3f>1f motor teljesitmeny
Csuvár Imre
icsuvar at t-online.hu
Thu Mar 1 01:09:05 CET 2007
Hali,
megnezem kozelebbrol azt a motort
csillag/delta ugyben.
A terheles sajna ami nagyon valtozhat.
Koszi:
Csuva'r Imre
From: "jhidvegi"
Nem ilyen egyszeru a dolog.
Eloször is olyan motor kéne, ami nem kötheto deltában a 3 fázisra, csak
csillagban. Ekkor a fázistekercs névleges fesze ugye 230V. Ha deltában
rákötheto a három fázisra, akkor egyfázisról csak trafóval lehetne
hajtani, annál már olcsóbb a motorcsere a géphez.
Ha ennek a feltételnek megfelel, lehet olyan kondit találni egy bizonyos
terhelési állapothoz, amikor muszerrel méregetve a kapcsokat, elég jó
közelítéssel ott lesz a szimmetrikusközeli 3 fázis. Ezen a terhelésen
majdnem ugyanazt fogja teljesíteni, mintha három fázist kapna. Ennél
kisebb és nagyobb terhelésen el fog mászni.
Indításnál - ha kell - lehet használni plusz indítókondit, ugyanígy
kitökölve muszerrel, aminél az indítónyomaték jó lesz.
A bekapcsolási problémákat, ha terheletlenül indulhat, megoldja
idozített olyan relé, ami képes kapcsolni a motor foáramát, és egy
olyan, ami bekapcsoláskor képes egy ellenálláson át történo rákapcsolási
áramot elviselni. Ha 16A van (másik emilben olvastam) a soros ellenállás
olyan 6-8 ohm között lehet jó, ennél biztosan nem fogja leverni. Kell a
teljesítmény! Legpofásabb talán nyákos módon megcsinálni tizenwattos
ellenállások párhuzamos kapcsolásával. Én legalábbis így szoktam
megcsinálni lób... trafók lágy bekapcsolását. (Persze a trafót könnyebb
bekapcsolni, mert 2-3 perióduson belül megvan az állandósult állapot, a
motornak fel kell pörögnie.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list