fordulatszammero

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue May 9 13:03:57 CEST 2006


jhidvegi wrote:

>Krakker Mate wrote:
>
>  
>
>>installált koncerttermi hangosítást. Amit ők beraknak/berakhatnak, azt
>>biztonságban (és józan határok közt!) vigye el, oszt' jónapot. Lehet,
>>hogy ha pl. minden lámpát, ventilátort, ablak-tükör-ülésfűtést, meg a
>>tököm tudja még mit nem bekapcsolok, meg feltekerem a gyári rádiót,
>>akkor nem fogja elviselni. De nem ez a jellemző használati módja egy
>>autónak!
>>
>>(Ettől függetlenül, egy intelligens feszszabályzó belepiszkálhat az
>>alapjáratba, ha kevésnek érzi a szuflát, de nem sokat tologatnak,
>>hanem 3-400 1/min-t, maximum.)
>>    
>>
>
>Erről az egész mókáról az jut eszembe, hogy ennek az alapjárati vill 
>terhelésnek sok köze van az ékszíjfeszességhez. Ugyanis pont ilyenkor jön 
>létre a generátoron a legnagyobb nyomaték, tehát amikor alapjárat van, és a 
>lehető legtöbb fogyasztó be van kapcsolva. Ha ekkor nem csúszik az ékszíj, 
>akkor nagyobb fordulaton biztosan nem fog.
>
>Az ékszíj csúszásának a mértékét ezek szerint úgy lehet detektálni 
>elektromos úton, hogy valamivel a motor fordulatszámát direkt kell 
>érzékelni, valamint a generátor által létrehozott fesz vagy áramhullámosság 
>frekijéből számított motorfordulatszámot, és a kettőt összevetni, miközben 
>egyre növelem a fogyasztók áramát.
>Lehet, hogy ez korrektebb lenne, mint benyomogatni ujjal, és megnézni, 
>mennyire lehet benyomni centiben. :-) Sőt, el tudnék képzelni hibaérzékelést 
>is erre alapozva. Sokat számíthat a felesleges csapágyterhelés, felesleges 
>ékszíjfeszítés szempontjából. Sőt, ha már automatizálunk, az ékszíjfeszítést 
>lehetne automatikusan utánállítani is. :-)
>  
>
erre akar azt is mondhatnam hogy a motorokon megoldottak - nincs szij - 
a mai felvezetokkel hatekonyan is lehetne intezni , keves veszteseggel .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list