Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sun Jun 11 23:57:11 CEST 2006


jhidvegi wrote:

>A motor védelme érdekében ki kell zárni az állóhelyzeti áramot mindenképpen, 
>legalábbis időben korlátozni kell. Mert ekkor ugye csak egy helyen megy be 
>az áram a forgórészbe, egy tekercs van igénybevéve benne, ettől leég akkor 
>is, ha van független hűtés.
>  
>
ha lapos forgohajtomuves trike-t csinaljuk akkor eleg egy racsni hogy ne 
tudjon visszagurulni a lejton - mert ha a masik iranyba akarsz menni , 
siman megforditod - a racsni pedig tovabbra is mukodhet .

>Maga a centimétermenet nem is igazán lenne okés független hűtés nélkül. Két 
>dolgot lehet tenni: vagy bele kell rakni egy független hűtést a 
>motor(ok)nak, vagy hővédelmet kell berakni, ami aztán többféle dolgot 
>művelhet. Legkevesebb jelzést ad, hogy ez így nem kóser, rosszabb esetben 
>tilthat, na ez már gáz, mert ottmarad a járgány akár a legszarabb helyen is. 
>Legjobb esetben bekapcsolja a független hűtést, és nem ad jelzést, mert 
>ekkor minek. A hőre kapcsoló független hűtés kíméli a szűkös energiaforrást.
>  
>
jo lenne . de lehet hogy eleg egy kijelzo a muszerfalon ami a folyo 
aramot es hofokot jelzi - ha csorog a penz , tavolsag az akkubol arra 
mindenki felfigyel .

>A nem teljes hidas megoldásban az a probléma, hogy vagy mindenképpen kell az 
>áram útjában félvezető, vagy bazi mágneskapcsolókat kell beépíteni.
>
a puliban valami ilyen van.

>Szóval nem hülyeség az a fesz-emelés. Ez az utóbbi holmi 5kW-on már letojom 
>mértékű disszipációt jelentene, és 2 letojom mértékűt, ha hídban lenne. :) 
>  
>
ha csak metereket kell megtenni hatrafele akkor lehet hogy allo helyben 
, valtaskor nem alakulhat ki iv , es egy nem tul nagy relevel atnyomhatod .

>több, mint 100-150W, szemben a 24V-os rendszer sokkal nagyobb veszteségével. 
>Mert akkor is annyi volt a veszteség, ha zárlatra, vagy pár V-ra dolgozott, 
>és úgy volt 1kA. Persze ma már még jobb félvezetők vannak, meg nem volt elég 
>bika a meghajtó sem, szóval van javítanivaló, illetve már javítottam is 
>ezt-azt, de még tovább is fogom. (Mert kénytelen leszek 2kA-est is csinálni, 
>megrendelték, és el akarok férni a régi edényben. De számítok 1kW-nál 
>nagyobb veszteségre sajna így is.)
>  
>
akkor lehet hogy megis mosogep motor lesz ? :)

>Azt lehet, de akkor nagyon szűkkörű lesz a projekt. :) Listás projekt 
>szerintem nem jöhet létre proci nélkül. :-) Szélsőséges esetben a 
>gumiabroncsba is be lesz építve valami nyomástávadó procis móka, meg a 
>kritikusabb tengelyekre elcsavarodás-érzékelés, stb-stb. :-)
>  
>
minimal megoldas - bicokompjuter a kormany kozepen , radios jeladoval a 
kereken :)

>Na most, egy szaros helyzetben az autó ne akarjon hülyeséget 
>művelni, hogy majd kimászok a kamion alól, visszarakom a leszakadt 
>testrészeimet, visszábbmegyek pár métert, újrabootoltatom a szerkót, és 
>megyünk tovább, mintha mise... hát igen, mise az lenne esetleg, újraboot 
>nem, ez meg nem valami jó boooot.
>  
>
igen . az embedded muse rendszeres olvasojakent nagyon ovatos lennek 
minden elektromos gazpedal stb megoldassal .

>>AIRBUS-szindróma! ;-) Lopakodót sem tervezünk, ami proci nélkül fel
>>sem tudna szállni. Szóval a kalapácsba procit rakni marhaság.
>>    
>>
>
>Nem is rossz ötlet!! Meg lehetne vele méretni a max erőt. :-)
>  
>
:) kell az nekem hogy egy kalapacs kritizalja az eronletemet ?

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list