Szünetmátyás savas autóakkuval
Moczik Gabor
pm at progzmaster.hu
Tue Nov 14 16:23:47 CET 2006
Horváth Péter wrote:
> Azzal szokott gond lenni az autóakkuval való üzemeltetés során, hogy
> nincs elég hűtése a
> FET -eknek, és a trafó sem ugy néz ki mint egy 350 VA es transzformátor.
> De ha az akku kimerül 10 perc alatt akkor nem is nagyon kell hűtés.
Nekem eddig az osszes APC-m (kiveve a lapos Smart 400-as) melegszik mint az
allat on-line uzemben is. Ez azert jo, mert ha a trafo 60 fokra melegiti az
akkut, igy kb. fel ev az elettartama.
A lapos 400-as Smart-ban 2-3 evig siman elvan az akku, mert az hideg.
> Viszont órákig nem mehet hűtés nélkül. Ventillátort kell beépíteni, és
> megoldani a ventillátor
> táp kapcsolását (hogy csak akkor megy ha az inverter is megy)
Ez nem kunszt, a relek tobbnyire 12V-osak, meg kell keresni azt, ami akkor
kapcsol ha megy az inverter. Bar en azt javaslom (ha nem zavaro a zaj) akkor
menjen a venti, ha van betap fesz VAGY on-battery modban van.
(azaz csak akkor NE menjen, ha nincs halozat es kikapcsoltad)
> Persze abban az esetben ha 28 helyett pl 55 Ah-t alkalmazol, lehet nem
> okoz gondot..
Nem tom, ezekre a zseles akksikra az szokott irva lenni, hogy Constant
Voltage Charge, max initial current x A.
Es tenyleg, konstans fesszel toltve, nem megy a megadott aram fole. Ellenben
az autoakku igy toltve oriasi aramot vesz fel.
Megneztem par APC kapcsolasi rajzot, hirtelen nem latom hogy lenne vedelem a
FET-ek aramara...
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list