Üzemanyag szivattyú vezérlés
Halasz Ferenc
halaszfm at gmail.com
Sat Jul 14 06:12:22 CEST 2007
Moczik Gabor írta:
----
> Mi agyrem?
> Az ECU vezerli hogy menjen a szivattyu vagy ne. Egyebkent is vezerli, akar
> van lopasvedelem akar nincs. Ha lefullad a motor, egy ido utan leallitja a
> szivattyut. Jobb autokban ha karambol van (legzsak jelado, uteskapcsolo,
> stb), akkor is leallitja a szivattyut.
>
> Ha az ECU meghulyul vmi zavar miatt, akkor meg nem mindegy hogy a szivattyu
> all le, vagy az injektorok nem nyitnak vagy nincs gyujtas?
Hát épp ez az! Az az ECU nem egy fakocka. Program működteti. Ergo
bonyolultabbságánál fogva a hibalehetősége is nagyobb, mint egy
egyszerű hardvernek. Ezért bármi meghibásodás esetére egy pillanat
alatt át kéne adnia egy fakockaegyszerűségű holminak a stafétabotot!
Számomra elegendő ( :-) ) magának a hardvernek a meghibásodási lehe-
tősége (dugulás, törés stb.), nem "pluszolnám föl" még továbbiakkal.
(Lehet, hogy a windows hatására gondolkozom így? ;-) ) Nem túl régen
a kocsim tápszivattyúja _menet_ _közben_ leállt. Korábban ezt az aranyos
dolgot csak indulásnál produkálta minden 100-adik esetben. A megfejtés
az immobiliserben volt. Naná, hogy a tápszivattyút _kikötöttem_ az immo-
ból! Most várhatom, hogy majd a többi - ott mexakítható - bigyó,
gyújtás, indító-á.k. is egyszer beint. Az ember egyre kiszolgálta-
tottabbá teszi magát az általa "alkotott" kétes megbízhatóságú, töké-
letlen mütyürkéktől. Na, persze, ha túl sokan vagyunk, ez is egy meg-
oldás. ;-) Üdv: HFeri
More information about the Elektro
mailing list