Klima meretezes
Nagy Jojart Janos
njjano at firegate.hdsnet.hu
Sun Jul 22 11:34:14 CEST 2007
On Sun, 22 Jul 2007, jhidvegi wrote:
> A kompresszor ugyanis mit is csinál? A gáz halmazállapotú töltetet
> összesuríti, és még mindig gáz alakú marad, csak forró és nagy nyomású.
> Ez átáramlik a kondenzátoron, ami lecsapatja hutéssel, lesz belole már
> nem olyan forró folyadék. Ez környezeti tényezoktol is függo
> homérsékletu.
> Ezután bejut valami tartályfélébe, ahonnan átmegy egy kapillárison,
> aminek a túloldalán a szívóoldali nyomás van. Tehát itt erosen
> párologni, forrni fog, ettol lehül, és sok hot vesz fel a környezettol.
> Persze a ho zömét csak a másik hocseréloben, az elpárologtatóban veheti
> fel, ettol a hotol az egész elforr, és ott találja magát a kompresszor
> szívóoldalán, mint hideg gáz.
No, a lenyeg ennyi lenne, a kapillaris (elparologtato szelep) ket oldalan
jelentosen kulonbozo nyomasnak kell lennie. Plusz ugye ahogy irtad is, a
nyomo oldalon folyadekfazisu, a tuloldalon nyilvan gaz halmazallapotu a
kozeg.
>
> Ha így nézzük, valóban úgy tunik, hogy a töltet muködés közbeni pontos
> beállításával meg lehet szabni, hogy mekkora legyen a kompresszor
> teljesítménye, de ez biztosan függeni fog az adott homérsékleti
> viszonyoktól. Ha a hocserélot az egyszeruség kedvéért egy hosszú csonek
En ugy gondolom, hogy uzemi allapotban a klima egyes alkatreszeinek
homerseklete tobbe-kevesbe fuggetlen a kulso homerseklettol. Legalabbis,
ha eltekintunk az extrem esetektol, ugymint valaki -10 fokban indit klimat
(autokban erre van egy gatlo termosztat, ami ha jo emlexem 5 fok alatt
nem engedi elindulni a klimat), allandosult allapotban szerintem nincs
egetvero, a mukodest erinto homersekletkulonbseg, hogy kint 30 vagy 36 fok
van.
> Ha viszont egy tartály is van a kondenzátor után, akkor sokkal több
> folyadék fér be, amihez képest a cso térfogata akár jelentéktelen is
> lehet.
Van tartaly, legalabbis az autokban, az lenne a szaritoszuro.
> bele a tartály medencéjébe. Az aljáról megy a kapilláriscsövön át a
> folyadék a párologtatóba.
A tartaly meg az elparszelep nem kapillarissal van osszekotve, es jelentos
tavolsag is lehet koztuk. Az egy kb. 4-6mm-es belso atmeroju cso.
> Lehet, hogy az autókban nincs tartály, vagy a kicsi, vagy dugig kell
> lennie? Tehát maga a kondenzátor legalább részben a tartály is egyben,
Az biztos hogy dugig kell lennie. Egyes tipusukon van kemleloablak, abban
a folyadeknak tisztanak kell lennie, semmi buborek, habosodas stb. nem
megengedett.
> ezért kell nyomásméréssel muködés közben megszabni a mennyiséget? Mert,
> ha nem így van, hanem úgy, hogy a tartály gozterén át csurog le a lé,
> akkor nem fog függeni a nyomóoldali nyomás attól, hogy a tartályban
> mennyi a töltet.
Csak emlekezetoul: a ket meropont gyakorlatilag az elparologtato ket
oldala. Tehat nem a kompresszor kimenetet mered, hanem a kompi
kitap-kondenzator-szaritoszuro(tartaly) rendszer vegeredmenyet.
Jano
More information about the Elektro
mailing list