Re: Ólomakku szulfátlanító

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Nov 27 13:02:01 CET 2006


Mészáros Dániel wrote:
> Nekünk van egy nagyobbik forex készülék, az nem az amiről beszéltek,
> hanem egy komplett töltő+szulfátlanító. Tényleg működik, nagyon jó
> dolog. Azt csinálja hogy megtölti az akksit egy nagy impulzussal, és
> utána rásüt egy söntöt, ezt jó sokáig ismétli, és 10-15 óra után
> sokkal jobbak lesznek a régi akksik.

De hiszen pont erről volt szó! :) Jó, annyiban nem az, hogy nem komplett 
töltőről beszéltünk.

> ürgétől hallottam hogy a VW csoport bizonyos autóiban csak 13.8-ra
> tölti az akksit a generátor, emiatt sosincs feltöltve és hamarabb
> tönkremegy.

Ez nem azért van, hogy hamarabb tönkremenjen, hanem mert a zárt (főleg a 
zselés) aksiknál nem szabad ráközelíteni a gázképződési feszre. 13,8-nál 
meglehetősen feltöltődik az aksi, ha az marad rajta. A töltődés zöme 
13,5V-on zajlik, és amikor már 13,8-ig felmegy az adott áramkorlátnál, akkor 
már van vagy 80%-os töltöttsége. Ha ezen a feszen van tartva, és lemegy az 
áram nulla közelébe, akkor tán a 95%-ot is eléri a töltöttség.

Tehát szó sincs erről:

> Hogy miért? Mert szarnak rá nagyívben, és mert 14.4-nél
> kiégne az első H1 izzó, mert ezek is így vannak tervezve, és nem

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list