Re: Motor tekercszárlat kimérés-final

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 28 10:36:35 CEST 2007


Riba Zoltán wrote:

> Írják is a wikin, hogy a 80-as évekig nem is nagyon tudták nagyobb
> sorozatban gyártani a megmunkálási pontosság miatt.
> Csak két surlódó felület van,a spirálok élei, ahogy egymásnak
> nyomódnak, de ez szimmetrikusan történik, azaz ha kopik max
> összébb nyomódik, de a tömítés megmarad. A spirálok csak
> összeérnek a felületük mentén, de nem csúsznak egymáson - itt
> elvileg nincs kopás.

Ha jobban belegondolsz, ez nem lehetséges, kell lennie csúszásnak 
elvileg is. Ha tisztán gördülés lenne, el kéne egymáshoz képest 
fordulniuk. Nem teszik.
Azt elfogadom, hogy ennek a csúszásnak a sebessége jóval kisebb, mint a 
köztük áramló közeg áramlási sebessége körbe-körbe.

> Ha túlterhelik (elzárod a kifújást) akkor a két spirál pálya
> szét tud csúszni 1 pici így jobban tűri ezeket a nem üzemszerű
> állapotokat.

Aha, tehát rugalmasan vannak összenyomva, és ha túl nagy a nyomás, akkor 
kirugózik, és visszafuj a homlokfelületeknél? Nem rossz!

> A hatásfoka, közel 100% ami egy hőszivattyúnál igencsak jól jön.

Mármint úgy 100% körüli, hogy nagyon kevés a surlódási hő?

> Magát a spirált nem is javítják, lehetetlen kiszedni épségben
> és pontosan visszarakni.

Nem erre gondoltam, hanem az edény szétvágására. Valahogy érzem, hogy 
egyrészt nem lehet tudni, hol kéne szétvágni, másrészt a szétvágással 
nem biztos, hogy szétjön, még ha jó helyen is sikerül. Arra viszont jó 
lehet, hogy az ember alaposan tanulmányozhat egy ilyet belülről. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list