fordulatszammero
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue May 9 13:03:57 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>Krakker Mate wrote:
>
>
>
>>installált koncerttermi hangosítást. Amit ők beraknak/berakhatnak, azt
>>biztonságban (és józan határok közt!) vigye el, oszt' jónapot. Lehet,
>>hogy ha pl. minden lámpát, ventilátort, ablak-tükör-ülésfűtést, meg a
>>tököm tudja még mit nem bekapcsolok, meg feltekerem a gyári rádiót,
>>akkor nem fogja elviselni. De nem ez a jellemző használati módja egy
>>autónak!
>>
>>(Ettől függetlenül, egy intelligens feszszabályzó belepiszkálhat az
>>alapjáratba, ha kevésnek érzi a szuflát, de nem sokat tologatnak,
>>hanem 3-400 1/min-t, maximum.)
>>
>>
>
>Erről az egész mókáról az jut eszembe, hogy ennek az alapjárati vill
>terhelésnek sok köze van az ékszíjfeszességhez. Ugyanis pont ilyenkor jön
>létre a generátoron a legnagyobb nyomaték, tehát amikor alapjárat van, és a
>lehető legtöbb fogyasztó be van kapcsolva. Ha ekkor nem csúszik az ékszíj,
>akkor nagyobb fordulaton biztosan nem fog.
>
>Az ékszíj csúszásának a mértékét ezek szerint úgy lehet detektálni
>elektromos úton, hogy valamivel a motor fordulatszámát direkt kell
>érzékelni, valamint a generátor által létrehozott fesz vagy áramhullámosság
>frekijéből számított motorfordulatszámot, és a kettőt összevetni, miközben
>egyre növelem a fogyasztók áramát.
>Lehet, hogy ez korrektebb lenne, mint benyomogatni ujjal, és megnézni,
>mennyire lehet benyomni centiben. :-) Sőt, el tudnék képzelni hibaérzékelést
>is erre alapozva. Sokat számíthat a felesleges csapágyterhelés, felesleges
>ékszíjfeszítés szempontjából. Sőt, ha már automatizálunk, az ékszíjfeszítést
>lehetne automatikusan utánállítani is. :-)
>
>
erre akar azt is mondhatnam hogy a motorokon megoldottak - nincs szij -
a mai felvezetokkel hatekonyan is lehetne intezni , keves veszteseggel .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list