orvenyaramu kuplung
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Sat May 27 02:31:25 CEST 2006
Miert erzem ugy hogy lassan feltalaljatok a
villanymotort?
Azert kell Leventenek az egesz hogy ne menjen at a
rezges. Viszont minden magneses cucc akkor fog jol
mukodni ha kicsik a resek, akkor viszont nem mozoghat
a ket fele egymashoz kepest.
Egyreszt a vegul felrakando boritas mondjuk 15%-ot
hoz, ugyhogy minden ami 10% koruli veszteseget okoz
mar ertelmetlen, plusz sulynovekedes is van.
Akkor mar miert nem keresunk egy par nagyon jo kw/kg
villanymotort, es teszunk egeyt a motorra, egyet a
propellerre? Lehetne a benzinmotor a gep belsejeben,
ahol sulypontilag jo, stb.
vajk
--- jhidvegi <jhidvegi at startadsl.hu> wrote:
> Móczó Levente wrote:
>
> > ezt a rendszert nem lehet úgy felgerjeszteni,
> mint a váltakoo aramu
> > generatorokat?, Rovidrezart menetek, elindul abban
> valami elobb utobb.
>
> Hááát, olyasmit lehetne csinálni, hogy vannak
> álló mágnesek, és forgó
> tekercsek, amikben váltakozóáram indukálódik. A
> forgórészen lennének diódák,
> amik meggerjesztenek egy erÅs elektromágnest
> immár egyenárammal, és ez a
> mágneses mezŠlenne az, ami vmi ügyes
> tárcsákban létrehozza azt az
> örvényáramot, amitÅl lesz nyomaték. :-)
>
> Nekem inkább az az érzésem, hogy menne ez sima
> mágnesekkel is, de valami jó
> elrendezést kellene kitalálni vagy vhonnan
> lekoppintani a tárcsákra
> vonatkozóan.
>
> Az aszinkron motorokban se egy alutömb van, hanem
> rendes lemezelt vastest,
> és tekercs, azaz tekercs helyett egy alu öntvény,
> ami pont úgy viselkedik,
> mint egy tekercs, amit rövidrezártak.
>
> Tehát lehet, hogy a tárcsáknak alapban vasból
> kéne lenniük, hogy könnyen
> átmehessen rajtuk nagy fluxus, amit alu vagy réz
> menetek zárnának rövidre. A
> légrésnek nagyon picinek kéne lennie, hogy nagy
> lehessen a fluxus. A
> mágnesek, mindegy, hogy állandó vagy elektro-e)
> egy adott gerjesztést
> tudnak, és a mágneses térerÅsség fordÃtva fog
> aránylani a légréssel.
> (gerjesztés=mágn. térerÅsség szorozva légrés,
> ha eltekintünk a vaskör
> mágneses ellenállásától).
>
> Ezért tudna jól működni valami olyasmi, hogy
> vastárcsa, és belejuttatva
> valahogy réz rövidrezárt menetek sora. Ezek úgy
> néznének ki, mint a
> tortaszeletek, csak nem mennének be középig. Ãgy
> is meg lehetne csinálni,
> hogy a vastárcsákba bemarások lennének ilyen
> alakúra, és ezüsttel fel lenne
> töltve, mintha keményforrasztás lenne. Az lenne
> amúgy is a legjobb
> áramvezetÅ. Azért elÅtte sima tömör
> vastárcsákkal is kÃsérleteznék, mert az
> is elég jól vezeti az áramot is, és a fluxust is
> jól átviszi. Nem szabad túl
> vékonynak lennie, mert magához ránthatja vmelyik
> mágnes.
>
> További részleteket is Ãrhatnék, de rajzolni
> könnyebb lenne. Mechanikailag
> elég meredek szerkezet lenne, az biztos.
> Ãsszerakni lenne a legnehezebb. :-)
> De mindent ki lehet találni.
>
> Viszont van egy hülye tulajdonsága az ilyennek: Ha
> sikerül a szlipnek egy
> bizonyos szint fölé mennie (megfelel az aszinkron
> motor
> billenÅnyomatékának), akkor onnantól a további
> szlip növekedés
> nyomatékcsökkenéssel jár, vagyis mintegy
> lefullad a kuplung. Még szerencse,
> hogy a propeller nem állandó nyomatékot jelent,
> hanem ahogy csökken a
> fordulatszáma, elég drasztikusan csökken a
> nyomatéka is, tehát lehet, hogy
> ez nem fordulna elÅ.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
___________________________________________________________
All New Yahoo! Mail Tired of Vi at gr@! come-ons? Let our SpamGuard protect you. http://uk.docs.yahoo.com/nowyoucan.html
More information about the Elektro
mailing list