Re: aksi kérdések

L. Pásztor seasoft at hu.inter.net
Wed Jun 6 17:11:32 CEST 2007


----- Original Message -----
From: "Sass Attila" <attila.sass at palettainvent.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, June 06, 2007 5:03 PM
Subject: aksi kérdések


Hali,

>Az egyik kérdés az az, hogy szabad-e az aksikat így folyamatosan
>párhuzamosan kapcsolni. Adódhat-e ebből gond, és ha igen, akkor mi és
miért?
Amig nem lesz egyik sem cellazárlatos, addig mehet.
Utána a zárlatos kinyírhatja a jót is.

>A másik kérdésem, hogy éjszakai üzemben gondot jelent-e a töltőnek, ha
>akkor is párhuzamosan rajta van a terhelés, vagyis 0,9A (vagy kevesebb
>is, mert 14,4V esetén áramban kevesebbet vesz fel).
Nem. Csak többet fút el a töltő és a terhelés.

>A töltő kezdetben áramkorlátosan meg 5A-ig (vagyis az aksira így durván
>4A jut), majd 14,4V-nál fixen tartja a feszt, amíg az áram leesik 1A-re,
>és onnan átvált 13,6V-ra, amivel tartja a töltöttségi szintet.
Itt lehetnek asszimetriák. Előfordulhat, hogy azonos kapocsfesznél is
külünbözö
áramokat vesz fel a két akkupakk. Töltöttség, belső ellenállás függő.
Mondjuk előállhat hogy pl. a 4A-es töltés akár 1A és 3A-re oszlik majd le.
Viszont van esély arra, hogy a töltés végén a két áram kiegyenlítődik.

>Ez alapján, ha ráteszem a terhelést, akkor később fog átváltani 13,6V-os
>üzemmódra. Kérdésem, hogy okoz-e ez gondot?
Ha jól értettem a folyamatot akkor nem.

De egyet azárt megjegyzek: valahogy mindig idegenkedtem a
feszültséggenerátoros
jellegű forrásokat, mint pl. akku, trafó szekunderek, tápegységek, stb
párhuzamosan kapcsolni.


-------------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
------------------------------------------



More information about the Elektro mailing list