razogatos lampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 5 00:59:29 CET 2007


charles hoss wrote:

> mert a kipufogogaz energiajat lekeli meg , ami amugy semmit nem
> csinal - tul a munkautemen a kipufogo szelep nyitasakor van
> jelentosege a kipufogo ellennyomasanak

Na ez az pontosan! Más kérdés, hogy mennyire számít, de ezért az innen 
kivett teljesítménynek legalább egy része (vagy annál több, fene tudja) 
lejön a tengelyteljesítményből. A kipufogás ütemében nagyobb visszanyomó 
erő jön létre a dugattyúkon.

> - (meg egy nagyon picit a
> feltoltesnel) de alapvetoen hulladekho es hulladekterfogataram .

Hőnek lehet, hogy hulladék, de térfogatáramnak nem.

> pont ezt hasznalja ki a turbodizel - ez csak felereszben dugattyus
> motor , mert a kipufogogaz energiajabol a szivoutemet is munkautemme
> teszi .

Nem attól nagyobb a teljesítménye a turbodízelnek, hogy a kipufogóban 
elszedett teljesítményt betölti a feltöltésnél, hanem attól, hogy a több 
levegő (oxigén) több üzemanyag befecsit tesz lehetővé úgy, hogy nem 
korom jön ki, hanem normál égéstermék. Tehát lökettérfogat-növelés 
nélkül lesz több a betöltött anyag mennyisége per löket.

> ennel a lengescsillapito megjobb , mert ott konkretan fekezni kell az
> elmozdulast , tehat ha a legescsillapito altal termelt nyomast

Az kétségtelen, hogy ha lenne olyan lengéscsillapító, ami nem 
disszipatíve csillapít, hanem ezt árammá alakítja, az nem rossz. Nekem 
mitagadás, gőzöm sincs arról, hogy milyen meleg tud lenni egy 
lengéscsillapító, tehát itt mekkora az elveszett hő. De valóban, ez 
tisztán elveszett energia. Ha ez netán többszáz watt átlagban, akkor 
lehet, hogy érdemes lenne vele foglalkozni. Érdekes lenne. Az benne a 
nehézség, hogy a csillapítás mértéke nem az áramtermelésnek kéne, hogy 
alávetve legyen, hanem a mechanikai követelményeknek. Tehát lehet, hogy 
ha sokat termel (ez a jobbik megoldás), akkor el kell füstölni elég 
biztonságosan a teljesítményt. Ha ez elromlik, akkor gáz van, megsínyli 
a stabilitás.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list