hajtaslanc geometria elektromos jarganyhoz

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Sun Jun 11 23:04:23 CEST 2006


charles hoss wrote:

Az összefoglaló tetszik. Melyik legyen szerinted?

> trike , elol ket kerek , hatul egy , 360 fokban korbeforgathato -
> kormanyzas hatul . nagyon agyament otlet , de nem huzza el a kormanyt
> , kenyelmes es fordulekony .

Ez azért nem túlságosan tetszik, mert nagyon eltéro módon viselkedik a 
megszokott járgányokhoz képest. Targoncavezetok elonyben. :-) Fura lenne a 
beparkolás, mert beállni egybol lehetne ugye, kifelé meg hátramenetben kéne. 
Vészhelyzetben látok nagy veszélyeket. Pl megyünk libasorban közepes 
tempóban. Kis elbambulás, elottem féktávon belül fékeznek erosen, vagy 
ütköznek. Lehetoségem lenne kikerülni hirtelen kormánymozdulattal, de a 
járgány ugye ekkor nem azt teszi, hogy az eleje kitér a kívánt irányban, 
hanem a hátulja az ellenkezo irányban. A koccanás jóval esélyesebb lesz.

Én nem rinyálnék annyira attól, hogy ha két hajtott elso (kormányzott) kerék 
van. Meg lehet oldani, még akár vészmágneskapcsolóval is, ami nem tesz mást, 
mint egyszeruen lepárhuzamosítja a két elso motort. Ha meg egy motor van, 
mert megtartunk mindent, csak a motor kerül ki, a probléma fel se merül.

Engem változatlanul az a módszer izgat, hogy egy meglévo alkalmas autótipust 
kiválasztani, amit nem valami eszetlen melóval mechanikailag át lehet 
alakítani. A cél az lenne, hogy minden szempontból jó kis közlekedoeszköz 
jöjjön létre úgy, hogy a nagyobb falat munka az elektromos rendszer 
kialakítása legyen, és annak a mechanikai dolgai, ne pedig váz, futómu, 
kaszni ... kialakítás. Persze lehet velem nem egyetérteni.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list