Sulymeres

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Nov 11 11:32:10 CET 2007


Ha nekem lenne a feladatom ilyen előellenőrző ketyerét csinálni, ezt 
tenném:

Kerék alá tolható szerkezet, ami két részből áll, az egyik a kerék elé, 
a másik mögé tolható. Az egyik, amelyiket később kell betolni, két rudat 
tartalmaz, ami átnyúlik a másik irányába, és egy felfelé álló kar 
segítségével rá tud akadni a már bent lévő két pontjára.

Mindkettőnek van egy ferde, a kereket nyomni képes felülete. Ezeket 
pneumatika tudja nyomni. Kis elmozdulású hengerek kellenek csak. A két 
oldal egy tömlővel gyorscsatival köthető össze, vagy egy helyről jön a 
nyomás két tömlővel a két oldalba, ez már mindegy.

Az erő mérése: nyomásmérés. Igaz, hogy a kerekeket hangyányit elemeli a 
talajtól, így amit mér, picit több, de ez a biztonság irányába való 
eltérés.

Nem hinném, hogy ekkor szükség lenne 25 tonnára. A beszerelendő hengerek 
nem lehetnek túl nagyok, mert ha belegondolok, a keréknyomás amúgy is 
valami 8 bar körül lehet max, és az úton nem nagyon nagy felületen 
fekszik fel egy-egy kerék. Szélesség * kb 20 centi max. Tehát, ha van 
6-8 bar levegő a környéken (akár magából a mérendő kamionból), akkor 
relatíve kis munkahengerek megteszik, mondjuk oldalanként 2 db.

A mechanika részletein persze el kéne töprengeni, de biztos, hogy jó 
olcsó, halálbiztos megoldás. Még az is lehet, hogy nem kell a két részt 
mechanikusan összekötni, ha biztosítva van a jó talaj (beton vagy 
aszfalt), és az egyes részek elcsúszása ki van lőve, pl úgy, hogy 
gumival van az aljuk borítva. Ekkor egy fűnyírógépszerű kar, és két 
kerék, amire felbillentve tolható egykézzel is, megoldja a gyors 
behelyezést. A csőcsatlakozások is, meg a műszer is ezen a karon 
lehetnek, még csak le se kell hajolni (nálam szempont :-) ). Az 
emelés-süllyesztés egy olyasmi szeleppel történhet, amilyet a gumisok is 
használnak. Rajta lehet a csövön. De ez már részletkérdés, máshogy, pl 
golyóscsappal is meg lehet oldani.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list