Sulymeres

Perjési Attila perjesi1 at t-online.hu
Sun Nov 11 14:59:09 CET 2007


Attiapapy írom!

Már elnézést, hogy bele (ütöm az orrom)!!!
De az a kérdés, hogy mennyi különböző járműről van szó?

Mert! Repülőgépek tömeg, és súlypont elosztását (jobb helyeken),
úgy mérik, hogy a futószárakon vannak elhelyezve a nyomásbélyegek.
///nekik könnyű, mert csal három futószár van///
1. mérés üresen, a három mérőelem összege, és meghatározza a
eredeti súlypontot.
2. mérés terheléssel /vagy az első mérés eredményétől függő rakodás,
ami itt is lehet, hogy a súlykorlátot betartsd!!/
És a mérőbélyegek általi összeg az új teljes tömeg.
Egyébként, daruknál is használnak mérőbélyeges sülykorlátozást!
Üdv. Attila

----- Original Message ----- 
From: "Horvath Janos" <winnerbt at fibermail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, November 11, 2007 10:10 AM
Subject: Re: Sulymeres


>
>
>> Ennél a fémlapos bigyónál kiszámoltad, hogy milyen vastagságú fémlap,
>> milyen keménységű gumilap és hasonló mechanikai nyalánkságok kellenek.
>> A mechanikai kivitelezés, főként, hogy reprodukálható legyen, azért
>> nem semmi.
> Nem is en akarom osszeheggeszteni, az maradjon a vasmunkasokra!
>
>> Ezen ugye naponta több teherautó megfordulna, le-fel hajtás, stb. Nem
>> egy fürdőszobai mérleg ketegória. Kérdés, mennyi pénz van rá. Az elv
>> az viszont szerintem jó.
> Eleg ritkan mernenek, szerintem naponta 3-4x.
> Automentorol van szo (bar ha egyszer az uzlet beindul, jo kodos
> idoben...)
> JAni
> 10:10
>
>
>> Horvath Janos <winnerbt at fibermail.hu> írta, 2007.11.11.:
>>
>>>Biztos mukodik (?), nem tudom, milyen lehet a visszaallasi
>>>pontossaga meg a paraallosag, de vegul is 1 probat meger...
>>>Igazabol KB meres kell, szerintem 30-50kg biztosan nem szamit,
>>>csak azt akarjak elkerulni, hogy a rendorok ne buntessek oket
>>>tulterhelesert meg hogy mennyi ellensulyt tegyenek fel a
>>>gepallatra. Igazabol minden meres elott kinullazhatjak
>>>meg nem is kell gyors meres.
>>>Talan ott lesz a bibi, hogy ha ferden all ra, nem kozepen,
>>>akkor hogyan valtozik a kapacitas? Gondolom az elfordulas
>>>szogevel cosinusosan valtozik a kapacitas.
>>>
>>>JAni
>>>09:44
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>>2007.11.08. 11:16:04 dátumon Horvath Janos <winnerbt at fibermail.hu> írta:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>>Sziasztok!
>>>>>35 tonnas mobil merleg utan erdeklodtek, hol
>>>>>erdeklodjek erzekelo utan?
>>>>
>>>>
>>>>Egy ötlet:
>>>>
>>>>Fogsz kerekenként két brutál fém-lapot, közé valamilyen szigetelő 
>>>>anyagot
>>>>(mondjuk gumilap). Na most ez egy sík-kondenzátor, aminek kapacitása
>>>>C=A*eps/d, azaz a kettő közti távolság fordítottan arányos a 
>>>>kapacitással.
>>>>A távolság az meg d=d0-(F/D), ahol a d0 a nyugalmi távolság, az F a
>>>>nyomóerő, a D meg az anyag rugóállandója (az F*D előjele itt pozitív)
>>>>Azaz F=D*d0-D*A*eps/C, egyszerűbben: F=X-Y/C, ahol az X,Y állandókat
>>>>igazán tudnod sem kell, mert két méréssel meg lehet állapítani, vagy pár
>>>>méréssel F(C) görbét felvenni.
>>>>
>>>>Azaz a kerekenkénti kapacitásméréssel megkapod a kerenkénti súlyt, amit
>>>>összeadsz és kész.
>>>>
>>>>Na, hogy ez így működik-e gyakorlatban, azt nem tudom, de hogy olcsó és
>>>>mobil, az biztos :)
>>>>Kérdés, hogy mennyire kell hitelesnek lennie és hogy ez mennyire az?
>>>>
>>>>Üdv
>>>
>>>-----------------------------------------
>>>         elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>
>
> 



More information about the Elektro mailing list