Szünetmátyás savas autóakkuval

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Tue Nov 14 16:23:47 CET 2006


Horváth Péter wrote:
> Azzal szokott gond lenni az autóakkuval való üzemeltetés során, hogy 
> nincs elég hűtése a
> FET -eknek, és a trafó sem ugy néz ki mint egy 350 VA es transzformátor.
> De ha az akku kimerül 10 perc alatt akkor nem is nagyon kell hűtés.

Nekem eddig az osszes APC-m (kiveve a lapos Smart 400-as) melegszik mint az 
allat on-line uzemben is. Ez azert jo, mert ha a trafo 60 fokra melegiti az 
akkut, igy kb. fel ev az elettartama.

A lapos 400-as Smart-ban 2-3 evig siman elvan az akku, mert az hideg.

> Viszont órákig nem mehet hűtés nélkül. Ventillátort kell beépíteni, és 
> megoldani a ventillátor
> táp kapcsolását (hogy csak akkor megy ha az inverter is megy)

Ez nem kunszt, a relek tobbnyire 12V-osak, meg kell keresni azt, ami akkor 
kapcsol ha megy az inverter. Bar en azt javaslom (ha nem zavaro a zaj) akkor 
menjen a venti, ha van betap fesz VAGY on-battery modban van.

(azaz csak akkor NE menjen, ha nincs halozat es kikapcsoltad)

> Persze abban az esetben ha 28 helyett pl 55 Ah-t alkalmazol, lehet nem 
> okoz gondot..

Nem tom, ezekre a zseles akksikra az szokott irva lenni, hogy Constant 
Voltage Charge, max initial current x A.

Es tenyleg, konstans fesszel toltve, nem megy a megadott aram fole. Ellenben 
az autoakku igy toltve oriasi aramot vesz fel.

Megneztem par APC kapcsolasi rajzot, hirtelen nem latom hogy lenne vedelem a 
FET-ek aramara...

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))



More information about the Elektro mailing list