elektromos kispolszki---az semmi---

Halász Ferenc halaszfm at gmail.com
Fri Jun 16 11:35:39 CEST 2006


jhidvegi írta:
----
> A lényeges szempont a kg-teljesítmény. Ezt úgy lehet fokozni, hogy 
> iszonyatosan pörög a motor. Ezek szoktak is, akár 40-60ezerrel is. A többi 
> áttétel dolga, az is lehet viszonylag kicsi. Másrészt a lágy karakterisztika 
> nagyon leegyszerusíti a vezérlést, azt is merném állítani, hogy csak 1féle 
> üzemi, és egy alapjárati állapot kéne, amibol az üzemi lenne az, amikor 
> direktben rajta van az aksi a motoron, az alapjáratinál lehet berakni valami 
> kisteljesítményu dc-dc átalakítót. Ez is súlycsökkenéshez vezet.
> 
> Kétségtelen, hogy a gerjesztés is igényel teljesítményt, és ez ellene hat 
> annak, hogy ezt használd. Viszont az elvileg jóval nagyobb gerjesztés, amit 
> így el lehet érni, jelentosen csökkentheti a motor súlyát azonos 
> teljesítménynél. (Mágnessel lehetetlen a telítés közelébe vinni a 
> gerjesztést.)

Halihó!
Kis indoklászatügyi kiegészítés:
Hátimotornál talán a legfontosabb a fentemlített kg-teljesítmény.
Teljesen kiesik a visszatermelés igénye ( ;-) nehezen is tudnám
elképzelni, meg sokat rontana a siklószámon :-) )
Ezek a fő érvek a soros motor mellett.
Óóóttóná azért egy állandómágneses moci leegyszerüsíti a vissza-
termelés kérdését, szinte semmi gond vele a többi (sorosmoci, r.z.-
forgórészü indukciós stb. -khez képest. És autónál ez _számít_!
----
> 
> Én nem vágnék bele motor készítésébe!! :-)

Meglevő _átalakításába_ az újabb fejlesztésü bikamágnesanyagokkal??
(Lehet, hogy azokkal már megközelíthető a telítési tartománya a lágy-
vasaknak?! Nem tudom, kérdem.)
Keress rá a goooogliba a neodimium mágnesre. Pl www.borsmagnet.hu
Lehet, hogy azóta is "volt fejlődés", hogy utoljára néztem.
                          Üdv: HFeri



More information about the Elektro mailing list