Sulymeres
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Nov 11 11:32:10 CET 2007
Ha nekem lenne a feladatom ilyen előellenőrző ketyerét csinálni, ezt
tenném:
Kerék alá tolható szerkezet, ami két részből áll, az egyik a kerék elé,
a másik mögé tolható. Az egyik, amelyiket később kell betolni, két rudat
tartalmaz, ami átnyúlik a másik irányába, és egy felfelé álló kar
segítségével rá tud akadni a már bent lévő két pontjára.
Mindkettőnek van egy ferde, a kereket nyomni képes felülete. Ezeket
pneumatika tudja nyomni. Kis elmozdulású hengerek kellenek csak. A két
oldal egy tömlővel gyorscsatival köthető össze, vagy egy helyről jön a
nyomás két tömlővel a két oldalba, ez már mindegy.
Az erő mérése: nyomásmérés. Igaz, hogy a kerekeket hangyányit elemeli a
talajtól, így amit mér, picit több, de ez a biztonság irányába való
eltérés.
Nem hinném, hogy ekkor szükség lenne 25 tonnára. A beszerelendő hengerek
nem lehetnek túl nagyok, mert ha belegondolok, a keréknyomás amúgy is
valami 8 bar körül lehet max, és az úton nem nagyon nagy felületen
fekszik fel egy-egy kerék. Szélesség * kb 20 centi max. Tehát, ha van
6-8 bar levegő a környéken (akár magából a mérendő kamionból), akkor
relatíve kis munkahengerek megteszik, mondjuk oldalanként 2 db.
A mechanika részletein persze el kéne töprengeni, de biztos, hogy jó
olcsó, halálbiztos megoldás. Még az is lehet, hogy nem kell a két részt
mechanikusan összekötni, ha biztosítva van a jó talaj (beton vagy
aszfalt), és az egyes részek elcsúszása ki van lőve, pl úgy, hogy
gumival van az aljuk borítva. Ekkor egy fűnyírógépszerű kar, és két
kerék, amire felbillentve tolható egykézzel is, megoldja a gyors
behelyezést. A csőcsatlakozások is, meg a műszer is ezen a karon
lehetnek, még csak le se kell hajolni (nálam szempont :-) ). Az
emelés-süllyesztés egy olyasmi szeleppel történhet, amilyet a gumisok is
használnak. Rajta lehet a csövön. De ez már részletkérdés, máshogy, pl
golyóscsappal is meg lehet oldani.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list