Re: Motor tekercszárlat kimérés-final

Riba Zoltán zriba at publicis.hu
Tue Aug 28 10:17:11 CEST 2007




>
> A másik emiled alapján már kb igen, de nem látom az előnyét.  
> Ezek a
> felületek is surlódnak egymáson, csak sokkal nehezebb  
> megmunkálni, hogy
> jól tömítsen. Igaz, hogy cserébe egyszerre több vonalban  
> érintkezik,
> tehát egy zárási vonal két oldalán kisebb lehet a  
> nyomáskülönbség.

Írják is a wikin, hogy a 80-as évekig nem is nagyon tudták nagyobb  
sorozatban gyártani a megmunkálási pontosság miatt.
Csak két surlódó felület van,a spirálok élei, ahogy egymásnak  
nyomódnak, de ez szimmetrikusan történik, azaz ha kopik max  
összébb nyomódik, de a tömítés megmarad. A spirálok csak  
összeérnek a felületük mentén, de nem csúsznak egymáson - itt  
elvileg nincs kopás.
Tömíteni pedig a kompresszor olaj tömít.
Sok jó tulajdonsága van : mindössze 2 mozgó alkatrész van benn,  
ami nem nagyon tud elromlani, max szétkopni, de az is jól kisebb  
mértékben.
A "kipufogás" sokkal egyenletesebb, ezért kevésbé veszi igénybe a  
csöveket és így halkabb is.
Ha túlterhelik (elzárod a kifújást) akkor a két spirál pálya  
szét tud csúszni 1 pici így jobban tűri ezeket a nem üzemszerű  
állapotokat.
A hatásfoka, közel 100% ami egy hőszivattyúnál igencsak jól jön.

>
> Az ábrákból viszont az látszik, hogy ennek a javítása  
> egyáltalán nem
> olyan egyszerű, mint pl egy hűtőgép kopresszoré. Aki nem ismeri a
> belsejét egész konkrétan, az a szétvágással valszleg mindjárt  
> ki is
> csinálja végleg a cumót. Az meg mégse járja, hogy előbb valami  
> kis
> lyukon endoszkóppal szétnézni benne. :-)

Magát a spirált nem is javítják, lehetetlen kiszedni épségben  
és pontosan visszarakni.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list