Re: villanyautó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Feb 3 08:45:16 CET 2007


L. Pásztor wrote:

> Mekkora x hatásfokú az a töltési procedúra, mely mellett ez a bevitt
> hatalmas energia (100-x) százaléka 10 perc alatt még éppen nem
> izzítja fel az egész akkut ?
>
> És hogy lehet büntetlenül (izzásmentesen) eldisszipálni 10 perc alatt
> azt, amit mások langyosra melegedve fél nap alatt fűtenek el ?

ezt így nem tudom, de azt igen, hogy az elektromos modellek aksijai is néha 
10 perc alatt töltődnek fel. Asszem litium polimer aksik ezek, de mitagadás, 
nem tudom, mi a lényege ennek, és miért lehet ilyen gyorsan feltölteni.

Lehet, hogy ebben az elektromos autóban is ilyen van egy raklapnyi, és 
hézagosan, hogy töltés alatt egy erős ventillátor áthúzza köztük a levegőt?

Na meg biztos nincs szó gyorstöltésnél teljes feltöltésről. Észrevettem, 
hogy akár NiCd, akár NiMH, nem melegszenek egyáltalán 1 órás gyorstöltésnél 
sem (amikor 1 illetve 2A megy bele az AA aksikba), csak amikor vége a 
töltésnek. Akkor viszont hamar, és forróra. Ilyenkor lehet, hogy az akkuk 
seggénél lévő kontaktus alatt elhelyezett hőérzékelő állítja le a töltést.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list