gyorsulas -lassulas

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
Tue Apr 24 14:51:42 CEST 2007


Szervusz Imre!

A szotyihéjból arra következtetek, hogy vidámparki játékot fejlesztesz (-:

A  kocsinak  csak  annyit kell csinalni, hogy a beallitott parameterek
> alapjan,  folyamatabrasan  elinditom  a  mozgast. A programnak kellene
> kiszamitania  a  ket  kerdeses  pontot,  melyeknel gyorsitasbol atmegy
> allando  Vmax-ba,  es  allano Vmax-bol atmegy lassitasba. Ezek alapjan


A mozgás közben tartandó gyorsulási- és sebesség-értékeken kívül az érkezési
hely is előírás, vagy csak az a cél, hogy ne vigye ki az ütközőt? Ha igen,
milyen pontossággal kell tartani?

A gyorsítás időtartama így
t_gyors=v_max/a_gyors

a lassításé
t_lass=v_max/a_lass

az egyenletes mozgásé, ha összesen s utat kell megtenni
t_egyenletes=(s - 1/2*v_max^2/a_gyors - 1/2*v_max^2/a_lass) / v_max

az órajel 0,1 s kvantálása miatt kerekítve

bár lehet, hogy valamit félreértettem. Persze ez a gyorsulás fel- és
lefutása miatt nem lesz pontos, ezért jó lenne kalibrálni.

szia: Balázs


More information about the Elektro mailing list