orvenyaramu kuplung

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Sat May 27 02:31:25 CEST 2006


Miert erzem ugy hogy lassan feltalaljatok a
villanymotort?

Azert kell Leventenek az egesz hogy ne menjen at a
rezges. Viszont minden magneses cucc akkor fog jol
mukodni ha kicsik a resek, akkor viszont nem mozoghat
a ket fele egymashoz kepest.

Egyreszt a vegul felrakando boritas mondjuk 15%-ot
hoz, ugyhogy minden ami 10% koruli veszteseget okoz
mar ertelmetlen, plusz sulynovekedes is van.

Akkor mar miert nem keresunk egy par nagyon jo kw/kg
villanymotort, es teszunk egeyt a motorra, egyet a
propellerre? Lehetne a benzinmotor a gep belsejeben,
ahol sulypontilag jo, stb.

vajk
--- jhidvegi <jhidvegi at startadsl.hu> wrote:

> Móczó Levente wrote:
> 
> > ezt a rendszert nem lehet úgy felgerjeszteni,
> mint a váltakoo aramu
> > generatorokat?, Rovidrezart menetek, elindul abban
> valami elobb utobb.
> 
> Hááát, olyasmit lehetne csinálni, hogy vannak
> álló mágnesek, és forgó 
> tekercsek, amikben váltakozóáram indukálódik. A
> forgórészen lennének diódák, 
> amik meggerjesztenek egy erős elektromágnest
> immár egyenárammal, és ez a 
> mágneses mező lenne az, ami vmi ügyes
> tárcsákban létrehozza azt az 
> örvényáramot, amitől lesz nyomaték. :-)
> 
> Nekem inkább az az érzésem, hogy menne ez sima
> mágnesekkel is, de valami jó 
> elrendezést kellene kitalálni vagy vhonnan
> lekoppintani a tárcsákra 
> vonatkozóan.
> 
> Az aszinkron motorokban se egy alutömb van, hanem
> rendes lemezelt vastest, 
> és tekercs, azaz tekercs helyett egy alu öntvény,
> ami pont úgy viselkedik, 
> mint egy tekercs, amit rövidrezártak.
> 
> Tehát lehet, hogy a tárcsáknak alapban vasból
> kéne lenniük, hogy könnyen 
> átmehessen rajtuk nagy fluxus, amit alu vagy réz
> menetek zárnának rövidre. A 
> légrésnek nagyon picinek kéne lennie, hogy nagy
> lehessen a fluxus. A 
> mágnesek, mindegy, hogy állandó vagy elektro-e)
> egy adott gerjesztést 
> tudnak, és a mágneses térerősség fordítva fog
> aránylani a légréssel. 
> (gerjesztés=mágn. térerősség szorozva légrés,
> ha eltekintünk a vaskör 
> mágneses ellenállásától).
> 
> Ezért tudna jól működni valami olyasmi, hogy
> vastárcsa, és belejuttatva 
> valahogy réz rövidrezárt menetek sora. Ezek úgy
> néznének ki, mint a 
> tortaszeletek, csak nem mennének be középig. Úgy
> is meg lehetne csinálni, 
> hogy a vastárcsákba bemarások lennének ilyen
> alakúra, és ezüsttel fel lenne 
> töltve, mintha keményforrasztás lenne. Az lenne
> amúgy is a legjobb 
> áramvezető. Azért előtte sima tömör
> vastárcsákkal is kísérleteznék, mert az 
> is elég jól vezeti az áramot is, és a fluxust is
> jól átviszi. Nem szabad túl 
> vékonynak lennie, mert magához ránthatja vmelyik
> mágnes.
> 
> További részleteket is írhatnék, de rajzolni
> könnyebb lenne. Mechanikailag 
> elég meredek szerkezet lenne, az biztos.
> Összerakni lenne a legnehezebb. :-) 
> De mindent ki lehet találni.
> 
> Viszont van egy hülye tulajdonsága az ilyennek: Ha
> sikerül a szlipnek egy 
> bizonyos szint fölé mennie (megfelel az aszinkron
> motor 
> billenőnyomatékának), akkor onnantól a további
> szlip növekedés 
> nyomatékcsökkenéssel jár, vagyis mintegy
> lefullad a kuplung. Még szerencse, 
> hogy a propeller nem állandó nyomatékot jelent,
> hanem ahogy csökken a 
> fordulatszáma, elég drasztikusan csökken a
> nyomatéka is, tehát lehet, hogy 
> ez nem fordulna elő.
> 
> hjozsi 
> 
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/



		
___________________________________________________________ 
All New Yahoo! Mail – Tired of Vi at gr@! come-ons? Let our SpamGuard protect you. http://uk.docs.yahoo.com/nowyoucan.html




More information about the Elektro mailing list