razogatos lampa
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 5 00:59:29 CET 2007
charles hoss wrote:
> mert a kipufogogaz energiajat lekeli meg , ami amugy semmit nem
> csinal - tul a munkautemen a kipufogo szelep nyitasakor van
> jelentosege a kipufogo ellennyomasanak
Na ez az pontosan! Más kérdés, hogy mennyire számít, de ezért az innen
kivett teljesítménynek legalább egy része (vagy annál több, fene tudja)
lejön a tengelyteljesítményből. A kipufogás ütemében nagyobb visszanyomó
erő jön létre a dugattyúkon.
> - (meg egy nagyon picit a
> feltoltesnel) de alapvetoen hulladekho es hulladekterfogataram .
Hőnek lehet, hogy hulladék, de térfogatáramnak nem.
> pont ezt hasznalja ki a turbodizel - ez csak felereszben dugattyus
> motor , mert a kipufogogaz energiajabol a szivoutemet is munkautemme
> teszi .
Nem attól nagyobb a teljesítménye a turbodízelnek, hogy a kipufogóban
elszedett teljesítményt betölti a feltöltésnél, hanem attól, hogy a több
levegő (oxigén) több üzemanyag befecsit tesz lehetővé úgy, hogy nem
korom jön ki, hanem normál égéstermék. Tehát lökettérfogat-növelés
nélkül lesz több a betöltött anyag mennyisége per löket.
> ennel a lengescsillapito megjobb , mert ott konkretan fekezni kell az
> elmozdulast , tehat ha a legescsillapito altal termelt nyomast
Az kétségtelen, hogy ha lenne olyan lengéscsillapító, ami nem
disszipatíve csillapít, hanem ezt árammá alakítja, az nem rossz. Nekem
mitagadás, gőzöm sincs arról, hogy milyen meleg tud lenni egy
lengéscsillapító, tehát itt mekkora az elveszett hő. De valóban, ez
tisztán elveszett energia. Ha ez netán többszáz watt átlagban, akkor
lehet, hogy érdemes lenne vele foglalkozni. Érdekes lenne. Az benne a
nehézség, hogy a csillapítás mértéke nem az áramtermelésnek kéne, hogy
alávetve legyen, hanem a mechanikai követelményeknek. Tehát lehet, hogy
ha sokat termel (ez a jobbik megoldás), akkor el kell füstölni elég
biztonságosan a teljesítményt. Ha ez elromlik, akkor gáz van, megsínyli
a stabilitás.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list