Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sun Jun 11 23:57:11 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>A motor védelme érdekében ki kell zárni az állóhelyzeti áramot mindenképpen,
>legalábbis időben korlátozni kell. Mert ekkor ugye csak egy helyen megy be
>az áram a forgórészbe, egy tekercs van igénybevéve benne, ettől leég akkor
>is, ha van független hűtés.
>
>
ha lapos forgohajtomuves trike-t csinaljuk akkor eleg egy racsni hogy ne
tudjon visszagurulni a lejton - mert ha a masik iranyba akarsz menni ,
siman megforditod - a racsni pedig tovabbra is mukodhet .
>Maga a centimétermenet nem is igazán lenne okés független hűtés nélkül. Két
>dolgot lehet tenni: vagy bele kell rakni egy független hűtést a
>motor(ok)nak, vagy hővédelmet kell berakni, ami aztán többféle dolgot
>művelhet. Legkevesebb jelzést ad, hogy ez így nem kóser, rosszabb esetben
>tilthat, na ez már gáz, mert ottmarad a járgány akár a legszarabb helyen is.
>Legjobb esetben bekapcsolja a független hűtést, és nem ad jelzést, mert
>ekkor minek. A hőre kapcsoló független hűtés kíméli a szűkös energiaforrást.
>
>
jo lenne . de lehet hogy eleg egy kijelzo a muszerfalon ami a folyo
aramot es hofokot jelzi - ha csorog a penz , tavolsag az akkubol arra
mindenki felfigyel .
>A nem teljes hidas megoldásban az a probléma, hogy vagy mindenképpen kell az
>áram útjában félvezető, vagy bazi mágneskapcsolókat kell beépíteni.
>
a puliban valami ilyen van.
>Szóval nem hülyeség az a fesz-emelés. Ez az utóbbi holmi 5kW-on már letojom
>mértékű disszipációt jelentene, és 2 letojom mértékűt, ha hídban lenne. :)
>
>
ha csak metereket kell megtenni hatrafele akkor lehet hogy allo helyben
, valtaskor nem alakulhat ki iv , es egy nem tul nagy relevel atnyomhatod .
>több, mint 100-150W, szemben a 24V-os rendszer sokkal nagyobb veszteségével.
>Mert akkor is annyi volt a veszteség, ha zárlatra, vagy pár V-ra dolgozott,
>és úgy volt 1kA. Persze ma már még jobb félvezetők vannak, meg nem volt elég
>bika a meghajtó sem, szóval van javítanivaló, illetve már javítottam is
>ezt-azt, de még tovább is fogom. (Mert kénytelen leszek 2kA-est is csinálni,
>megrendelték, és el akarok férni a régi edényben. De számítok 1kW-nál
>nagyobb veszteségre sajna így is.)
>
>
akkor lehet hogy megis mosogep motor lesz ? :)
>Azt lehet, de akkor nagyon szűkkörű lesz a projekt. :) Listás projekt
>szerintem nem jöhet létre proci nélkül. :-) Szélsőséges esetben a
>gumiabroncsba is be lesz építve valami nyomástávadó procis móka, meg a
>kritikusabb tengelyekre elcsavarodás-érzékelés, stb-stb. :-)
>
>
minimal megoldas - bicokompjuter a kormany kozepen , radios jeladoval a
kereken :)
>Na most, egy szaros helyzetben az autó ne akarjon hülyeséget
>művelni, hogy majd kimászok a kamion alól, visszarakom a leszakadt
>testrészeimet, visszábbmegyek pár métert, újrabootoltatom a szerkót, és
>megyünk tovább, mintha mise... hát igen, mise az lenne esetleg, újraboot
>nem, ez meg nem valami jó boooot.
>
>
igen . az embedded muse rendszeres olvasojakent nagyon ovatos lennek
minden elektromos gazpedal stb megoldassal .
>>AIRBUS-szindróma! ;-) Lopakodót sem tervezünk, ami proci nélkül fel
>>sem tudna szállni. Szóval a kalapácsba procit rakni marhaság.
>>
>>
>
>Nem is rossz ötlet!! Meg lehetne vele méretni a max erőt. :-)
>
>
:) kell az nekem hogy egy kalapacs kritizalja az eronletemet ?
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list