orvenyaramu kuplung
Attila Sass
attila.sass at palettainvent.hu
Sat May 27 13:51:42 CEST 2006
Amúgy nyilván ez az oka hogy sebváltó helyett nem alkalmaznak
generátort+elektromotort. Csak a hibrid autókban, de ott is úgy, hogy a
motor egy váltón keresztük közvetlenül is ad le nyomatékot. Pedig
nyilván sokkal egyszerubb lenne ott is, ha csak egy generátort teker a
motor, és csak egy elektromotor hajtaná a kerekeket.
De szerintem a magas hom. szupravezetokkel kocsiban is megoldható lenne
ez; a hutés, ill. a folyékony nitrogén (levego) pótlása meg nem lenne
szerintem akkora gond, kis mennyiség kellene csak és az kis szerkezettel
is megoldható lenne.
--
sassi
> Hol lehet ilyen jo kw/kg teljesitmenyu villanymotorokat
> beszerezni, mondjuk olyan 80kW koruli teljesitmenyben?
> Mennyiert lehet megvenni ezeket? Elmeletileg szerintem lehet
> megfelelo villanymotort csinalni, de en meg nem lattam olyan
> helyet, ahhol hetkoznapi halando vehetne ilyet, nem
> csillagaszati aron.
>
> udv.
> hoyuka
>
>
> vajk fekete said:
> > Miert erzem ugy hogy lassan feltalaljatok a
> > villanymotort?
> >
> > Azert kell Leventenek az egesz hogy ne menjen at a
> > rezges. Viszont minden magneses cucc akkor fog jol
> > mukodni ha kicsik a resek, akkor viszont nem mozoghat
> > a ket fele egymashoz kepest.
> >
> > Egyreszt a vegul felrakando boritas mondjuk 15%-ot
> > hoz, ugyhogy minden ami 10% koruli veszteseget okoz
> > mar ertelmetlen, plusz sulynovekedes is van.
> >
> > Akkor mar miert nem keresunk egy par nagyon jo kw/kg
> villanymotort, es
> > teszunk egeyt a motorra, egyet a propellerre? Lehetne a
> benzinmotor a
> > gep belsejeben, ahol sulypontilag jo, stb.
> >
> > vajk
> > --- jhidvegi <jhidvegi at startadsl.hu> wrote:
> >
> >> Móczó Levente wrote:
> >>
> >> > ezt a rendszert nem lehet úgy felgerjeszteni,
> >> mint a váltakoo aramu
> >> > generatorokat?, Rovidrezart menetek, elindul abban
> >> valami elobb utobb.
> >>
> >> Hááát, olyasmit lehetne csinálni, hogy vannak
> >> álló mágnesek, és forgó
> >> tekercsek, amikben váltakozóáram indukálódik. A forgórészen
> >> lennének diódák, amik meggerjesztenek egy erős
> >> elektromágnest immár egyenárammal, és ez a
> >> mágneses mező lenne az, ami vmi ügyes
> >> tárcsákban létrehozza azt az
> >> örvényáramot, amitől lesz nyomaték. :-)
> >>
> >> Nekem inkább az az érzésem, hogy menne ez sima
> mágnesekkel is, de
> >> valami jó elrendezést kellene kitalálni vagy vhonnan
> >> lekoppintani a tárcsákra
> >> vonatkozóan.
> >>
> >> Az aszinkron motorokban se egy alutömb van, hanem
> >> rendes lemezelt vastest,
> >> és tekercs, azaz tekercs helyett egy alu öntvény,
> >> ami pont úgy viselkedik,
> >> mint egy tekercs, amit rövidrezártak.
> >>
> >> Tehát lehet, hogy a tárcsáknak alapban vasból
> >> kéne lenniük, hogy könnyen
> >> átmehessen rajtuk nagy fluxus, amit alu vagy réz
> >> menetek zárnának rövidre. A
> >> légrésnek nagyon picinek kéne lennie, hogy nagy
> >> lehessen a fluxus. A
> >> mágnesek, mindegy, hogy állandó vagy elektro-e)
> >> egy adott gerjesztést
> >> tudnak, és a mágneses térerÅ‘sség fordÃtva fog
> aránylani
> >> a légréssel. (gerjesztés=mágn. térerősség szorozva
> >> légrés, ha eltekintünk a vaskör
> >> mágneses ellenállásától).
> >>
> >> Ezért tudna jól működni valami olyasmi, hogy
> >> vastárcsa, és belejuttatva
> >> valahogy réz rövidrezárt menetek sora. Ezek úgy néznének ki,
> >> mint a tortaszeletek, csak nem mennének be középig. Úgy
> >> is meg lehetne csinálni,
> >> hogy a vastárcsákba bemarások lennének ilyen
> >> alakúra, és ezüsttel fel lenne
> >> töltve, mintha keményforrasztás lenne. Az lenne
> >> amúgy is a legjobb
> >> áramvezető. Azért előtte sima tömör
> >> vastárcsákkal is kÃsérleteznék, mert az
> >> is elég jól vezeti az áramot is, és a fluxust is
> >> jól átviszi. Nem szabad túl
> >> vékonynak lennie, mert magához ránthatja vmelyik
> >> mágnes.
> >>
> >> További részleteket is Ãrhatnék, de rajzolni
> >> könnyebb lenne. Mechanikailag
> >> elég meredek szerkezet lenne, az biztos.
> >> Összerakni lenne a legnehezebb. :-)
> >> De mindent ki lehet találni.
> >>
> >> Viszont van egy hülye tulajdonsága az ilyennek: Ha sikerül a
> >> szlipnek egy bizonyos szint fölé mennie (megfelel az aszinkron
> >> motor
> >> billenőnyomatékának), akkor onnantól a további
> >> szlip növekedés
> >> nyomatékcsökkenéssel jár, vagyis mintegy
> >> lefullad a kuplung. Még szerencse,
> >> hogy a propeller nem állandó nyomatékot jelent,
> >> hanem ahogy csökken a
> >> fordulatszáma, elég drasztikusan csökken a
> >> nyomatéka is, tehát lehet, hogy
> >> ez nem fordulna elő.
> >>
> >> hjozsi
> >>
> >> -----------------------------------
> >> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> >
> >
> >
> >
> > ___________________________________________________________
> > All New Yahoo! Mail – Tired of Vi at gr@! come-ons? Let our
> > SpamGuard
> protect
> > you. http://uk.docs.yahoo.com/nowyoucan.html
> >
> > -----------------------------------
> > Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> >
>
>
> --
> http://hoyuka.myip.hu
> -------------------------------------
> C2 MAIL: Levelezés felsõfokon. http://mail.c2.hu
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
More information about the Elektro
mailing list