Re: Üzemanyag szivattyú vezérlés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Sat Jul 14 21:52:50 CEST 2007


Már régebben meséltem, amikor sok éve Suzukival jártam, abban volt KH-s a 
MAP szenzor. Ezért ötlet szerűen időnként leállt az autó. Hol országúton, 
hol autópályán, de soha nem kerültem ettől balesetbe.

Más kérdés, hogy soha nem is jártam olyan helyen, ahol ez a map szenzor 
érdemben csinált volna valamit.


Gábor


----- Original Message ----- 
From: "Moczik Gabor" <pm at progzmaster.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, July 14, 2007 2:51 PM
Subject: Re: Üzemanyag szivattyú vezérlés


Halasz Ferenc wrote:
> Hát épp ez az! Az az ECU nem egy fakocka. Program működteti. Ergo
> bonyolultabbságánál fogva a hibalehetősége is nagyobb, mint egy
> egyszerű hardvernek. Ezért bármi meghibásodás esetére egy pillanat
> alatt át kéne adnia egy fakockaegyszerűségű holminak a stafétabotot!

Es ha az injektort nem nyitja?
Legyen egy tartalek karburator is? Meg egy tartalek gyujtas vezerles is?
Tartalek eltero gyartmanyu ECU is?

> (Lehet, hogy a windows hatására gondolkozom így? ;-) ) Nem túl régen
> a kocsim tápszivattyúja _menet_ _közben_ leállt. Korábban ezt az aranyos
> dolgot csak indulásnál produkálta minden 100-adik esetben. A megfejtés

Mar akkor lehetett volna gyanakodni, keresgelni...
Mondani persze konnyu, tudom mit jelent a kabelkorbacsban kutatni, de ezzel
az erovel akar a tapszivattyu is elromolhatott volna, vagy a tapszivattyu
rele vagy a madzag, vagy van meg 30 eszkoz amit ha megszakitasz megall vagy
nem megy ugyanugy az auto, stbstb...

Lehet mindenre anyazni, szar rele, szar csatlakozo miert nem vizmentes, szar
AC pumpa, ez a rohadt vizes benzin, mindig mindenkinek eppen az a szar ami
tonkremegy. Ha eldugul a karburator az meg tok jo, mert csak ki kell
tisztitani...

De a lenyegen nem valtoztat -> attol hogy megall a motor meg nem kene
balasetnek lennie, kell hozza meg mas extrem korulmeny is.

> az immobiliserben volt. Naná, hogy a tápszivattyút _kikötöttem_ az immo-
> ból! Most várhatom, hogy majd a többi - ott mexakítható - bigyó,
> gyújtás, indító-á.k. is egyszer beint. Az ember egyre kiszolgálta-
> tottabbá teszi magát az általa "alkotott" kétes megbízhatóságú, töké-

Inditasgatlot nem lehet ugy csinalni, hogy semmit nem kotsz bele, hogy a
gepjarmu tovabbra is indithato maradjon. Azert tessek mar gondolkodni!
Miert nem veszed ki az egesz immo-t?

Az hogy vannak megbizhatatlan eszkozok az egy dolog. Az is egy dolog, hogy
minel tobb alkatresz van valamiben annal tobb a hibalehetoseg. Az is egy
dolog, hogy ma egyre kevesebb idot forditanak arra hogy megbizhato legyen. A
mai autoelektronikaban es kornyezeteben tobb alkatresz van mint egy
karburatorban. Ezek szerint vissza kene ternunk a 60-as evekbe?

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list