Motor tekercszárlat kimérés

Libus libus at madmac.hu
Fri Aug 24 23:24:04 CEST 2007


Na, pont ilyesmire gondoltam én is, csak ugye a 
tapasztalat hiányzott....
Azért szerelték le, mert állítólag elektronika hibája volt 
és nem tudtak szerezni hozzá alkatrészt.
Ámbár a motort kapcsoló relé össze volt égve, lehet azt 
hitték, azért rossz az elektronikája, mert nem áll le ? 
Vagy tényleg zárlatos :(
Egyébként nem idős gép, 3 éves, igaz szerverszobát hűtött 
és kicsit túl volt méretezve 10kW hűtőteljesítmény 10 
m2-re :)
Az ára pedig jóval-jóval 100e felett van, mert ez egy 
Copeland Scroll kompresszor.
Ilyen klímát nem is gyártanak azóta, 1 fázis 10kW 
hűtőteljesítmény, eléggé határeset.
Szóval kár lenne kidobni.
Az áttekercselésen én is elgondolkodtam, mert akkor 
kapásból lehetne R407 gázt használni az R22 helyett... de 
elöbb akkor jöjjön a szkópos mérés. Aztán meglátjuk... 
építek belőle hőszivattyút vagy sem :)

Köszi

On Fri, 24 Aug 2007 17:32:01 +0200
  "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> wrote:
> Riba Zoltán wrote:
>> Hogyan is lehetne ?
>>
>> Adott egy 4kW-os villamos teljesítményű klíma 
>>kompresszor.
>> Erről kellene megtudni, hogy kuka vagy sem.
> 
> Egy időben gyakran mértem ki különféle motorokat 
>gépműlyelyeseknek
> szkóppal.
> 
> Erre kiválóan alkalmas egy ún. compontent tester-es 
>szkóp. De ha a
> szkópnak nincs ilyen üzemmódja direktben, akkor is lehet 
>bármelyik
> szkóppal épp a napokban leírt lissajous ábrát elkövető 
>kapcsolással a
> szkóp x-y üzemmódjával.
> 
> Kell egy hálózat, amiről egy ellenállással (mint 
>legegyszerűbb mód)
> megküldöd a motor tekercsét egy mondjuk 2mA-es színuszos 
>árammal. A
> körben a nullánál legyen egy pici ellenállás, amin az 
>árammal arányos a
> fesz. Ezt ráküldöd mondjuk a függőleges eltérítésre, a 
>vizszintesre meg
> a tekercs feszültségét.
> 
> Ha jó a motor, akkor egy eléggé torz, de ellipszist kell 
>kapj, tehát a
> hossztengelye vizszintes vagy függőleges kb, semmiképpen 
>nem ferde.
> 
> A menetzárlatos motoroknál ez az ábra mindig egy eléggé 
>ferde ellipszis,
> tehát olyan, ahol a körben nagyon dominánssá válik az 
>ellenállás az
> induktivitáshoz képest.
> 
> Ez egy jó marha nagy motor különben! 16A-ről biztos, 
>hogy nem indul el.
> Ennyi kell az 1,1kW-os motorú kompresszornak. Van egy 
>4kW-os
> darabológépem, 3 fázisú pedig, de az sem indult el 
>lágyindítás nélkül
> még a 25A-ről se. Szóval egyáltalán nem biztos, hogy 
>rossz az a
> kompresszor!
> 
> További gondolatok a motorral kapcsolatban, ha mégis 
>rossz lenne:
> Épp ma láttam ilyen-olyan nagyobb klímákat, és hát igen 
>borsos áruk van,
> az ekkora már biztos bőven-bőven 100ezer feletti árú.
> Ezért én, ha az enyém lenne a cucc, bizony szétvágnám,
> megtekercseltetném, aztán összehegeszteném. Hogy ezt 
>lehet csinálni, azt
> mi sem bizonyítja jobban, hogy jó régen egy cégnek 
>csináltam egy
> forgatóasztalkát, ami pont ilyen szétvágott 
>kompresszorok
> összehegesztésére volt használva, direkt arra a 
>jónéhány, mintaként
> ideadott kompresszorra terveztem. Persze ők tudták, hol 
>kell úgy
> szétvágni, hogy károsodás nélkül megússza a szerkezet. 
>Valahol
> deréktájon vágták szét. Az összehegesztés CO2-vel, a 
>huzalos technikával
> (ún. fogyóelektródás, vagy MIG-MAG eljárással) történt. 
>Ha nekem kéne, a
> házba belülről be lenne rakva egy lemez körbe, ami 
>megakadályozza, hogy
> szikra bejusson, és eleve jó eséllyel kicsinálja a motor 
>tekercsét.
> 
> Hogy aztán utána miket kell csinálni, hogy kell 
>feltölteni, berakni a
> rendszerbe, hogy ne legyen benne idegen anyag... azt át 
>kéne gondolni,
> de nem tűnik lehetetlen feladatnak. Gondolom, ha 
>szennyezésmentesre
> sikerül az összerakás, akkor a vákuumozás a feltöltés 
>előtt, vagy
> esetleg valami előzetes átöblítés, aztán amit általában 
>egy vadiúj, szűz
> klímával tenni kell, amit egy klímás tudhat... szóval 
>menne az. Azt már
> nem tudom, hogy a sima kompresszorcsere a javításhoz 
>képest pénzben hol
> lenne.
> 
> hjozsi
> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list