Akku regeneralas
Ilyés Gábor
g0401 at freemail.hu
Fri Nov 9 08:07:31 CET 2007
Hello !
Volt egy könyv ...
Talán akumlátorok és akutöltők cimmel.
Annak a végén volt egy ilyen "regeneráló" töltő .
24...32V közötti váltakozót egyutasan egyenirányitott
és a pupokat küldte az akura , miközben a sarkokon
egy ellenállat a töltőáram fele/harmadával sütötte ki
az akut .
A magyarázat szerint jótt tesz a szulfit/szulfát lerakódás ellen.
Hihetőnek hangzott ...
Legjobbakat !
Ilyés Gábor
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
> Van valakinek tapasztalata azzal a tirisztoros ketyerével kapcsolatban,
> ami az aksiból felvett energiából csinál nagyobb feszt egy kondin, és ezt
> rásütögeti az aksira magára?
>
> Az érdekelne, hogy tapasztalt-e valaki olyat ezzel, hogy egy bármi okból
> lepukkant aksi kapacitása, ami már az eredetinek a töredékére csökkent,
> vissza akarna menni az eredeti közelébe.
>
> Most két ilyen aksi is van itt. Az egyik az én járgányomból való. Ennek az
> volt a baja, hogy elment a lé belőle. Leszedtem a tetejét némi
> feszegetéssel, alatta megvoltak a betöltő nyílások a szokott csavarmenetes
> dugókkal. Feltöltöttem desztvízzel, és csak töltőre raktam. Ez régebben
> volt. Mostanában mértem, a 60Ah-s aksi a művelet utáni 6Ah-ról mostanra
> feljavult kb 18Ah-ra.
>
> A másikat frissen szedtem ki ismerős autójából, ez csak 36Ah-s eredetileg.
> A fedél lefeszegetésével egyúttal beépíthetetlenné is vált, mert ebben már
> csak ez zárta le a savbetöltő nyílásokat, tehát ragasztva volt úgy, hogy
> ez már ugyanúgy nem ragasztható vissza. Ebben megvolt az eredeti savszint,
> de a kapaca már csak kb 2Ah. Kísérleteztem különféle áramú töltésekkel,
> utána egy izzóval kisütéssel, csak nagyon kevéssé javul, még mindig alatta
> van a 3Ah-nak. Nem azért, hogy jajdemegkéne javítani, hanem hogy vajon az
> elszulfátosodott lemezekkel lehet-e valamit kezdeni akkor, amikor még
> olyan értelemben jó az aksi, hogy 14,4V-on képes az áram nagyon picire is
> lemenni, lemerített állapot után meg elég nagy áramot is felvenni, akár
> 40A-t is. Tehát jó, csak az aktív felülete lett jóval kisebb, legalábbis
> így gondolom. Azok az aksik, amik már inkább melegszenek töltéskor, azokat
> menthetetlennek ítélem.
>
> Mekkora kapacokat sütöget egy ilyen tirisztoros ketyere az aksira, és
> mekkora feszről, milyen gyakran? Mert nem volna ügy csinálni egy hasonlót.
>
> A másik gondolatom, hogy ha utánoznám a duracell ceruzaaksi-tőltő
> működését, az vajon milyen hatással lenne az ólomakkura? Kicsit próbáltam,
> de csak kézzel, az meg ugye nem tarthat sokáig: rátoltam az aksira vagy
> 40A-t áramgenerátorosan, 15V-nál kikapcs, és közben rajta volt az izzó
> 7,5A-rel. Lekúszik a fesz valamekkorára, mondjuk 13V-ra, akkor ismét neki
> a nagyobb áramot. Egy darabig csinálva azt láttam, hogy kb ugyanazokat az
> időket használva az a fesz, ahova lemegy az izzó hatására, lassan
> emelkedik. Lehet, hogy ez jó módszer lenne, csak itt is a mértékekkel kéne
> tudni játaszni. A ceruzaaksik esetén pl a NiMH állásban 2A-t nyom a töltő,
> és kb 1 másodperces periódusidővel operál. Néztem valamikor szkópon, hogy
> mit is csinál, de az értékeket már elfelejtettem. Az biztos, hogy jóval
> 1,4V fölé megy a fesz az áram alatt.
>
> Egyelőre hagyom, ennyi idő nincs, de ha lenne vmi tapasztalat erről is,
> netán irodalom (nyilván angol, de a lényeget csak megírná valaki), akkor
> kipróbálnám és hazavinném... ja, ez nem mosópor. Szóval kipróbálnám. (Jó a
> csajszi, előbb kipróbálná otthon, mert hol máshol, aztán hazavinné. :-) )
>
> hjozsi
>
>
More information about the Elektro
mailing list