orvenyaramu kuplung

Attila Sass attila.sass at palettainvent.hu
Sat May 27 13:42:07 CEST 2006


Szerintem magas homérsékletu szupravezetobol kellene csinálni a motor +
generátort. Abból biztos nagyon jó kW/kg arány elérheto. Huto nem
kellene bele, mert a föltön bele lehetne tölteni a folyékony nitrogént,
jó hoszigeteléssel sokáig tartana. 

--
sassi

> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu 
> [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of hoyuka
> Sent: Saturday, May 27, 2006 11:45 AM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: orvenyaramu kuplung
> 
> 
> Hali,
> 
> Hol lehet ilyen jo kw/kg teljesitmenyu villanymotorokat 
> beszerezni, mondjuk olyan 80kW koruli teljesitmenyben? 
> Mennyiert lehet megvenni ezeket? Elmeletileg szerintem lehet 
> megfelelo villanymotort csinalni, de en meg nem lattam olyan 
> helyet, ahhol hetkoznapi halando vehetne ilyet, nem 
> csillagaszati aron.
> 
> udv.
> hoyuka
> 
> 
> vajk fekete said:
> > Miert erzem ugy hogy lassan feltalaljatok a
> > villanymotort?
> >
> > Azert kell Leventenek az egesz hogy ne menjen at a
> > rezges. Viszont minden magneses cucc akkor fog jol
> > mukodni ha kicsik a resek, akkor viszont nem mozoghat
> > a ket fele egymashoz kepest.
> >
> > Egyreszt a vegul felrakando boritas mondjuk 15%-ot
> > hoz, ugyhogy minden ami 10% koruli veszteseget okoz
> > mar ertelmetlen, plusz sulynovekedes is van.
> >
> > Akkor mar miert nem keresunk egy par nagyon jo kw/kg 
> villanymotort, es 
> > teszunk egeyt a motorra, egyet a propellerre? Lehetne a 
> benzinmotor a 
> > gep belsejeben, ahol sulypontilag jo, stb.
> >
> > vajk
> > --- jhidvegi <jhidvegi at startadsl.hu> wrote:
> >
> >> Móczó Levente wrote:
> >>
> >> > ezt a rendszert nem lehet úgy felgerjeszteni,
> >> mint a váltakoo aramu
> >> > generatorokat?, Rovidrezart menetek, elindul abban
> >> valami elobb utobb.
> >>
> >> Hááát, olyasmit lehetne csinálni, hogy vannak
> >> álló mágnesek, és forgó
> >> tekercsek, amikben váltakozóáram indukálódik. A forgórészen 
> >> lennének diódák, amik meggerjesztenek egy erÅ&#8216;s 
> >> elektromágnest immár egyenárammal, és ez a
> >> mágneses mezÅ&#8216; lenne az, ami vmi ügyes
> >> tárcsákban létrehozza azt az
> >> örvényáramot, amitÅ&#8216;l lesz nyomaték. :-)
> >>
> >> Nekem inkább az az érzésem, hogy menne ez sima 
> mágnesekkel is, de 
> >> valami jó elrendezést kellene kitalálni vagy vhonnan
> >> lekoppintani a tárcsákra
> >> vonatkozóan.
> >>
> >> Az aszinkron motorokban se egy alutömb van, hanem
> >> rendes lemezelt vastest,
> >> és tekercs, azaz tekercs helyett egy alu öntvény,
> >> ami pont úgy viselkedik,
> >> mint egy tekercs, amit rövidrezártak.
> >>
> >> Tehát lehet, hogy a tárcsáknak alapban vasból
> >> kéne lenniük, hogy könnyen
> >> átmehessen rajtuk nagy fluxus, amit alu vagy réz
> >> menetek zárnának rövidre. A
> >> légrésnek nagyon picinek kéne lennie, hogy nagy
> >> lehessen a fluxus. A
> >> mágnesek, mindegy, hogy állandó vagy elektro-e)
> >> egy adott gerjesztést
> >> tudnak, és a mágneses térerÅ&#8216;sség fordítva fog 
> aránylani 
> >> a légréssel. (gerjesztés=mágn. térerÅ&#8216;sség szorozva 
> >> légrés, ha eltekintünk a vaskör
> >> mágneses ellenállásától).
> >>
> >> Ezért tudna jól működni valami olyasmi, hogy
> >> vastárcsa, és belejuttatva
> >> valahogy réz rövidrezárt menetek sora. Ezek úgy néznének ki, 
> >> mint a tortaszeletek, csak nem mennének be középig. Ã&#353;gy
> >> is meg lehetne csinálni,
> >> hogy a vastárcsákba bemarások lennének ilyen
> >> alakúra, és ezüsttel fel lenne
> >> töltve, mintha keményforrasztás lenne. Az lenne
> >> amúgy is a legjobb
> >> áramvezetÅ&#8216;. Azért elÅ&#8216;tte sima tömör
> >> vastárcsákkal is kísérleteznék, mert az
> >> is elég jól vezeti az áramot is, és a fluxust is
> >> jól átviszi. Nem szabad túl
> >> vékonynak lennie, mert magához ránthatja vmelyik
> >> mágnes.
> >>
> >> További részleteket is írhatnék, de rajzolni
> >> könnyebb lenne. Mechanikailag
> >> elég meredek szerkezet lenne, az biztos.
> >> Ã&#8211;sszerakni lenne a legnehezebb. :-)
> >> De mindent ki lehet találni.
> >>
> >> Viszont van egy hülye tulajdonsága az ilyennek: Ha sikerül a 
> >> szlipnek egy bizonyos szint fölé mennie (megfelel az aszinkron
> >> motor
> >> billenÅ&#8216;nyomatékának), akkor onnantól a további
> >> szlip növekedés
> >> nyomatékcsökkenéssel jár, vagyis mintegy
> >> lefullad a kuplung. Még szerencse,
> >> hogy a propeller nem állandó nyomatékot jelent,
> >> hanem ahogy csökken a
> >> fordulatszáma, elég drasztikusan csökken a
> >> nyomatéka is, tehát lehet, hogy
> >> ez nem fordulna elÅ&#8216;.
> >>
> >> hjozsi
> >>
> >> -----------------------------------
> >>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> >
> >
> >
> >
> > ___________________________________________________________
> > All New Yahoo! Mail &#8211; Tired of Vi at gr@! come-ons? Let our 
> > SpamGuard
> protect
> > you. http://uk.docs.yahoo.com/nowyoucan.html
> >
> > -----------------------------------
> >  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> >
> 
> 
> -- 
> http://hoyuka.myip.hu
> -------------------------------------
> C2 MAIL: Levelezés felsõfokon. http://mail.c2.hu
> 
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 




More information about the Elektro mailing list