok egy ilyen csovecsket, mint ez.. azt meg kipufogo gyorjavito tapasszal 
tokeletesen lehet rogziteni az eredeti helyere.. :)

CHM-150 femhalogen egyenlore a legszimpibb a celra.. de az is csak 150W

mitol megy tonkre? tudja az, aki gyartja :) 

udv:mpityu

On 13 Nov 2007 at 17:11, jhidvegi wrote:

> mpityu wrote:
> 
> > Csak hasonlit ra valami :) hatha latott valaki valahol valamiben
> > ilyet, ami olcso :)
> 
> Hát hogy olcsó-e, nem tudom, de az autó kisülolámpák, asszem közkeletuen 
> xenonlámpáknak hívják, kísértetiesen hasonlít. Egy lényeges eltérés van: 
> azok nem dc-rol mennek, hanem van hozzájuk egy kis elotét (ballasztnak 
> hívják, akik ezzel foglalkoznak), abban van egy párszáz (asszem 400) 
> Hz-es inverter, ami 80-110V közötti feszt csinál, valszleg négyszöget, 
> és benne van a nagyfesz gyújtó is.
> 
> Másrészt ez csak 35W-os persze.
> 
> Ellenben a GE-ben, annak is a váci úti gyárában láttam, hogy csinálnak 
> ugyanilyeneket jóval nagyobb teljesítményre is, ezek repülogépekbe 
> valók.
> 
> Akárhogy is, ezek sehogyse olcsók, rém árakat láttam már a sima 
> autólámpára is. Tán még a ballasztnál is drágább maga a lámpa. Cserébe 
> (állítólag) az autó teljes élettartama alatt muködni fog, hacsaknem 
> mechanikai behatás éri, mint ez a lámpa, ami a képen van. Mintha meg 
> lenne repedve az üveg. Itt baromi nyomás van elvileg, szóval nem 
> célszeru védoszemüveg nélkül foglalkozni a csupasz lámpával. Az 
> autólámpákat még körülveszi egy üvegcso is, de úgy is veszélyes. 
> Többszáz bar nyomás van benne, foleg üzem közben. Lehet, hogy tévedek, 
> és "csak" 100 körüli, nem emléxem, mit mondtak, de nagyon tud 
> száguldozni az üvegszilánk, ha baj van. Ebben a repedtben már valszleg 
> nincs nyomás.
> 
> A GE mintaboltban (a Király utcában Bp-en van talán még) mik vannak? Itt 
> gondolom szempont lenne, hogy megmaradjon a DC táplálás. De ha ezt ki 
> tudod loni, és valamelyik ballaszttal együtt megveheto, kisebb 
> teljesítményu példány is megfelel úgy, hogy meg tudod táplálni 13,5V 
> DC-vel, akkor meg is van oldva. Feltéve, hogy elég a 35W. (A fesz is 
> szinte mindegy, 10-20V között simán muxik, pl a hella, sot, még magasabb 
> feszen is, de 13,5-ön vizsgálják. És persze minél kisebb a betáp fesz, 
> annál nagyobb az áram. A hella 6-6,5V-on már startol, de ott jó nagy 
> áramot vesz fel. 3 gyújtást próbál, ha nincs ott a lámpa, vagy nem gyújt 
> be, akkor abbahagyja. A valeo ezzel szemben addig nyomatja a szikrákat, 
> míg szarrá nem megy a foglalat. :-) )
> 
> Ez mind úgy van szabályozva, hogy amíg még hideg, állat áramot képes 
> felvenni. Ha úgy kapcsolják rá a DC-t, akár 10A fölött is. A hideg 
> lámpát megnyomja még 13,5V-nál is vagy 3-szoros árammal, amíg fel nem 
> melegszik. Utána teljesítményre szabályoz.
> 
> Az biztos, hogy a 250W-osnak a nyomába nem fog érni egyik sem. :-( És a 
> DC betápnak is valszleg megvan az oka, pl hogy tök folyamatos legyen a 
> fény, semmi villogás nem valószínu, hogy szóba jöhet. Az autólámpákat 
> tutira nem lehet DC-vel hajtani. Simán el tudom képzelni, hogy a 
> 800Hz-es villogás meglátszana a képen, hiába kicsik a szünetek, a 
> polaritás-váltások idoi.
> 
> De miért mennek ezek gyakran tönkre? Nem lehet, hogy a hutés marad ki? 
> Ezek elvileg jószerivel örökéletuek.
> 
> hjozsi 
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> 




More information about the Elektro mailing list