gyorsulas -lassulas
Balázs Bámer
bamerbalazs at gmail.com
Tue Apr 24 14:51:42 CEST 2007
Szervusz Imre!
A szotyihéjból arra következtetek, hogy vidámparki játékot fejlesztesz (-:
A kocsinak csak annyit kell csinalni, hogy a beallitott parameterek
> alapjan, folyamatabrasan elinditom a mozgast. A programnak kellene
> kiszamitania a ket kerdeses pontot, melyeknel gyorsitasbol atmegy
> allando Vmax-ba, es allano Vmax-bol atmegy lassitasba. Ezek alapjan
A mozgás közben tartandó gyorsulási- és sebesség-értékeken kívül az érkezési
hely is előírás, vagy csak az a cél, hogy ne vigye ki az ütközőt? Ha igen,
milyen pontossággal kell tartani?
A gyorsítás időtartama így
t_gyors=v_max/a_gyors
a lassításé
t_lass=v_max/a_lass
az egyenletes mozgásé, ha összesen s utat kell megtenni
t_egyenletes=(s - 1/2*v_max^2/a_gyors - 1/2*v_max^2/a_lass) / v_max
az órajel 0,1 s kvantálása miatt kerekítve
bár lehet, hogy valamit félreértettem. Persze ez a gyorsulás fel- és
lefutása miatt nem lesz pontos, ezért jó lenne kalibrálni.
szia: Balázs
More information about the Elektro
mailing list