Motor tekercszárlat kimérés
Libus
libus at madmac.hu
Fri Aug 24 23:24:04 CEST 2007
Na, pont ilyesmire gondoltam én is, csak ugye a
tapasztalat hiányzott....
Azért szerelték le, mert állítólag elektronika hibája volt
és nem tudtak szerezni hozzá alkatrészt.
Ámbár a motort kapcsoló relé össze volt égve, lehet azt
hitték, azért rossz az elektronikája, mert nem áll le ?
Vagy tényleg zárlatos :(
Egyébként nem idős gép, 3 éves, igaz szerverszobát hűtött
és kicsit túl volt méretezve 10kW hűtőteljesítmény 10
m2-re :)
Az ára pedig jóval-jóval 100e felett van, mert ez egy
Copeland Scroll kompresszor.
Ilyen klímát nem is gyártanak azóta, 1 fázis 10kW
hűtőteljesítmény, eléggé határeset.
Szóval kár lenne kidobni.
Az áttekercselésen én is elgondolkodtam, mert akkor
kapásból lehetne R407 gázt használni az R22 helyett... de
elöbb akkor jöjjön a szkópos mérés. Aztán meglátjuk...
építek belőle hőszivattyút vagy sem :)
Köszi
On Fri, 24 Aug 2007 17:32:01 +0200
"jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> wrote:
> Riba Zoltán wrote:
>> Hogyan is lehetne ?
>>
>> Adott egy 4kW-os villamos teljesítményű klíma
>>kompresszor.
>> Erről kellene megtudni, hogy kuka vagy sem.
>
> Egy időben gyakran mértem ki különféle motorokat
>gépműlyelyeseknek
> szkóppal.
>
> Erre kiválóan alkalmas egy ún. compontent tester-es
>szkóp. De ha a
> szkópnak nincs ilyen üzemmódja direktben, akkor is lehet
>bármelyik
> szkóppal épp a napokban leírt lissajous ábrát elkövető
>kapcsolással a
> szkóp x-y üzemmódjával.
>
> Kell egy hálózat, amiről egy ellenállással (mint
>legegyszerűbb mód)
> megküldöd a motor tekercsét egy mondjuk 2mA-es színuszos
>árammal. A
> körben a nullánál legyen egy pici ellenállás, amin az
>árammal arányos a
> fesz. Ezt ráküldöd mondjuk a függőleges eltérítésre, a
>vizszintesre meg
> a tekercs feszültségét.
>
> Ha jó a motor, akkor egy eléggé torz, de ellipszist kell
>kapj, tehát a
> hossztengelye vizszintes vagy függőleges kb, semmiképpen
>nem ferde.
>
> A menetzárlatos motoroknál ez az ábra mindig egy eléggé
>ferde ellipszis,
> tehát olyan, ahol a körben nagyon dominánssá válik az
>ellenállás az
> induktivitáshoz képest.
>
> Ez egy jó marha nagy motor különben! 16A-ről biztos,
>hogy nem indul el.
> Ennyi kell az 1,1kW-os motorú kompresszornak. Van egy
>4kW-os
> darabológépem, 3 fázisú pedig, de az sem indult el
>lágyindítás nélkül
> még a 25A-ről se. Szóval egyáltalán nem biztos, hogy
>rossz az a
> kompresszor!
>
> További gondolatok a motorral kapcsolatban, ha mégis
>rossz lenne:
> Épp ma láttam ilyen-olyan nagyobb klímákat, és hát igen
>borsos áruk van,
> az ekkora már biztos bőven-bőven 100ezer feletti árú.
> Ezért én, ha az enyém lenne a cucc, bizony szétvágnám,
> megtekercseltetném, aztán összehegeszteném. Hogy ezt
>lehet csinálni, azt
> mi sem bizonyítja jobban, hogy jó régen egy cégnek
>csináltam egy
> forgatóasztalkát, ami pont ilyen szétvágott
>kompresszorok
> összehegesztésére volt használva, direkt arra a
>jónéhány, mintaként
> ideadott kompresszorra terveztem. Persze ők tudták, hol
>kell úgy
> szétvágni, hogy károsodás nélkül megússza a szerkezet.
>Valahol
> deréktájon vágták szét. Az összehegesztés CO2-vel, a
>huzalos technikával
> (ún. fogyóelektródás, vagy MIG-MAG eljárással) történt.
>Ha nekem kéne, a
> házba belülről be lenne rakva egy lemez körbe, ami
>megakadályozza, hogy
> szikra bejusson, és eleve jó eséllyel kicsinálja a motor
>tekercsét.
>
> Hogy aztán utána miket kell csinálni, hogy kell
>feltölteni, berakni a
> rendszerbe, hogy ne legyen benne idegen anyag... azt át
>kéne gondolni,
> de nem tűnik lehetetlen feladatnak. Gondolom, ha
>szennyezésmentesre
> sikerül az összerakás, akkor a vákuumozás a feltöltés
>előtt, vagy
> esetleg valami előzetes átöblítés, aztán amit általában
>egy vadiúj, szűz
> klímával tenni kell, amit egy klímás tudhat... szóval
>menne az. Azt már
> nem tudom, hogy a sima kompresszorcsere a javításhoz
>képest pénzben hol
> lenne.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list