Re: Üzemanyag szivattyú vezérlés
otto
ottomail at t-online.hu
Fri Jul 13 15:24:29 CEST 2007
Hello!
A legfrissebb tapasztalatomra hívatkozva azt mondom,hogy a legfontosabb az
üzembiztonság!!!
Két napja itt a listán kérdeztem,hogy tudja-e valaki,hogy hogyan kell
kiszerelni a Matiz-ból az ECM-et (processzoros egységet).
Közben kiderült,hogy az ECM nem" rossz",csak akku kimerülés következtében
"elfelejtette" az immobilizer kódját.
Ezért kocsit márka szervízbe ki kell vontatni,ahol majd a kulcsokból a kódot
kiolvassák,majd az ECM-be töltik és már mehet is tovább.Természetesen
"házhoz" nem jönnek ki.
Összefoglalva: többek között figyelni arra is hogy lecsökkent akku
feszültség esetén is müködőképes legyen .
Pl. télen néhány önindítózás után, gyengélkedő akkumulátor esetén is
müködőképes legyen a rendszer.
Üdv. Ottó
----- Original Message -----
From: "Zoltán Bakcsa" <elektrolista at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, July 13, 2007 3:08 PM
Subject: Üzemanyag szivattyú vezérlés
Sziasztok!
Egy ismerősöm kitalálta hogy ő bizony szeretne olyan lopásvédelmet az
autójába, hogy az üzemanyag szivattyút ki/be kapcsolja (illetve
megszakítja) induláskor és leálláskor. Mindezt RFID-s megoldással.
Mondtam neki ha nagyon szeretné, akkor megcsinálom neki.
A kérdésem a következő lenne:
Milyen megfelelő megoldásokat tudnátok javasolni a motor ki/be
kapcsolására? Kontrollerrel csinálnám, az RFID oké, egy olyan
"atomstabil" kapcsolásra lenne szükségem, ami fogadja a kontroller
egyik kimenetét, ha azon magas szintet lát akkor engedélyezi a motort,
ha alacsonyat akkor nem. Hirtelen valami relés, vagy fetes megoldás
jutott eszembe. Relét annyira szívesen nem tennék bele, fetes témában
nincs gyakorlatom.
More information about the Elektro
mailing list