Re: Motor tekercszárlat kimérés-final
Riba Zoltán
zriba at publicis.hu
Tue Aug 28 10:17:11 CEST 2007
>
> A másik emiled alapján már kb igen, de nem látom az előnyét.
> Ezek a
> felületek is surlódnak egymáson, csak sokkal nehezebb
> megmunkálni, hogy
> jól tömítsen. Igaz, hogy cserébe egyszerre több vonalban
> érintkezik,
> tehát egy zárási vonal két oldalán kisebb lehet a
> nyomáskülönbség.
Írják is a wikin, hogy a 80-as évekig nem is nagyon tudták nagyobb
sorozatban gyártani a megmunkálási pontosság miatt.
Csak két surlódó felület van,a spirálok élei, ahogy egymásnak
nyomódnak, de ez szimmetrikusan történik, azaz ha kopik max
összébb nyomódik, de a tömítés megmarad. A spirálok csak
összeérnek a felületük mentén, de nem csúsznak egymáson - itt
elvileg nincs kopás.
Tömíteni pedig a kompresszor olaj tömít.
Sok jó tulajdonsága van : mindössze 2 mozgó alkatrész van benn,
ami nem nagyon tud elromlani, max szétkopni, de az is jól kisebb
mértékben.
A "kipufogás" sokkal egyenletesebb, ezért kevésbé veszi igénybe a
csöveket és így halkabb is.
Ha túlterhelik (elzárod a kifújást) akkor a két spirál pálya
szét tud csúszni 1 pici így jobban tűri ezeket a nem üzemszerű
állapotokat.
A hatásfoka, közel 100% ami egy hőszivattyúnál igencsak jól jön.
>
> Az ábrákból viszont az látszik, hogy ennek a javítása
> egyáltalán nem
> olyan egyszerű, mint pl egy hűtőgép kopresszoré. Aki nem ismeri a
> belsejét egész konkrétan, az a szétvágással valszleg mindjárt
> ki is
> csinálja végleg a cumót. Az meg mégse járja, hogy előbb valami
> kis
> lyukon endoszkóppal szétnézni benne. :-)
Magát a spirált nem is javítják, lehetetlen kiszedni épségben
és pontosan visszarakni.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list