fordulatszammero
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Tue May 9 09:09:25 CEST 2006
Krakker Mate wrote:
> installált koncerttermi hangosítást. Amit ők beraknak/berakhatnak, azt
> biztonságban (és józan határok közt!) vigye el, oszt' jónapot. Lehet,
> hogy ha pl. minden lámpát, ventilátort, ablak-tükör-ülésfűtést, meg a
> tököm tudja még mit nem bekapcsolok, meg feltekerem a gyári rádiót,
> akkor nem fogja elviselni. De nem ez a jellemző használati módja egy
> autónak!
>
> (Ettől függetlenül, egy intelligens feszszabályzó belepiszkálhat az
> alapjáratba, ha kevésnek érzi a szuflát, de nem sokat tologatnak,
> hanem 3-400 1/min-t, maximum.)
Erről az egész mókáról az jut eszembe, hogy ennek az alapjárati vill
terhelésnek sok köze van az ékszíjfeszességhez. Ugyanis pont ilyenkor jön
létre a generátoron a legnagyobb nyomaték, tehát amikor alapjárat van, és a
lehető legtöbb fogyasztó be van kapcsolva. Ha ekkor nem csúszik az ékszíj,
akkor nagyobb fordulaton biztosan nem fog.
Az ékszíj csúszásának a mértékét ezek szerint úgy lehet detektálni
elektromos úton, hogy valamivel a motor fordulatszámát direkt kell
érzékelni, valamint a generátor által létrehozott fesz vagy áramhullámosság
frekijéből számított motorfordulatszámot, és a kettőt összevetni, miközben
egyre növelem a fogyasztók áramát.
Lehet, hogy ez korrektebb lenne, mint benyomogatni ujjal, és megnézni,
mennyire lehet benyomni centiben. :-) Sőt, el tudnék képzelni hibaérzékelést
is erre alapozva. Sokat számíthat a felesleges csapágyterhelés, felesleges
ékszíjfeszítés szempontjából. Sőt, ha már automatizálunk, az ékszíjfeszítést
lehetne automatikusan utánállítani is. :-)
(agymenés vége :-) )
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list